|
کدخبر: 32554

در گفت‌و‌گو گسترش با عضو مجمع انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مطرح شد:

بهترین‌‌ها در ارائه خدمات پس از فروش خودرو کدامند؟

ایساکو، پارس‌خودرو و ایرتویا در زمره بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش هستند.

گسترش نیوز: علی‌رغم اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شده و صنعت خودروسازی همت خود را بر آن گذاشته تا تصاویر خوشایندی از خودش بر جای بگذارد؛ اما هنوز پای این صنعت در ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان می‌لنگد. این تنها همه ماجرا نیست و با این حساب هنوز هستند شرکت هایی که در زمینه خدمات پس از فروش عنوان بهترین را کسب کنند. در حال حاضر نیز با اینکه گزارش شرکت بازرسی کیفیت استاندارد حاکی از روند مثبت رضایتمندی مشتری است اما ما هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب داریم .

صادق بشیری در این خصوص به گسترش نیوز گفت: بر خلاف تمام ارزیابی‌ها و تحت نظارت بودن صنعت خودروسازی، هنوز شاهد رضایتمندی کامل در صنعت خودرو به‌ویژه بخش خدمات پس از فروش نیستیم.

وی ادامه داد: کمبود قطعه و توقف غیرمتعارف خودروها به‌دلیل کاهش قطعه؛ یکی از مهمترین مشکلات در صنعت خودرو است که بحث نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

عضو مجمع انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد: با این حال گزارش شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران در سال‌های قبل نشان میدهد که شرکت ایساکو، ایرتویا و پارس‌خودرو به ترتیب رتبه یک تا 3 را به لحاظ ارائه بهتر خدمات پس از فروش به خود اختصاص دادند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان آذربایجان غربی تاکید کرد: با اینکه گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت استاندارد بعضاً حاکی از روند مثبت رضایتمندی مشتری است اما ما هنوز فاصله زیادی با شرایط مطلوب داریم.

bashiri.jpg

این کارشناس ارشد خودرو تصریح کرد: با اینکه در سال ۹۶ ما شاهد رشد ۱۱ درصدی تیراژ تولید بودیم اما باید اعتراف کرد که هنوز این رشد با کیفیت مطلوب در ساختار و رفتار عجین نشده است.

وی اضافه کرد: ارزیابی فوق براساس چهار شاخص تجهیزات تعمیرگاهی، نیروی انسانی، عملکرد و رضایتمندی مشتری و رسیدگی به شکایات بود.

قائم‌مقام خانه صنعت کاران ایران خاطرنشان کرد: باید اعتمادسازی بیشتر در خصوص خودروهای ساخت داخل شود و صنعت خودروسازی ما می‌بایست تصاویر خوشایندتری از محصولات و خدماتش ارائه دهد.

این کارشناس ارشد خودرو اضافه کرد: فعالان صنعت خودرو می‌بایست آبروی این صنعت را به آن برگدانند و این امر اتفاق نمی‌افتد مگر در پویش زمان و به شرط رفتارهای هوشمندانه از طرف ذی‌نفعان صنعت خودرو.

بشیری متذکر شد: انتظار ما از خودروسازان این است که به خاطر اعتبار شرکت خودشان هم که شده نیازهای حوزه خدمات پس از فروش را به خوبی مدیریت نمایند و رفتارهای خود را با صداقت و واقع‌بینی همراه با کیفیت آمیخته کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها