|
کدخبر: 328139 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه کمپ ترک اعتیاد در سال ۱۴۰۳ | مکان های خصوصی تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند

کمپ های ترک اعتیاد انواع مختلف دارند و بسته به نوع خدمات، هزینه های هر دوره افزایش پیدا می کند.

اقتصاد هزینه کمپ ترک اعتیاد در سال ۱۴۰۳ | مکان های خصوصی تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند

افرادی که درگیر بیماری اعتیاد هستند و قرار است اعتیاد خود را ترک کنند به مکان هایی مراجعه می کنند که کمپ ترک اعتیاد نام دارند. اصولا کمپ های ترک ترک اعتیاد را خارج از شهر احداث می کنند و هرکدام هزینه های خاص خود را دارند. افرادی که درگیر بیماری اعتیاد شده اند به ۲ صورت وارد کمپ می شوند. اولین روش خودخواسته است که با رضایت خود به کمپ مراجعه کرده و برای یک دوره در آن جا زندگی می کنند. این افراد می توانند انتخاب کنند که کمپ مورد نظر خصوصی باشد و یا دولتی که هرکدام هزینه های خاص خود را دارند. کمپ های دولتی که عمده هزینه های آن از سوی دولت تامین می شود، چندان تاثیرگذار نیست و محیط جالبی ندارد. بسیاری از افراد که به کمپ های دولتی مراجعه کرده اند از نبود امکاناتی مانند پزشک متخصص و یا کمبود دارو صحبت می کنند. هزینه برای یک دوره حضور در کمپ ترک اعتیاد دولتی مبلغ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است که طبق نرخ گذاری سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

کمپ-دولتی

بیشتر افرادی که از این کمپ ها خارج می شوند به دلیل نبود پزشک متخصص و آموزش های لازم، دوره بازپرویشان ناقص می ماند و ممکن است مجدد به آغوش اعتیاد برگردند. طبق آمارهای به دست آمده، بیش از ۸۰ درصد از افرادی که ترک اعتیاد انجام می‌دهند، بعد از مدتی دوباره اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند. این یعنی بسیاری از مراکز کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و نمی‌توانند به خوبی معتادان را همراهی کنند. افراد بسساری اعلام کرده اند که بیشتر کمپ های ترک اعتیاد دولتی از نظر بهداشتی شرایط مناسبی ندارد و این موضوع سبب بروز بیماری های گوناگون خواهد شد. کمپ دولتی به دلیل نداشتن هیچ‌گونه امکاناتی، قیمت بسیار پایین‌تری از کمپ خصوصی دارد. ولی ممکن است تاثیر منفی روی فرد معتاد بگذارد چون علاوه بر نبود امکانات جهت آسایش فرد، رفتار ناشایست و خشونت آمیز نیز دیده می‌شود. هر دوره کمپ ترک اعتیاد در مراکز دولتی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

کمپ-دولتی۲

کمپ های اجباری، نوعی دیگر از کمپ ها هستند که شیوه کار کاملا متفاوتی دارند. این مدل از کمپ ها، به این صورت است که خانواده فرد معتاد از اعتیاد یک فرد خانواده خسته شده و با مراکز ترک اعتیاد تماس می گیرند و می خواهند که افرادی برای انتقال فرد بیمار به منزلشان مراجعه کند. این مدل از انتقال به کمپ ترک اعتیاد دقیقا مانند دستگیری می ماند و افراد درشت هیکل برای انتقال فرد بیمار مراجعه می کنند. هزینه کمپ ترک اعتیاد اجباری مانند همان خصوصی است که مبلغ ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت دارد و البته باید هزینه انتقال به کمپ هم پرداخت شود. هزینه انتقال به کمپ  این کمپ ‌ها تنها با دستور قضائی می‌توانند اقدام به پذیرش بیمار از طرف خانواده کنند. در این شرایط، خانواده فرد باید به دادستان مراجعه کند و پس از دریافت حکم قضائی برای فرستادن فرد به کمپ، با اورژانس یا تیم اجباری اقدام خانواده تماس بگیرد تا فرد را به کمپ ببرند و برای ترک بستری کنند. این مدل کمپ ها همانطور که گفته شد، هزینه کمی دارند و امکاناتشان بسیار اندک است. افراد کارتن خواب را نیز به این کمپ ها می آورند.

کمپ-دولتی۳

کمپ های خصوصی لاکچری از انواع کمپ هایی هستند که امکانات بسیار بالایی داشته و قیمت بسیار گرانی هم دارند. هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی و لاکچری از دوره ای ۱۰ میلیون تومان آغاز می شود. در این مدل کمپ ها، تیم پزشکی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و روزانه، سلامت روحی و جسمانی شخص بیمار بررسی می شود. امکانات تفریحی مانند فوتبال دستی، میز بیلیارد، استخر و پلی استیشن در این کمپ وجود دارد. هزینه یک دوره کمپ ترک اعتیاد در مرکز خصوصی وابسته به امکاناتی است که شما انتخاب می‌کنید اما قیمت پایه برای ورود به این کمپ ها ۱۰ میلیون تومان است. برای مثال، اگر بخواهید یک اتاق خیلی بزرگ داشته باشید و از تمامی امکانات تفریحی و درمانی استفاده کنید، هزینه بالاتر می‌رود.

کمپ-اعتیاد

کمپ-اعتیاد۲

کمپ-اعتیاد۳

کمپ-لاکچری

اما، نوع دیگری از کمپ وجود دارد که به کمپ لاکچری وی آی پی معروف هستند. در این کمپ ها، فرد بیمار به جای حضور در یک ساختمان، داخل یک ویلای خصوصی به همراه امکانات بسیار خاص و لاکچری قرار می‌گیرد. هزینه این کمپ ها هنوز مشخص نیست ولی آنطور که از اسم و مکان آن مشخص است، قیمت بسیار نجومی دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها