|
کدخبر: 41663

گسترش‌نیوز از سومین دوره نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گزارش می‌دهد

گردهمایی استارت‌آپ‌ها زیر سقف مصلی

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته فعالیت خود را از روز گذشته در مصلی امام خمینی (ره) آغاز کرده و تا ۲۷ آذر ماه ادامه دارد. یکی از نکات جذاب این نمایشگاه حضور شرکت‌های استارت‌آپی است که می‌تواند برای دانشجویان و جوانان بسیار مفید باشد.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته هر سال در روز ۲۶ آذرماه همزمان با هفته حمل و نقل و روز رانندگان فعالیت خود را شروع می‌کند. این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع و حوزه‌های متربط با حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و عملیات راهسازی، راهداری و صنایع وابسته اشاره کرد. وزارت راه و شهر سازی و سازمان‌های مرتبط از جمله حامیان این رویداد هستند. به همین دلیل هم می‌توان آن را فرصتی ایده‌آل برای دیدار مدیران مختلف در بخش های دولتی و خصوصی و متخصصان ارشد، جذب سرمایه‌گذار و ارائه دستاوردهای جدید دانست.

namayeshgah1234.jpg

کارآفرینی جوانان علی شهابی رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول برگزاری نهمین رویداد ملی حمل و نقلی‌شو در حاشیه این رویداد به خبرنگار گسترش‌نیوز گفت: هدف اصلی سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته ارتباط صنایع با فضای استارت‌آپی و کارآفرینی است. با توجه به رویکردی که از این نمایشگاه می‌بینیم، محور اصلی نمایشگاه را فناوری‌ها تشکیل داده است. استارت‌آپ ویکند به عنوان یکی از محورهای اصلی این نمایشگاه، خود را بر روی پوستر‌ها، بنرها و بیلبوردهای شهری به خوبی نشان می‌دهد. ما اینجا مسئول برگزاری استارت‌آپ ویکند شبکه‌های حمل و نقلی هستیم و در این فضا تلاش می‌کنیم فرصت گفتمان‌ را فراهم کنیم تا بتوانیم نشاط و خود باوری را در بین جوانان افزایش دهیم. جوانان باید به فضای حل چالش‌های صنعت حمل و نقل کشور نزدیک شوند و کارآفرینی ایجاد کنند.

alishahabi.jpg

بازدید گسترده از غرفه استارتاپ‌ها

وی در خصوص شرکت‌کنندگان و میزان بازدیده از نمایشگاه اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ نفر است و تمامی آنان از شهرها و استان‌های مختلف کشورمان هستند. در خصوص میزان بازدیدها به طور قطع نمی‌توان اظهار نظر کرد با توجه به این که در روز اول نمایشگاه هستیم اما میزان بازدیدها به شدت قابل قبول بود. به صورتی که می‌توان مشاهده کرد که غرفه مرتبط با استارت‌آپ‌ها از بازدید بسیار عالی برخوردار است. ما سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور نداشتیم اما این مورد سومین استارت‌آپ ویکندی است که ما در حال برگزاری آن هستیم. دوره‌های قبل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امام خمینی (ره) واحد شهر ری برگزار می‌شد.

startup1234.jpg

جذب مخاطبان خودرویی

همچنین خبرنگار گسترش نیوز در حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت‌وگویی با منیره فلاحتی، مدیر روابط عمومی شرکت آمیکو انجام داد. غرفه این شرکت در نمایشگاه با حضور پیکاپ‌ها باعث جذب بازدیدکنندگان می‌شود. فلاحتی در خصوص برگزاری سومین دوره نمایشگاه حمل و نقل اظهار کرد: ما دوره‌های قبل در این نمایشگاه حضور داشتیم و طبق گفته‌ها نمایشگاه سال گذشته بسیار پربار و پر بازدید برگزار شد. در مورد نمایشگاه امسال با توجه به این که در اولین روز افتتاح قرار داریم هنوز نمی‌توان اظهار نظر صحیحی را انجام داد. به طور کلی بازخوردهای مناسبی نسبت به غرفه‌های مرتبط با خودرو چه از نظر مخاطبان عام و چه از نظر افراد مطرح و رسانه‌ها صورت می‌گیرد. البته ما امسال به جز این نمایشگاه، در نمایشگاه خودرو نیز حضور خواهیم داشت. همچنین پیش از این در نمایشگاه مرتبط با آفرود در برج میلاد به فعالیت و نمایش محصولات پرداختیم.

amico1234.jpg

وی در خصوص ارائه توضیحات به مخاطبان و تاثیر تحریم‌ها بر این شرکت گفت: در فضای باز نمایشگاه، کشنده‌های مختلف برای بازدید افراد قرار گرفته است و در مورد محصولات با استفاده از کاتالوگ‌ها توضیحاتی داده می‌شود. با توجه به اعمال تحریم‌‌های مختلف همچنان به لحاظ قطعات و واردات به مشکلات خاصی برخورد نکردیم و اکثر قطعات در داخل تولید می‌شود اما یک سری قطعات نیز به صورت وارداتی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها