|

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

تلاش بیت کوین به ثمر نشست / فتح کانال ۴۷ هزار دلار!

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت کوین در تاریخ ۸ ژانویه به سرعت از سطح ۴۴ هزار دلار افزایش یافت و با رسیدن به ۴۷۲۸۴ دلار، سقف قیمتی جدیدی را در سال جاری به ثبت رساند. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶.۵ درصد و در ۱۲ ماه گذشته، بیش از ۱۷۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

اقتصاد تلاش بیت کوین به ثمر نشست / فتح کانال ۴۷ هزار دلار!

بیت‌کوین، یکی از مهمترین و پیشروترین رمزارزها در جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. ارز بیت‌ کوین، ابتکاری است که به طور کامل از نظریه پول غیرمتمرکز و عدم اعتماد به طرف سوم برخوردار بوده و با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، توانسته یک شبکه نقل و انتقال پولِ بدون واسطه و غیرمتمرکز را فراهم آورد. این رمزارز با هدف ایجاد امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی ایجاد شده است.

به زبان ساده، این ارز یک ارز دیجیتال مانند پول‌ رایج کشورها است و کارکرد عمده‌ی آن انجام تبادلات مالی بین افراد است. کارکرد کلی این ارز مشابه دلار آمریکا و ریال ایران است. اما بین این ارز و ارزهایی مانند دلار تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها این است که این توکن توسط دولت‌ها و نهادهای مالی ایجاد نشده است و پشتوانه‌ای جز مقبولیت عمومی ندارد.

این ارز توسط یک الگوریتم ریاضی تولید می‌شود و کار می‌کند. در این ارز دیجیتال وظیفه ثبت و نگهداری تراکنش‌ها بر عهده‌ی دستگاه‌های محاسباتی است که کار تولید را نیز برعهده دارند و بسیار دقیق است. الگوریتم ریاضی این ارز در واقع یک تکنولوژی رمزنگاری شده بر پایه بلاک چین است که هم‌زمان با فراهم کردن شفافیت شبکه، حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. به این معنا که باوجود فراهم بودن امکان ناشناس بودن در شبکه، همه‌ی کاربران به جزئیات اطلاعات تراکنش‌ها دسترسی دارند.

قیمت بیت کوین در آستانه‌ اعلام تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد صندوق‌های ETF اسپات این ارز دیجیتال، برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ به ۴۷ هزار دلار رسید.

بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت کوین در تاریخ ۸ ژانویه به سرعت از سطح ۴۴ هزار دلار افزایش یافت و با رسیدن به ۴۷۲۸۴ دلار، سقف قیمتی جدیدی را در سال جاری به ثبت رساند. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶.۵ درصد و در ۱۲ ماه گذشته، بیش از ۱۷۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین از مرز ۴۷ هزار دلار گذشت! صعود بیشتری در راه است؟

آخرین باری که بیت کوین بالای ۴۷ هزار دلار معامله می‌شد، تقریباً ۲۰ ماه پیش، در ۳ آوریل ۲۰۲۲ بود. پس از آن و با شکل‌گیری یک بازار نزولی، قیمت این ارز دیجیتال تا ۱۵۶۰۰ دلار کاهش یافت.

در این میان، معامله‌گر و تحلیلگر حوزه ارز دیجیتال به نام Jin، عنوان کرد که میانگین متحرک نمایی ۲۱ روزه در چارت بیت کوین به حمایت تبدیل شده و این ارز دیجیتال در حال حرکت به سمت ۴۸ هزار دلار است. معامله‌گر دیگری به نام X Byzantine General هم خاطرنشان کرد که بسیاری از پوزیشن‌های شورت به تازگی با حرکت سریع قیمت به ۴۷ هزار دلار لیکویید شده‌اند.

بسیاری از فعالان بازار انتظار دارند که روند صعودی قیمت بیت کوین در واکنش به حواشی تأیید ETF اسپات این ارز دیجیتال ادامه یابد. از طرفی، SEC در آستانه تصمیم‌گیری برای صندوق‌های ETF بیت کوین، برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هشدار FOMO منتشر کرده است. انتظار می‌رود که این محصولات طی چند سال آینده موجب جذب تریلیون‌ها دلار سرمایه شوند.

 

منبع: رمزارز نیوز
کدخبر: 317603

ارسال نظر

 

آخرین اخبار