|
کدخبر: 320313

لیفتراک | استاکر | جک پالت | تجهیزات انبار

در پروسه مهم انبار داری و نگهدار از کالا، تجهیزاتی همچون جک پالت و استاکر برقی و استاکر دستی و لیفتراک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این تجهیزات برا جا به جایی بار و کالاهای سنگین در محیط های صنعتی استفاده می‌شود. در واقع، این دستگاه‌ها بالابر هستند.

انبار گردانی، عملیاتی کلان و حیاتی در زنجیره تأمین و مدیریت مواد و کالاها در هر سازمان و کسب‌وکار است. این فرآیند مدیریتی با هدف بهینه‌سازی ذخایر، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، و رضایت مشتریان انجام می‌شود. در اینجا به اهمیت انبار گردانی و چگونگی اجرای آن به صورت هوشمند پرداخته خواهد شد.

انبارها باید در محیطی به طور کامل خشک و بدون رطوبت، با قفسه بندی مناسب که ظرفیت چیدمان و کالاهای خاص را داشته و نور مناسب با دمای مناسب برای نگهداری کالا را داشته باشند. از تجهیزات جک پالت و استاکر برقی و استاکر دستی و لیفتراک در انبار به طور گسترده و مداوم استفاده می‌شود.

تاریخچه تجهیزات انبار و انبارداری

از زمانیکه انسان ها بصورت اجتماعی و دسته جمعی گرد هم جمع شدند و جمعیت خانواده و سکونگاه ها شکل گرفت، محلی بنام انبار جهت نگهداری مایحتاج و لوازم و اثاثیه اضافی ساخته شد. برای شروع هر پروژه ابتدا محل مناسب و بزرگ سرپوشیده با قفسه بندی بعنوان انبار تعبیه و مصالح، مواد اولیه، تجهیزات، لوازم، ابزارکار، ماشین آلات و غیره درآن انبار و نگهداری و در زمان مناسب در ساخت پروژه مصرف می شد.

خرید تجهیزات انبار گردانی:

فروشگاه‌های اینترنتی تجهیزات صنعتی بالاافزار به عنوان منابعی معتبر برای تأمین تجهیزات انبار گردانی شناخته می‌شوند. بالا افزار محصولات متنوعی را ارائه می‌دهند که از میزان موجودی تا ماشین‌آلات انبار گردانی شامل می‌شوند. با انتخاب مناسب و خرید تجهیزات انبار گردانی از منابع معتبر، می‌توانید عملکرد انبار خود را بهبود دهید و به رشد کسب‌وکار خود بپردازید.

گمرک و نقش حیاتی آن در تجارت جهانی

گمرک به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تجارت جهانی و حیاتی‌ترین قسمت از زنجیره تأمین بین‌المللی عمل می‌کند. این نهاد مهم نقش مهمی در اجرای قوانین تجارت بین‌المللی، مدیریت رسوم و مالیات و نظارت بر حرکت کالاها بازی می‌کند. در این متن سئو شده، به اهمیت گمرک و وظایف آن در تجارت جهانی می‌پردازیم.

بندرها: معرفی و نقش

بندرها محل‌هایی هستند که بارها و کالاها از راه دریا به و از آنجا به خشکی یا در عکس جریان می‌یابند. آنها تنها مراکزی نیستند که بار‌ها را دریافت و ارسال می‌کنند، بلکه وظیفه ایفا کردن در تسهیل تجارت جهانی و ایجاد اتصالات بین کشورها را بر عهده دارند.

بندرها عناصر حیاتی در تجارت جهانی هستند که بدون آنها، تجارت جهانی و اقتصادها به شکل کنونی خود عمل نمی‌کرد. از این‌رو، توسعه، بهره‌وری و بهینه‌سازی عملکرد بندرها اهمیت بالایی دارد تا تجارت جهانی به رونق خود ادامه دهد.

لیفتراک

لیفتراک ماشین و دستگاه مناسبی است که جهت جابجایی کالا، مواد اولیه، لوازم، تجهیزات سنگین و حجم دار از کامیون حمل آنها به داخل محوطه و انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.  لیفتراک ها ظرفیت، ارتفاع و انواع مختلف گازوئیلی، بنزینی، گازی، و برقی دارد.

لیفتراک دارای قسمت شاسی اصلی، قوای محرکه، وزنه تعادلی، مخزن سوخت، اتاق فرمان محل استقرار راننده، چرخ‌های صنعتی، دکل ثابت و متحرک، سیستم هیدرولیک و جک‌های پرقدرت و اتصالات فشارقوی و غیره هستند. از لیفتراک در محیط‌ها صنعتی همچون بنادر، گمرک، کارخانه، کارگاه، پتروشیمی، پالایشگاه، صنعت ساختمان و فرودگاه استفاده می‌شود.

لیفتراک از ظرفیت 500 کیلوگرم تا چندین تن برای استفاده در صنایع و انبار ساخته می‌شوند. همچنین ارتفاع کاربری از یک متر تا چندین متر برای این دستگاه تعبیه میشود.

لیفتراک

استاکر برقی و استاکر دستی

استاکر ماشین آلات کوچتکری از لیفتراک برای حمل کالا و وسیله های سنگین جهت جابجایی بار و مواد و لوازم بصورت متحرک چرخدار در سطوح محوطه صنایع و انبارها ساخته می‌شوند. استارکر بصورت دستی، برقی، شارژی و پلت فرم دار توسط اپراتور در ظرفیت های 500 کیلوالی 3 تن وتا ارتفاع 5 متر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استاکر شاسی اصلی ثابت دارد و روی پلتفرم و ریل متحرک، سیستم هیدرولیک و جکهای پر قدرت از بغل با توان یک به دوهستند. یک سانت جک‌ها باز میشود و دوسانت هم دو رشته زنجیر صنعتی، و دو شاخک از آلیاژ مخصوص جهت قرارگرفتن زیر بار یا پالت تعبیه شده است. قسمت رانش و هدایت کننده استاکر و چرخهای خاص صنعتی با پوشش مخصوص و منبع تغذیه و موتورانتقال قدرت به چرخها و دو چرخ گردان و سیستم جک‌های هوشمند تراز کننده در استاکر برقی مورد استفاده قرار گرفته شده است.

لیفتراک۱

جک پالت

وسیله مناسبی جهت کمکی برای انتقال بار و پالت بصورت متحرک چرخدار برای ارتفاع‌های محدود از سطح زمین از 10 سانتی متر تا یک متر با ظرفیت های 1 تن، 2 تن، 3 تن و 5 تن است. جک پالت با داشتن دو شاخک بلند بصورت دستی و برقی، درسطوح صاف محوطه بار انداز و انبار استفاده می‌شوند.

جک پالت از نیروی فیزیکی عامل انسان برای ایجاد حرکت بالا و پایین پالت‌ها یا بارها استفاده می‌کند. جک پالت یکی از راه‌های ساده و کارآمد برای حمل و نقل بارها در انبارها، کارخانه‌ها و مراکز توزیع است.

جک پالت ها دارای دو شاخک فولادی فورج خمکاری شده متصل به اهرم بازویی و سیستم هیدرولیک و جک مخصوص به منظور ارتقاء به ارتفاع است. همچنین  جک پالت دارای دسته مخصوص جهت پر نمودن مدار هیدرولیک و تخلیه بعد از نیاز به کاهش ارتفاع و چرخهای صنعتی با پوشش پلی اورتان جهت فرم گرفتن روی سطح زمین است. شاسی جک پالت دارای رنگ شاسی کوره ای الکترواستاتیک است.

لیفتراک۲

نحوه خرید و استعلام قیمت لیفتراک جک پالت و استاکر از سایت فروشگاه اینترنتی بالا افزار

برای خرید و استعلام قیمت انواع لیفتراک و استاکر و جک پالت کافیست وارد سایت فروشگاه اینترنتی بالاافزار شده و با رفتن به قسمت این نوع محصولات با دیدن عکس، مشخصات فنی، و قیمت آنرا سفارش بدهید. در سایت فروشگاه اینترنتی بالا افزار تمامی تجهیزات صنعتی و مرتبط با انبار داخلی و وارداتی عرضه شده است.

همچنین برای خرید و دریافت لیست قیمت استاکر برقی یا جک پالت برقی و دستی و انواع لیفتراک از برند‌های ایرانی، چینی و آلمانی با کارشناسان بالاافزار تماس بگیرید. فروشگاه‌ اینترنتی تجهیزات صنعتی بالاافزار مشاوره و خدمات فنی متخصصانه‌ای برای خریداران استاکر برقی یا جک پالت برقی و لیفتراک ارائه می‌دهند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها