|
کدخبر: 47884

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۶ اسفند)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یکشنبه، بیست‌وششم اسفندماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

شاخص بورس ۱۳۹۸ واحد رشد کرد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و ششمین روز اسفند ماه با رشد بیش از ۱۳۹۷ واحدی به پله ۱۷۲ هزار و ۵۲۲ واحدی صعود کرد. نماد‌های ملی صنایع مس ایران، سایپا، پتروشیمی شازند، س. نفت و گاز پتروشیمی تأمین با روند صعودی به کار خود پایان داد.

توزیع اسکناس‌های نو در خودپردازها

با دستور بانک مرکزی از امروز و در آستانه نوروز بارگذاری پول نو در دستگاه‌های خودپرداز آغاز شده و شهروندان برای دریافت اسکناس نو ۵ و ۱۰ هزار تومانی و ایران چک ۵۰ هزار تومانی می‌توانند از خودپردازهای بانکی استفاده کنند.

قیمت بلیت هواپیما و قطار افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ بلیت قطار در نوروز ۹۸ افزایش نیافته است گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی اقدام به افزایش ۱۵ درصدی عرضه صندلی در سفر‌های نوروزی کرده‌اند.

ترخیص ۲۵۰۰ کانتینر قطعات خط تولید ایران‌خودرو

معاون امور گمرکی و فنی گمرک با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۵۰۰ کانتینر قطعات خط تولید ایران‌خودرو ترخیص شده است، گفت‌: تشریفات ترخیص ۲۵۰۰ کانتینر دیگر در حال انجام است و شرکت سایپا نیز ۳ هزار کانتینر دارد که تعیین تکلیف خواهد شد.

افزایش بیش از ۲۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تمام تلاش دولت، رونق تولید و اشتغال جوانان است، اظهارکرد حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال۹۸ بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

واریز عیدی مددجویان به حساب‌ها از فردا

رئیس کمیته امداد گفت: عیدی مددجویان معادل یک ماه مستمری، فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و به صورت نقدی قابل برداشت خواهد بود.

تداوم کاهش نرخ خودرو در آستانه سال جدید

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو گفت: نرخ خودرو در بازار همانند هفته‌های گذشته روند کاهشی دارد و هر روز از قیمت‌ها بیشتر کاسته می‌شود.

رشد ۸۵ درصدی صادرات از سیستان‌بلوچستان به افغانستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به کشور افغانستان در ۱۱ ماه امسال به ارزش بالغ بر ۲۷۸ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۹۵ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، رشد ۸۵ درصدی داشته است.

عوارض ۴ آزادراه الکترونیکی شد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه امسال خبر داد و اعلام کرد: هیچ افزایش قیمتی در خصوص عوارض آزادراه‌ها در نوروز ۹۸ اعمال نخواهد شد. آزادراه‌های تهران-ساوه تا سلفچگان، قزوین-زنجان، تهران-قزوین، تهران-قم چهار آزادراهی هستند که از ۲۸ اسفندماه امسال با سیستم اخذ الکترونیکی، عوارض دریافت می‌کنند.

پرداخت بیش از ۸۰درصد مطالبات قطعه‌سازان

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان از پرداخت ۸۰درصد مطالبات قطعه‌سازان توسط خودرو‌سازی‌ها خبر داد.

منابع: ایرنا، خبرآنلاین، ایسنا، اقتصادآنلاین، میزان.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها