|
کدخبر: 58450

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

مدیرعامل چادرملو: نرخ افزایش کانی‌های معدنی بینابین است

مدیر عامل چادرملو گفت: ۲درصد افزایش قمت گندله و کنسانتره نظر بینابینی است بین آنچه فولادی ها در نظر دارند و آنچه معدنی‌ها دوست دارند اتفاق بیافتد. برای معدنی‌ها هرچه افزایش بیشتر در نظر گرفته شود، خوشحال‌تر می‌شوند.

گسترش‌نیوز: نرخ دو کانی تولید شمش فولاد یعنی گندله و کنسانتره هفته پر تلاطمی را پشت سر گذاشته است.

بسیاری از شرکت های معدنی و فولادی از جمله چادرملو، گل‌گهر، سنگ آهن مرکزی، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و ذوب آهن اصفهان در تعیین نرخ گندله و کنسانتره در وزارت صمت حضور داشتند. برخی نرخ افزایش کنسانتره و گندله را ۴ درصد عنوان می‌کردند در حالی که این نرخ طبق آخرین اما ۲ درصد افزایش داشته و برای کنسانتره ۱۶و برای گندله ۲۳.۵درصد در نظر گرفته شده است. بورس و فولاد مدت زمانی است که به هم گره خورده اند. از طرفی سقوط شاخص برخی از سهام ها و از طرفی تحلیل سود رسانی فولادی ها در بلند مدت را شاهد هستیم.

noriyan23.jpeg

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ارتباط با افزایش دو درصد قیمت گندله و کنسانتره در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: دو درصد افزایش قمت گندله و کنسانتره نظر بینابینی است بین آنچه فولادی‌ها در نظر دارند و آنچه معدنی‌ها دوست دارند اتفاق بیافتد. برای معدنی‌ها هرچه افزایش بیشتر در نظر گرفته شود خوشحال‌تر می‌شوند اما در مقابل، زنجیره تولید نیز سهمی دارد. به عنوان مجموعه کار می‌کنیم و باید یک نرخ متعادل و متوسطی مشخص می‌شد. ما تصمیماتی که در وزارت صمت گرفته می‌شود را قبول داریم و آن را اجرا می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در عرصه بین‌الملل فاصله نرخ بین کنسانتره و گندله ۵ درصد است اما در ایران ۸ درصد است، گفت: نرخ گندله و کنسانتره باید با شرایط ایران تعیین شود در حال حاضر این تفاوت قیمت در حدود ۸ درصد است. این رقم کارشناسی شده است و مشکلی برای صنایع و معادن ایران ایجاد نمی کند.

نوریان در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت بورس برای معدنی‌ها عنوان‌کرد: بورس معدنی در میان مدت و بلند مدت می‌تواند سود آور باشد. جو حاکم در مورد تعیین نرخ گندله و کنسانتره بر بورس تاثیر گذاشت. اما در حال حاضر ما نماد خود را بسته‌ایم تا رسیدگی‌ها انجام شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها