|
کدخبر: 305707

افزایش تقاضا برای یو پی اس خانگی با توجه به قطعی برق

افزایش تقاضا برای یو پی اس خانگی با توجه به قطعی برق سبب شده ما در این مطلب به شما در ارتباط با انواع یو پی اس، کاربرد و عملکرد آنها توضیح دهیم تا بتوانید تجهیزات الکترونیکی خود را در برابر آسیب‌های موجود حفظ نمایید. درواقع بروز اختلالات در سیستم برق کشور و طولانی شدن زمان قطعی تأثیرات منفی بر روی تجهیزات الکتریکی دارد که در این شرایط استفاده از دستگاه یو پی اس می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

چرا باید از یو پی اس خانگی استفاده کنیم؟

یو پی اس (ups) یک منبع تغذیه است که وظیفه آن حفاظت از نیرو است و می‌تواند از وسایل برقی شما در برابر نوسانات و قطعی برق محافظت کند. نحوه عملکرد یو پی اس به‌گونه‌ای است که پس از قطعی برق، نیروی لازم را به تجهیزات الکتریکی می‌رساند و مانع از خاموش شدن آن می‌گردد.

درواقع یو پی اس یک منبع تغذیه بی‌وقفه است که جریان برق را در مدت‌زمان مشخصی به تجهیزات الکتریکی می‌رساند. از دیگر وظایف یو پی اس می‌توان به افزایش حفاظت اشاره کرد؛ به این صورت که پس از ایجاد مشکل در جریان برق، یو پی اس به برق AC که از باتری گرفته می‌شود متصل شده و درنهایت مانع از آسیب به تجهیزات الکتریکی منازل می‌شود.

مزایای استفاده از یو پی اس در خانه

یو پی اس خانگی

کلیه یو پی اس خانگی دارای اینورتر و باتری داخلی می‌باشند و ایمنی تجهیزات الکتریکی شما را تضمین می‌کنند. همچنین یو پی اس در زمان برقرار بودن جریان برق نیز به‌عنوان نوعی فیلتر از رسیدن نوسان پرخطر به تجهیزات جلوگیری می‌کند. ازجمله مزایای یو پی اس خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظت

    یو پی اس خانگی قادر است از تجهیزات الکتریکی شما در برابر مشکلاتی همچون اسپایک (افزایش ولتاژ ناگهانی)، قطعی، جریان سریع، کاهش ولتاژ و غیره محافظت کند. سیستم یو پی اس بر اساس ساختاری که دارد این مشکلات را قبل از آسیب رسیدن به دستگاه شناسایی و کنترل می‌کند.

  • پشتیبانی در مواقع اضطراری

    مواقعی که قطعی‌های مکرر وجود دارد مانند برخی فصول که خطر طوفان وجود دارد سیستم یو پی اس به‌عنوان یک پشتیبان عملکرد مناسبی دارد.

  • فیلتر

    سیستم یو پی اس جریان ورودی را بررسی کرده و با تنظیم جریان خروجی مانند یک فیلتر جهت رسیدن ولتاژ مناسب به دستگاه عمل می‌کند.

  • تداوم جریان

    قطع برق در برخی از تجهیزات آسیب جدی به آنها وارد می‌کند و در این شرایط یو پی اس سبب رسیدن جریان پیوسته به آنها می‌گردد.

  • افزایش حس اطمینان

    به دلیل افزایش هزینه خرید تجهیزات برقی محافظت از آنها حائز اهمیت می‌باشد. سیستم یو پی اس می‌تواند مانع از آسیب رسیدن به چنین تجهیزاتی شده و سبب افزایش حس اطمینان در افراد گردد.

  • صرفه اقتصادی

    اگرچه خریداران یو پی اس در ابتدا مستلزم پرداخت هزینه می‌باشند ولی می‌توانند از ایجاد خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنند. همچنین می‌توانند اطلاعات موجود بر روی کامپیوترهای شخصی خود را ذخیره و سیستم را با روشی ایمن خاموش کنند.

  • عملکرد بدون صدا

    استفاده از ژنراتورها سر و صدای زیادی در محیط اطراف آنها ایجاد می‌کند ولی سیستم یو پی اس بدون ایجاد صدای اضافی فعالیت خود را انجام می‌دهد. این موضوع سبب شده امکان استفاده از یو پی اس در محیط‌های خانگی و اداری به‌راحتی وجود داشته باشد.

مشخصات فنی یو پی اس های خانگی

پس از پی بردن به اهمیت استفاده از یو پی اس در خانه مهم‌ترین نکته کسب اطلاعات لازم نسبت به مشخصات یو پی اس خانگی مناسب است. مهم‌ترین نکات قابل توجه قبل از خرید یو پی اس خانگی شامل موارد زیر است.

محاسبه توان مصرفی موردنیاز

مهم‌ترین نکته قبل از خرید یو پی اس خانگی محاسبه توان مصرفی موردنیاز بر اساس تجهیزات الکتریکی است. در ابتدا باید توان تجهیزات خود که بر اساس وات بر روی آنها نوشته شده است را کنترل و با هم جمع بزنید. در نظر داشته باشید که توان یو پی اس باید 1.25 برابر توان تجهیزات مورداستفاده باشد.

انتخاب باتری یو پی اس مناسب

باتری یکی از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در سیستم یو پی اس محسوب می‌شود که وظیفه تأمین نیروی برق دستگاه را بر عهده دارد. در نظر داشته باشید درصورتی‌که نیاز به یو پی اس با توان بالا باشد باید باتری به‌صورت اکسترنال و خارج از دستگاه نصب شود. در این شرایط باتری در کابینت مخصوص قرار می‌گیرد تا از آن محافظت شود.

مدت زمان Switch Time

مدت‌زمانی که سیستم یو پی اس بین برق شهری و باتری تبدیل انجام می‌دهد Switch Time گفته می‌شود. درصورتی‌که Switch Time پایین باشد احتمال خاموش شدن تجهیزات طی این فرآیند نیز کمتر است. البته در نظر داشته باشید که Switch Time یو پی اس های آنلاین برابر با صفر است.

چگونگی تنظیم پارامترها

پارامترهای مختلفی بر روی عملکرد صحیح یو پی اس تأثیرگذار می‌باشند. تنظیم این پارامترها بر اساس نوع یو پی اس توسط سیستم به‌صورت خودکار یا دستی امکان‌پذیر است.

تکنولوژی ساخت

از نکات قابل توجه در تکنولوژی ساخت یو پی اس می‌توان به شکل موج خروجی اشاره کرد. در نظر داشته باشید درصورتی‌که دستگاه از شکل موج سینوسی پیروی کند نباید به آن نویز وارد شود که در این حالت بهترین کار استفاده از یو پی اس آنلاین است. اما چنانچه وجود نویز مورد اهمیت نیست می‌توان از یو پی اس های اینتراکتیو استفاده کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

کلیه یو پی اس های خریداری شده می‌بایست دارای ضمانت‌نامه از شرکت‌های معتبر باشند. در این شرایط در صورت وجود آسیب و مشکلات احتمالی می‌توان به نمایندگی محصول مراجعه کرده و نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کرد.

نتیجه گیری

با فرارسیدن فصل گرما امکان قطعی برق در کشور افزایش پیدا می‌کند. همچنین در فصول سرد سال نیز وقوع طوفان در برخی مناطق کشور منجر به قطعی مکرر جریان الکتریکی می‌گردد که در این شرایط افزایش تقاضا برای یو پی اس خانگی با توجه به قطعی برق مطرح می‌شود. سیستم یو پی اس به‌عنوان یک منبع تغذیه بدون توقف می‌تواند از آسیب رسیدن به تجهیزات برقی منازل جلوگیری کرده و مانع ضررهای مالی شود.

همچنین توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش انواع دستگاه یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و در این زمینه ارتباط با مرکز رسمی فروش این محصولات به شما کمک می‌کند. شرکت بازرگانی هانیکا درزمینهٔ فروش انواع دستگاه یو پی اس با گارانتی معتبر فعالیت می‌کند که شما می‌توانید با مشاوران این بازرگانی به‌صورت رایگان ارتباط برقرار کرده و بعد از دریافت مشاوره نسبت به خرید دستگاه یو پی اس خانگی موردنظر خود اقدام کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها