|
کدخبر: 328473 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

خبر خوش برای نکونام | شانس در خانه استقلال را زد

لیگ بیست و سوم با قهرمانی باشگاه پرسپولیس در دقایق پایانی دیدار با مس رفسنجان به اتمام رسید. سرخپوشان فاصله کمی تا یک ناکامی بزرگ داشتند اما گئورگی گولسیانی به داد ویرا رسید و قفل دروازه حامد لک را باز کرد. استقلال در بازی همزمان موفق به شکست پیکان شد اما این برد دردی از نکونام و شاگردانش دوا نکرد. در انتهای بازی، کادر فنی و بازیکنان استقلال به شدت نسبت به وضعیت داوری ها گلایه مند بودند. در این گزارش ضمن گفت و گویی با بازیکن اسبق این دو باشگاه مطرح پایتخت، به بررسی هفته پایانی مسابقات پرداختیم. با ماه همراه باشید.

ورزش خبر خوش برای نکونام | شانس در خانه استقلال را زد

لیگ بیست و سوم با تمام فراز و نشیب هایش با قهرمانی قرمزهای پایتخت به اتمام رسید. باشگاه پرسپولیس با پیروزی برابر مس رفسنجان جام قهرمانی را تصاحب کرد و بار دیگر بر قله فوتبال ایران ایستاد.

تیم های استقلال و سپاهان و تراکتور در رده های بعدی قرار گرفتند. نفت آبادان، پیکان و استقلال خوزستان به دسته اول سقوط کردند و تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان نیز موفق شدند به لیگ دسته اول صعود کنند.

گسترش نیوز در گفت و گویی با غلامرضا فتح آبادی به بررسی و ارزیابی کیفیت لیگ بیست و سوم پرداخته است. در ادامه می توانید این مصاحبه با بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران را بخوانید.

فتح-آبادی-پرسپولیس

استقلال مستحق قهرمانی بود

غلامرضا فتح آبادی درباره نایب قهرمانی آبی های تهرانی و عملکرد کلی آن ها در لیگ بیست و سوم گفت: پیش از آغاز لیگ، اختلافات آشکاری میان جواد نکونام و مدیریت باشگاه وجود داشت که در ادامه نیز بسیاری از بازیکنان مدنظر جواد آبی پوش نشدند. با تمام کارشکنی ها، استقلال موفق به کسب رتبه دوم با ۶۷ امتیاز شد که نباید اهمیت این کار بزرگ را نادیده گرفت.

او ادامه داد: کسب این جایگاه در یکی از بهترین فصول پرسپولیس، نکته مهمی است که بایستی از این جهت به کادر فنی باشگاه استقلال تبریک گفت و عملکرد آن ها را ستود. به باور من، استقلال مستحق قهرمانی بود اما غفلت بزرگ در قائمشهر منجر به از دست رفتن عنوان قهرمانی شد. لغزش بدهنگام برابر نساجی برای نکونام و شاگردان او بسیار گران تمام شد اما این مسئله نباید اندیشه ها را نسبت به عملکرد فوق العاده کادر فنی و همچنین مدیریت باشگاه تغییر دهد.

فتح آبادی در خصوص مالکیت جدید استقلال و دورنمای اقتصادی این باشگاه اظهار کرد: من تجربه همکاری با آقای شهریاری برای مدت ۱۰ سال در باشگاه صباباتری را دارم و در آن مقطع زمانی متوجه مدیریت عالی این شخص شدم. آقای علی عسگری نیز با این رشته ورزشی غریبه نیست و همانطور که استحضار دارید، حمیدرضا برادرزاده او بازیکن پیشین باشگاه پرسپولیس بود.

احمد-شهریاری

وی افرود: عملکرد مدیریتی هر دو شخص کاملا مشخص است و من به آینده استقلال امیدوار هستم. با توجه به پتانسیل بالای مدیریتی سردار شهریاری، جواد نکونام می تواند در فصل دوم حضور خود در استقلال به موفقیت های بسیاری خوبی دست پیدا کند. آقای شهریاری استادیوم ۲۰ هزار نفری در نسیم شهر را برای باشگاه صباباتری تدارک دید تا این تیم با کسب رتبه سومی، راهی مسابقات آسیایی شود. بی تردید با حضور آقای شهریاری روزهای خوب و روشنی در انتظار استقلال است.

بازیکن سابق آبی های پایتخت خاطرنشان کرد: امیدوارم جواد نکونام با جذب بازیکنان مدنظر خود بتواند دل هواداران استقلال را هم در بازی های داخلی و هم در سطح قاره آسیا شاد کند. بر این باور هستم که سردار شهریاری موفق به جذب بازیکنان لیست نکونام در فصل نقل و انتقالات خواهد شد. بسیاری از بازیکنان صباباتری در دهه ۸۰، استقلالی بودند که این موضوع، گرایش شهریاری به باشگاه استقلال را نشان می دهد. حتی در انتخاب رنگ لباس های صباباتری نیز می توان این موضوع را درک کرد و به نتایج خوشایندی رسید.
اوسمار-ویه-را

اوسمار ویه را شایستگی خود را اثبات کرد

فتح آبادی در رابطه با قهرمانی دراماتیک باشگاه پرسپولیس که جنجال های زیادی را به همراه داشت، بیان کرد: پرسپولیس هفته ها در انتنظار غفلت و لغزش استقلال بود و این اتفاق در نهایت رخ داد. استقلال با بردهای اقتصادی خود، امید را هر بار به اردوی قرمزها منتقل می‌کرد و در نهایت این اتفاق به زیان نکونام شد. نساجی همان چیزی که پرسپولیسی ها منتظرش بودند را به آن ها داد و معادلات قهرمانی به کلی تغییر کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر، کمتر کسی به موفقیت اوسمار ویه‌را امید داشت اما پس از جدایی گل محمدی، این مربی خارجی عالی کار کرد و نهایتا پرسپولیس را به قهرمانی رساند. ویه‌را در زمان یحیی نیز مغز متفکر و به نوعی همه کاره پرسپولیس بود و پس از آن همگان متوجه قابلیت های بالای او شدند.

فتح آبادی در خصوص عدم دعوت از برخی ستارگان لیگ برتر نظیر حسین حسینی و رامین رضاییان مطرح کرد: خواسته قلبی همه ما موفقیت تیم ملی است و بی شک این نوع دیدگاه در میان کادر فنی نیز وجود دارد. یکی از دغدغه های فوتبالدوستان پس از اتمام جام ملت های آسیا، بحث جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی بود.

او در پایان اضافه کرد: بازی های مهمی نظیر مقدماتی جام جهانی در راه است و باید نهایت حمایت از تیم ملی صورت گیرد. امیر قلعه نویی از بابت صعود به دور بعد مطمئن است و حالا تصمیم دارد که بیشتر به جوانان میدان دهد. من به تصمیم او احترام می گذارم و از مردم نیز چنین درخواستی دارم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها