|
کدخبر: 321430 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

اشک تمساح هم قیمتی شد! / قیمت اشک از مریم تا ملکه! + تصاویر

خرید گل و گیاه بین علاقمندان به آن همیشه طرفدار دارد. در این گزارش به بررسی قیمت گیاه اشک تمساح می پردازیم.

اقتصاد اشک تمساح هم قیمتی شد! / قیمت اشک از مریم تا ملکه! + تصاویر

ضرب المثل اشک تمساح ریختن از دیرباز معروف است و کنایه از کسی که بی خود و نمایشی در حال اشک ریختن است اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید «اشک تمساح» اسم یک گیاه معروف نیز است. اشک تمساح یکی از گیاهان بسیار جالب است که در اکثر شرایط می‌تواند به خوبی رشد کند. تکثیر این گیاه به طرز فوق‌العاده‌ای سریع است، به طوری که حتی اگر قصد تکثیر آن را نداشته باشید، به طور خود به خود تکثیر می‌شود.

حال به همین بهانه سری به سایت های خرید و فروش اینترنتی زدیم تا ببینم این گیاه عجیب با این اسم جالبش، با چه قیمت هایی به فروش می رسد. با این گزارش همراه گسترش نیوز باشید.

قیمت اشک تمساح!

در تصویر زیر یک نمونه گل اشک مریم ۲ ساقه همراه با گلدان سرامیکی را می بینیم که فروشنده آن را به قیمت ۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. فروشنده در توضیحات این گل را قابل تکثیر و قلمه معرفی کرده است و همچنین این گلدان را به همراه میز پایه زیر گل به فروش می رساند.

اشک-مریم

قیمت اشک زلیخا!

گیاه بعدی اشک زلیخا الاورا نام دارد و فروشنده آن را به قیمت ۱۵۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

اشک-زلیخا

گیاه بعدی اشک ملکه نام دارد که فروشنده قیمت ۵۰۰ هزار تومان را برای آن اعلام کرده است.

اشک-ملکه

آشنایی با گل اشک تمساح

این گیاه از گونه کالانکوئه است و برگ‌هایی مشابه آن دارد. در زبان فارسی، این گیاه با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، از جمله: مادر هزار فرزند، گل اشک، بریفیولوم، کاکتوس زنده زا، زلیخا و گل اشک شب. در ادامه این مقاله به توضیح دلایل این اسم‌گذاری خواهیم پرداخت. همچنین، در زبان انگلیسی، گل اشک به نام Bryophyllum شناخته می‌شود و نام علمی آن Kalanchoe daigremontiana است.

این گیاه به سرعت و در اکثر شرایط، رشد قابل توجهی دارد و معمولاً در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، به ارتفاع ۱ تا ۱.۵ متر رشد می‌کند. تکثیر این گیاه به صورت زنده‌زا اتفاق می‌افتد، به این معنی که زمانی که گیاهک‌های آن روی خاک فرو می‌ریزند، به سرعت ریشه می‌زنند و یک گیاه جدید را تکثیر می‌کنند. به همین دلیل، به آن کاکتوس زنده زا نیز گفته می‌شود.تکثیر این گیاه به طرز ساده‌ای انجام می‌شود و شما به هیچ وجه به مشکلی برای تکثیر آن برنخواهید خورد. به طور معمول، حتی اگر قصد تکثیر آن را نداشته باشید، تعداد زیادی از این گیاه را به طور خودکار در اختیار خواهید داشت.

نحوه آبیاری گل اشک تمساح

یکی از نکات مهم در نگهداری از گیاه اشک تمساح، آبیاری مناسب آن است. اگر آبیاری را به درستی انجام ندهید، گیاه با مشکلاتی روبرو خواهد شد و در نهایت ممکن است از بین برود. بنابراین، بعد از خشک شدن خاک، بهتر است گیاه را آبیاری کنید.

در فصل زمستان، هفته‌ای دو بار و در فصل تابستان، یکبار در میان، آبیاری برای این گیاه کافی است. اگر مشاهده کردید که برگ‌های گیاه به شدت خشک شده‌اند، این نشانگر کمبود آبیاری است و اگر برگ‌ها شل شده‌اند، نشانه آبیاری بیش از حد می‌باشد. البته، درباره این موضوع، در بخش مشکلات و بیماری‌های گیاه اشک تمساح نیز توضیح داده شده است.

نحوه گل دهی گیاه اشک تمساح

گل اشک تمساح به سادگی گل نمی‌دهد و برای گلدهی لازم است که گیاه حدود ۲ تا ۳ سال عمر داشته باشد. گل‌های این گیاه معمولاً در فصل زمستان ظاهر می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند.اگر گیاه شما هنوز گل نداده است، نیازی نیست خیلی نگران این موضوع بشوید، زیرا گیاه اشک، گل‌های بسیار زیبایی ندارد.

گیاه اشک تمساح به طور کلی به کود نیاز زیادی ندارد و معمولاً به خوبی رشد می‌کند. توصیه می‌شود هر زمان که گلدان گیاه را تعویض می‌کنید، خاک گلدان را نیز تغییر دهید تا نیاز به کوددهی کاهش یابد. با این کار، خاک تازه و بازدهی بالایی را به گیاه فراهم می‌کنید و ممکن است نیاز کمتری به کوددهی داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها