|
کدخبر: 33253

عضو هیأت مدیره نمایشگاه داران اتومبیل تهران در گفت‌وگو با گسترش:

محال است رنو و سیتروئن بروند / ایران بیشترین سود را دارد

رنو و سیتروئن محال است بازار ایران را ترک کنند.

گسترش نیوز: این روزها اخبار خداحافظی شرکت‌های اروپایی رنو، پژو سیتروئن، فولکس واگن و... با ایران یکی پس از دیگری به گوش می‌رسد. اخباری که گواه این است که هر کدام از این شرکت‌ها به منظور فاصله از گرفتار شدن در تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران، درصدد به تعلیق درآوردن قراردادهای خود با ایران هستند. این درحالیست که این شرکت‌ها بالاترین میزان فروش را در ایران دارا هستند و هیچ بازاری را نمی‌توانند مثل کشور ما پیدا کنند تا برایشان این چنین سودآوری داشته باشد. حال چگونه می‌توانند از این بازار رخت بربندند؟

سهراب خسروانی در این باره به خبرنگار گسترش گفت: شرکت‌های رنو، پژو سیتروئن و... هنوز عزم قطعی برای رفتن جزم نکرده‌اند و کماکان منتظر فرصت می‌گردند تا بتوانند راهی برای ماندن حتی به صورت مشروط پیدا کنند. به طور مثال شرکت هیوندا هنوز تصمیم قطعی نگرفته و قرار است تا ۲ ماه دیگر تکلیفش را مشخص کند.

وی ادامه داد: کلیه شرکت هایی که بعد از برجام وارد ایران شدند درحال‌حاضر در حالت بلاتکلیفی قرار دارند اما به دلیل سود خوبی که بعضی از این شرکت‌ها از ایران می‌برند دنبال راه‌های گریز هستند تا ارتباطشان را با ایران قطع نکنند.

عضو هیأت مدیره نمایشگاه داران اتومبیل تهران تأکید کرد: از آن جایی که شرکت فرانسوی رنو و سیتروئن در این چند سال بالاترین میزان فروش را در ایران داشته‌اند محال است که این بازار را از دست بدهند؛ از این رو دنبال راه گریز برای فرار از تحریم می‌گردند تا در ایران بمانند.

خسروانی در خصوص افزایش بی‌رویه نرخ ماشین‌های وارداتی در چند روز اخیر اظهار کرد: درحال‌حاضر نرخ ماشین‌های وارداتی در ایران به اوج خود رسیده و هر روز صورت انفجاری بالاتر از دیروز می‌روند.

وی افزود: ماشین‌های چینی نیز قیمتشان بسیار بالا رفته و فرآیند گرانی را طی می‌کند.

عضو هیأت مدیره نمایشگاه داران اتومبیل تهران تصریح کرد: تا دادن مجوز از طرف دولت به واردکنندگان جدید روند گرانی خودرو همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها