|
کدخبر: 89172

تولید اقلام بهداشتی افزایش یافت

رییس سازمان غذا و دارو، گفت: تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور ۶ تا ۸ برابر شده و می‌توانیم نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها را پاسخ دهیم.

گسترش نیوز: «محمدرضا شانه ساز» در این خصوص، اظهار داشت: هم اکنون تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور ۶ تا ۸ برابر شده به گونه‌ای که در روز‌های آینده می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیاز‌های مراکز درمانی و داروخانه‌ها را پاسخ دهیم.

در نشست مشترک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزارت صمت برای تامین اقلام بهداشتی و پزشکی با بیان اینکه البته هنوز فاصله زیادی میان تولید و نیاز کشور در ماسک‌های N۹۵ داریم، افزود: در ابتدای شیوع این ویروس، یک واحد تولیدی در کشور داشتیم که ده هزار عدد در روز تولید می‌کرد، اما هم اکنون با کمک صنایع دفاع، به ۴۰ هزار عدد در روز رسیده‌ایم در حالی که نیاز کشور به ۱۰۰ هزار عدد ماسک N۹۵ در روز است.

وی ادامه داد: هم اکنون با زیر بار بردن ظرفیت‌های تولید مردمی و دستگاه‌های جهادی از جمله صنایع دفاع، بسیج، بسیج اصناف و واحد‌های تولیدی- صنفی به مرور در حال تکمیل ظرفیت مورد نیاز هستیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اولویت در توزیع این اقلام با مراکز بهداشتی است که تعداد پذیرش بیشتری از بیماران دارند، اما با راهکار‌هایی که در نظر گرفته شده، ظرف چند روز آینده به داروخانه‌ها نیز که محل مطمئن عرضه این محصولات هستند، اقلام را ارائه خواهیم کرد؛ ضمن اینکه توزیع نیز به صورت متمرکز از طریق شرکت‌های رسمی پخش دارو در داروخانه‌ها شروع خواهد شد.

شانه ساز افزود: شیوع کرونا با سایر بحران‌هایی همچون سیل و زلزله که در کشور رخ می‌دهد متفاوت است، زیرا حوادث طبیعی، ممکن است چند استان را درگیر نماید؛ در حالیکه ویروس کرونا همه کشور و حتی بخش عمده‌ای از جهان را نیز درگیر کرده است؛ بنابراین اقلامی که هم اکنون در کشور به لحاظ دارویی و پزشکی، مورد نیاز است، از خارج از کشور نیز به راحتی قابل تامین نیست.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و وارد کنندگان، در هفته‌های گذشته تلاش بسیاری برای خرید ماسک از سایر بازار‌های جهانی داشتند، در حالی که حتی حاضر بودیم نرخ بالا هم بپردازیم، اما در لحظه‌های آخری که محموله‌ها در حال حرکت به سمت کشور بود، توسط دولت کشور‌های صادرکننده متوقف می‌شد، زیرا خود آنها نیز به این اقلام نیاز دارند.

شانه ساز گفت: برخی از استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیشتر درگیر ویروس کرونا شده‌اند؛ بنابراین از ابتدا به صورت ویژه‌تر بر روی تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز آنها تمرکز کردیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها