|
کدخبر: 44197

رحمانی در مراسم افتتاح فولاد بردسیر:

تحریک تقاضای فولاد در سال ۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه، توجه ویژه‌ای به زنجیره ارزش در حوزه فلزات آهنی و غیر آهنی دارد.

گسترش‌نیوز: رضا رحمانی در مراسم راه‌اندازی کارخانه یک میلیون تنی شمش بردسیر ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: دولت یک بسته مشتمل بر حوزه اکتشاف تا صنایع معدنی تعریف کرده است. الان زنجیره فولاد در کشور تکمیل شده و به همین دلیل، صادرات مواد خام کاهش یافته است.

fooladsmt.jpg

وی افزود: در سال۵۷ ظرفیت تولید زنجیره فولاد ۲.۴ میلیون تن بود و اکنون به ۲۰۵ میلیون تن رسیده و تا پایان سال به ۲۲۰میلیون تن خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ایران جز ۱۰تولید‌کننده فولاد جهان است، گفت: ایران در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۲میلیون تن فولاد تولید کرد و با رشد ۲۲.۵ درصد بیشترین رشد را در جهان در تولید فولاد داشته است.

تحریک تقاضای فولاد در سال ۹۸

وی افزود: اکنون ۱۱۰میلیون تن در زنجیره فولاد طرح تعریف شده داریم و به تازگی ۲۰ میلیون ظرفیت جدید در سواحل جنوبی تعریف کرده‌ایم. با توجه ویژه به صنعت ساختمان در سال ۹۸ انتطار می‌رود بازار فولاد تحریک شود.

رحمانی تصریح کرد: هدف کشور ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۴ است و ‌صادرات فولاد باید سالانه به ۱۵میلیون تن برسد.

وی ادامه داد: از ۵۵ میلیون تن فولاد در برنامه توسعه، ۱۰میلیون تن آن در کرمان تولید خواهد شد. در کرمان ۲۲پهنه اکتشافی تعریف کردیم و ۱۹پهنه تاکنون واگذارشده است. همچنین، ۳۰درصد فعالیت‌های معدن ‌و صنایع معدنی کشور متعلق به کرمان است.

وی همچنین درباره ذخایر سنگ آهن ایران گفت: با اکتشافات جدید، ذخیره سنگ آهن ۲ برابر می‌شود.

اجرای کامل صنعت فولاد توسط شرکت‌های ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی از صفر تا ۱۰۰صنعت فولاد را می‌تواند اجرا کنند، گفت: در کارخانه بردسیر بالای ۶۰درصد توسط تجهیزات داخل ساخته شده و ‌بومی‌سازی رعایت شده است.

رحمانی با بیان اینکه باید به بخش معدن و به خصوص در حوزه سنگ آهن باید توجه ویژه داشت، گفت: تامین مواد اولیه واحدهای داخلی باید در اولویت باشد و حفظ وضع موجود تولید اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید سنگ آهن اکنون به ۸۵ میلیون تن رسیده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: ایران پانزدهمین تولید‌کننده مس است و برنامه داریم تا رتبه ۱۲ مس در جهان برسیم.

وی ادامه داد: صنعت مس کشور بیشتر در حوزه کرمان توسعه یافته است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها