|
کدخبر: 81918

ارسال ۲۰ کامیون تجهیزات به مدارس سیل‌‌زده

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: کتاب‌های درسی برای دانش آموزان مناطق سیل‌زده که کتاب‌هایشان در سیل از بین رفته است، به صورت رایگان ارسال شد.

گسترش‌نیوز: احمدرضا امینی اظهار‌ کرد: پس از حادثه سیل اخیر و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، برآورد نیاز کتاب درسی دانش‌آموزان آسیب‌دیده در سیل دریافت شد.

وی افزود: تعداد ۸ هزار و ۸۶۱ جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان آسیب دیده سیل استان هرمزگان و تعداد ۴۲ هزار و ۹۸ جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده در حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان در دوره و پایه‌های تحصیلی مختلف ارسال شد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: دانش‌آموزان یا خانواده‌ها می‌توانند فایل PDF کتاب‌های درسی را از پایگاه کتاب درسی به نشانیChap.sch.ir دریافت و از آن استفاده کنند.

قابل ذکر است، پیش از این در راستای کمک به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور و در اقدامی انسان دوستانه تعداد ۵ هزار بسته نوشت افزار شامل (۳۵۰۰ بسته به ناحیه ۴ اهواز و ۱۵۰۰ بسته به آموزش و پرورش منطقه شاوور) و تعدادی میز اداری، صندلی، کمد و رایانه برای استفاده دانش‌آموزان، معلمان و کادر اداری مناطق سیل زده استان خوزستان توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارسال شده بود.

حمیدرضا رخشانی مدیر آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان نیز با بیان اینکه برای ساختن ۵۶ مدرسه با ۲۰۰ کلاس به ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: همچنین ۲۸۵ مدرسه داریم که به تعمیرات جزئی با ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

رخشانی افزود: بخشی از میز و صندلی و وسایل و ملزومات اداری خراب شدند و خساراتی به مجموعه این ۱۰ شهرستان وارد شده است. باید از وزارت آموزش و پرورش تشکر کنیم که ۲۰ کامیون تجهیزات به ارزش ۳ میلیارد تومان ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت فضا و تأمین تجهیزات نیاز است، گفت: جامعه خیرین استانی و کشوری پای کار هستند و همراهی می‌کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر