|
کدخبر: 285846

لاستیک لیفتراک

صنعت لاستیک لیفتراک

آیا تا کنون به نوع لاستیک لیفتراک خود توجه کرده اید؟ توجه داشته باشید که انتخاب نوع صحیح لاستیک و تعمیر و نگهداری منظم از آن عملکرد لیفتراک را به صورت بسزایی بالا می برد. قبل از خرید، بایستی تصمیم بگیرید که آیا لیفتراک با لاستیک پنوماتیک (لاستیک بادی) برای شما مناسب است و یا لاستیک توپر. توجه داشته باشید که اکثر لیفتراک ها از لاستیک های مخصوص بخود استفاده میکنند، پس باید در انتخاب نوع لاستیک لیفتراک، به وزن و حجم بار، مکان مورد استفاده (زمین صاف یا ناهموار) و این که لیفتراک در فضای بسته کار میکند و یا فضای باز توجه کرد. بنابراین قبل از خرید لاستیک لیفتراک تحقیقات کاملی انجام دهید تا از کارکرد مناسب آن برای پروژه خود اطمینان حاصل نمایید.

لاستیک های لیفتراک بادی

این لاستیک ها بسیار شبیه به تایرهای سنگین موجود در کامیونهای بزرگراه هستند. این نوع لاستیک ها با هوا پرشده اند. دارای عمق آج زیاد هستند و اغلب از لاستیک با دوامی ساخته می شوند. در این نوع لاستیک لیفتراک در بعضی از برنامه های کاربردی سنگین، به جای هوا با مایع پلی یورتان پر می شود. لیفتراک با تایر پنوماتیک به دلیل انعطافی که این نوع لاستیک ها دارند در سطوح ناصاف دارای عملکرد بهتری هستند بنابراین راننده لیفتراک می تواند مدت زمان بیشتری بدون آنکه صدمه ای به دستگاه وارد شود در سطوح خشن حرکت کند و در عین حال کاربرد تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک می شود.

لاستیک توپر لیفتراک

تایرهای توپر بسیار شبیه به تارهای بادی هستند، با این تفاوت که محفظه هوا را ندارند، بنابراین هیچ وقت پنچر نمی شوند. در این تایرها به طور معمول لایه لاستیکی بر روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد (تایرهای حلقه ای). عمر تایرهای توپر بسیار زیاد است ولی مثل تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک نمی شود. تایرهای توپر در دو مدل حلقه ای (press on) و استاندارد تولید می شوند. این تایرهای برای کارهای سنگین طولانی مدت خارج از فضای کارگاه مناسب نمی باشند، شعاع گردش بیشتری نسبت به تایرهای بادی دارند و بیشتر این لاستیک برای استفاده در محیط های داخلی، سطوح صاف داخل انبار و یا فضای باز (فقط آسفالت) استفاده می شود.

لاستیک لیفتراک پلی اورتان

این نوع تایرهای بسیار سبک، دارای چسبندگی فوق العاده و مقاومت غلتشی بسیار کمی هستند. این تایرها بیشتر برای لیفتراک های الکتریکی و آن هم برای فضای کارگاهی کاربرد دارند. تایرهای پلی اورتان شبیه به تایر های حلقه ای هستند. این تایرها بر روی ریچتراک ها و استاکرها ، پالت تراک ها و جک پالت ها نیز نصب می شوند. این تایرها دارای شعاع گردش عالی هستند. از این تایرها نمی توان برای محیط خارج از کارگاه و حتی برای کارهای سبک استفاده کرد.

نوع کاربری و محل کار تعیین می کند که چه تایری مناسب لیفتراک می باشد. به هر حال خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر داد. لیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند نیازمند تایرهایی بادی با چسبندگی زیاد هستند و در لیفتراک های الکتریکی با کاربری محدود (استاکر دستی و برقی، ریچتراک و پالت تراک برقی) و همچنین جک پالت های دستی بیشتر از تایرهای پلی اورتان استفاده می شود.

لیفتراک هایی که در انبارهای بازیافت مواد فلزی و آهنی و همچنین در کارخانجات شیشه با سطوح تیز و برنده و آسیب زننده کار می کنند، ضروری است که از لاستیک توپر استفاده کنند، لاستیک بادی برای این لیفتراکها در این محیط، دارای عمری کوتاه و سبب افزایش هزینه های نگهداری برای صاحب صنعت می باشد

لیفتراک هایی که در انبارهای جابه‌جایی صنایع آسیب پذیر و شکننده فعالیت می کنند، ضروری است که از لاستیک بادی به دلیل انعطاف بیشتر و دارای قابلیت ضربه نزدن به کالای در حال حمل بر روی شاخ لیفتراک، استفاده کنند، استفاده از لاستیک توپر برای این لیفتراک سبب افزایش آسیب به کالاهایی که در توسط لیفتراک در حال جابه‌جا شدن هستند، می شود.

لاستیک-لیفتراک-۲

انتخاب لاستیک لیفتراک با کیفیت

لاستیک لیفتراک به عنوان آخرین عضو گردنده از سیستم انتقال قدرت می باشدکه نقش مهمی را در کنترل دستگاه بر عهده دارد، پس انتخاب درست لاستیک لیفتراک و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هر چه بهتر این عضو از سیستم محسوب می گردد.

تایرهای باکیفیت قادر هستند در هر نوبت بارگیری 14% بار بیشتری حمل کنند. تایرهایی که سازندگان آنها مشخصاً روی مقوله‌ی کیفیت تمرکز کرده‌اند ممکن است در ابتدا اندکی گران به نظر برسند. با این حال، تاثیر آنها روی ایمنی، بهره‌وری و هزینه‌های نگهداری به نحوی است که، در طولانی‌مدت، آنها گزینه‌ی اقتصادی‌تری خواهندبود.

تایرهای باکیفیت نه‌تنها در زمینه‌ی ایمنی بسیار کارآمد هستند، بلکه قادرند راندمان کار را بالا ببرند. بهترین سرمایه‌گذاری برای استفاده‌کنندگان لیفتراک نیز خرید همین تایرهاست؛ زیرا، در این حوزه‌ی کاری، هرچه حداکثر ظرفیت و توان عملیاتی لیفتراک بالاتر برود، سود ایجادشده نیز به موازات آن افزایش خواهدیافت.

لاستیک-لیفتراک-3

فروش انواع لاستیک توپر و لاستیک بادی لیفتراک

 

در سالهای اخیر با توجه به ورود لاستیک هایی دارای عدم مرغوبیت کافی در بازار ماشین آلات، داشتن منبع مطمئن جهت تهیه تایرهای بروز و با کیفیت مناسب در جلوگیری از توقف های دستگاه، ضروری بنظر می رسد .

شرکت آذران پیشرو صنعت نظر به اهمیت صنعت جابه جایی مواد در اجرا و پیشبرد اهداف والای پروژه های ملی و صنعتی کشور با هدف ایجاد یک مجموعه متخصص در زمینه فروش انواع لاستیک ماشین آلات راه سازی (لودر،بیل بکهو، گریدر، بابکت، و…) و همچنین انواع لاستیک کشاورزی و صنعتی ( لاستیک لیفتراک توپر و لاستیک لیفتراک بادی) با برندهای معتبر جهانی نظیر ژاپن ، کره ، اندونزی در سایزهای مختلف ، اقدام به فروش و ارسال این نوع لاستیک ها به تمام نقاط کشور نموده است. در این میان خدمت قابل عرضه به شرکت ها و کارخانجات، فروش تخصصی لاستیک لیفتراک در سایزهای مختلف است که این خدمات شامل فروش انواع برندهای معتبر جهانی این کالا می باشد.

جهت مشاوره خرید لاستیک لیفتراک و کسب اطلاعات فنی و اخذ قیمت لاستیک لیفتراک تماس حاصل فرمایید.

www.Azaranps.ir

04135576173

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها