|
کدخبر: 260746

ردیاب خودرو باعث به دام افتادن سارق حرفه ای خودرو شد

خودرو ردیاب خودرو باعث به دام افتادن سارق حرفه ای خودرو شد

در اوایل سال جاری به دام افتادن سارق حرفه‌ای توسط پلیس از طریق دریافت موقعیت ردیاب خودرو به سرقت رفته, خبرساز شد. مالک خودرو پژو پارس که در ایام عید به همراه خانواده به شمال کشور سفر کرده بود خودروی خود را در کنار ساحل  دریا برای بازدید از منظره ساحل,  پارک می‌کند. اما متاسفانه پس از مدت زمانی کوتاه سارق 35 ساله وارد خودرو شده و توانست خودرو را به سرقت ببرد.

در گزارش پلیس آمده است خودرو فوق با اینکه دارای قفل فرمان بوده اما سارق توانسته با خم کردن قفل فرمان و جداسازی آن, خودرو را به سرقت ببرد. نکته مهم که باعث شده در کوتاه ترین زمان ممکن سارق خودرو دستگیر و خودرو پیدا شود, نصب ردیاب برروی خودرو بوده است. به محض به سرقت رفتن خودرو, مالک خودرو از طریق هشدار سرقت که توسط برنامه ردیاب برروی گوشی موبایل اعلام شده, از سرقت خودرو مطلع می‌شود؛ وسپس با تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 موضوع در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

مالک خودرو به پلیس اعلام می‌کند که به علت نصب ردیاب خودرو, امکان مشاهده موقعیت و سرعت خودرو برروی نقشه وجود دارد بنابراین عملیات پیدا کردن سارق خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. با عملیات غافلگیرانه پلیس و اطلاع آنها از موقعیت خودرو سارق بسیار شوکه شده و به راحتی تسلیم می‌شود.  به گزارش پلیس مضنون به چند فقره سرقت خودرو نیز اعتراف می‌کند و مشخص می‌شود سارق فوق بیش از 10 دستگاه خودرو را در گذشته به سرقت برده است.

توصیه پلیس و مراجع قضایی به استفاده و نصب ردیاب خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس, احمد رحمانیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس, استفاده و بکارگیری از فناوری‌ها و تجهیزات الکترونیکی یکی از روش‌های موثر و مهم در پیشگیری از جرم به ویژه جرایم علیه اموال می‌باشد.

معاون سابق قضایی دادگستری استان فارس با اشاره به نصب ردیاب خودرو به عنوان یک از ابزار‌ الکترونیکی مؤثر در پیشگیری از سرقت خودرو بیان کرد: اتومبیل‌ها و سایر وسایل نقلیه دارای سیستم ردیاب جی‌پس‌اس در هنگام سرقت قابل ردیابی هستند و صاحب خودرو بعد از سرقت با مطلع کردن پلیس می‌تواند خودرو خود را بیابد. اما غالب ماشین‌های تولید داخل و برخی اتومبیل‌های خارجی فاقد ردیاب Gps هستند.

وی با اشاره به افزایش آمار سرقت خودرو و نقش نصب ردیاب خودرو در کاهش این آمار بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بعد از بررسی ردیاب‌های موجود در کشور به مالکان خودرو و سایر وسایل نقلیه استفاده از ردیاب‌ جی پی اس را تأکید می‌کند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس موقعیت‌یابی دقیق، ارائه طول و عرض جغرافیایی، تعیین سرعت دقیق و میزان مسافت اتومبیل سرقت شده را از ویژگی‌های ردیاب‌ خودرو خواند و گفت: اتومبیل‌های دارای ردیاب به محض سرقت و یا جا‌به‌جایی با جرثقیل با استفاده اپلیکیشن موبایل که توسط شرکت‌های معتبر بر روی تلفن همراه نصب می‌گردد و با ارسال پیامک یا برقراری تماس از طریق تلفن همراه وقوع سرقت، مسیر عبور اتومبیل و یا محل توقف آن توسط سارق به مالک نشان می‌دهد.

در گذشته ردیاب یک وسیله کم یاب و گران قیمت بود ولی با گسترش تکنولوژی به راحتی در دسترس عموم مردم قرار دارد و میتوان با قیمت مناسب نسبت به خرید ردیاب خودرو اقدام نمود. با یک جستوجوی ساده در اینترنت می‌توان انواع مدل‌های ردیاب ماشین را مشاهده, بررسی و مقایسه کرد.

بهترین ردیاب خودرو در اول آپشن

ردیاب خودرو چیست و از کجا میتوان آن را تهیه کرد ؟

ردیاب یک تجهیز الکترونیکی کوچک است که با اتصال به ماهواره‌های موقعیت یاب جهانی همچون ماهواره‌های GPS میتواند موقعیت و سرعت حرکت خود را تشخیص دهد. دستگاه‌های ردیاب انواع و کاربردهای مختلفی دارند که ردیاب شخصی و ردیاب ماشین متداول‌ترین آنها می‌باشند. ردیاب خودرو می‌تواند از طریق سیم‌کارت داخل دستگاه موقعیت و سایر اطلاعات را در بستر شبکه تلفن همراه به مکانی دیگر همچون تلفن همراه, کامپیوتر, سرور و... ارسال کند.

با نصب ردیاب برروی وسایل نقلیه میتوان در هرجایی از کره زمین که به شبکه تلفن همراه دسترسی باشد, از موقعیت و سرعت خودرو یا موتور سیکلت خود مطلع شد.

در بعضی از مدل‌های ردیاب امکان خاموش کردن خودرو از راه دور ویا شنود صدای داخل خودرو نیز وجود دارد. باتوجه به ابعاد کوچک دستگاه ردیاب میتوان آن را در محل‌هایی از خودرو که قابل شناسایی توسط سارق نباشند, نصب نمود.

امروزه میتوان انواع ردیاب ماشین و موتور سیکلت را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر همچون دیجیکالا, اول آپشن و.. خریداری کرد که البته با توجه به تخصصی بودن فرایند انتخاب این دستگاه پیشنهاد می‌شود بهترین ردیاب خودرو را از فروشگاه‌های تخصصی همچون اول آپشن که دارای خدمات نصب و مشاوره می‌باشند, تهیه نمایید.

انواع مدل‌های ردیاب خودرو

در حال حاظر مدل‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت در بازار قابل تهیه می‌باشد . نصب برخی از مدل‌ها همچون ردیاب دیاگ یا ردیاب فندکی به سادگی انجام می‌شود چراکه به راحتی با اتصال به سوکت فندک خودرو یا سوکت عیب‌یابی خودرو(سوکت دیاگ), فعال شده و قابل استفاده است. اما به همان اندازه که نصب این مدل راحت است, شناسایی و جداسازی آن توسط سارق نیز به آسانی انجام میشود بنابراین استفاده از این مدل ردیاب توصیه نمی‌شود. برخلاف مدل معرفی شده, برای نصب بعضی از ردیاب‌ها نیاز به  تکنیسین متخصص می‌باشد چراکه میبایست در محلی از خودرو پنهان و اتصالات آن با سیستم برق خودرو برقرار شود.

در روش اعلام هشدارها و کار با دستگاه نیز تنوع وجود دارد. در بعضی از مدل‌ها برای کار با ردیاب نیاز به ارسال و دریافت کدهای پیامکی می‌باشد که کار کردن با این نوع کمی دشوار و پیچیده است. بعضی دیگر دارای اپلیکیشن و برنامه موبایل می‌باشند که باعث سهولت در استفاده از ردیاب خودرو می‌شود.

از سایر ویژگی‌ها و قابلیت های مهم انواع ردیاب ماشین موجود در بازار می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • امکان خاموش کردن خودرو از راه دور
  • ارسال هشدارهای مختلف همچون هشدار حمل با جرثقیل, ضربه, روشن شدن خودرو و...
  • امکان ذخیره و نمایش مسیرهای تردد خودرو برروی گوشی موبایل
  • امکان شنود صدای داخل کابین خودرو
  • داشتن برنامه اختصاصی
  • دسترسی به سایر ماهواره های موقعیت یاب جهانی همچون GNSS (گالیلئو) و...

سخن پایانی

متاسفانه آمار سرقت خودرو و موتور درسال های اخیر افزایش داشته است. با توجه به گزارشات پلیس و کارشناسان خودرو در دوران کنونی نقش تجهیزات الکترونیکی همچون ردیاب خودرو در کاهش آمار سرقت بسیار محسوس می‌باشد. بنابراین  تهیه و نصب ردیاب جی پی اس به عنوان بهترین تجهیز امنیتی وسایل نقلیه به کلیه مالکین خودرو و موتور سیکلت توصیه می‌شود.

با مراجعه به سایت اول آپشن می‌توان ضمن بررسی ردیابهای موجود امکانات آنها را با هم مقایسه کرد و در صورت نیاز به مشاوره با برقراری تماس با کارشناسان فنی این مجموعه میتوان نسبت به انتخاب و خرید ردیاب مناسب خودروی و موتورسیکلت خود اقدام کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها