|
کدخبر: 213419 رویا رئیسی

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با کارشناس بلاک چین و رمز ارز بررسی شد:

پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از آپدیت ۲۴ آبان

تا زمانی که صحبت‌ها و شایعه‌ها پیرامون آپدیت بیت کوین است، رشد اتفاق می‌افتد و چند روز قبل از رویداد بازار متعادل می‌شود. بعد از آپدیت افت اندکی را تجربه خواهیم کرد. در نتیجه نباید به صورت قطعی منتظر رشد انفجاری در ۲۴ آبان باشیم.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از آپدیت ۲۴ آبان

بیت کوین در سیزدهمین سال ظهورش سافت‌فورک (آپدیت) جدیدی را ارائه خواهد داد که پیرامونش صحبت‌های زیادی است. خیلی‌ها معتقدند شاید بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری در این تاریخ دیده شود و شاهد صعود هیجان‌انگیز پادشاه رمزارزها باشیم. این آپدیت در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۴ آبان) اجرا خواهد.

کاوه مشتاق، کارشناس بلاک چین و رمز ارز در گفتگو با گسترش نیوز گفت: مقاله بیت کوین در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در سال ۲۰۰۹ شاهد ظهور رمز ارز بیت کوین بودیم. این ارز دیجیتال با حل مسئله اعتماد شروع به کار کرد تا افراد بدون نیاز به اعتماد به یکدیگر، پیرامون یک موضوع توافق کنند. پیش از این تصور می‌شد، بحث اعتماد غیرقابل حل است اما ارز دیجیتال بیت کوین این مسئله را حل کرد.

مشتاق

کاهش ارزش دلار و صعود بیت کوین

مشتاق اظهار کرد: در کنار بحث پیش‌بینی قیمت بیت کوین باید کارکرد را هم در نظر داشت. به اندازه چاپ دلار کالا ایجاد نشده است و شاهد تورم جهانی خواهیم بود. تعداد بیت کوین ثابت هست (بیش از ۲۱ میلیون بیت کوین نخواهیم داشت) و تورمی بالا نمی‌رود. از سویی هر روز تعداد تولیدش کمتر می‌شود. در نتیجه قیمتش به صورت معمول باید افزایش پیدا کند. قیمت بیت کوین بالا نمی‌رود، در حقیقت ارزش دلار کم می‌شود. یک بیت کوین همیشه یک بیت کوین است. در نمودار طلا و دلار هم شاهد هستیم که دلار از سال ۱۹۷۱ تا به امروز بعد از شوک نیکسون و از بین رفتن وابستگی‌اش به طلا ۹۴ درصد ارزش خود را از دست داد.

وی افزود: بیت کوین به این واسطه به وجود آمد تا نهادهای واسطه از بین برود و اعتماد بین افراد شکل گیرد. پول‌های دیجیتال بانک مرکزی (cbdc) مسیر بیت کوین را در پیش نگرفته‌اند. در نتیجه بیت کوین و رمز ارزهای ملی دو مقوله مجزا هستند.

این کارشناس بلاک چین و رمز ارز تأکید کرد: رمز ارز ملی این توان را دارد که خیلی از مشکلات را حل کند و مسائل کشورها را ساده کند. ردگیری مسیر پول ساده‌تر می‌شود. در بحث رنگی کردن بودجه مؤثر خواهد بود. به طور مثال بودجه‌ای برای یک سازمان خاص در نظر گرفته می‌شود تا کالایی خرید شود، اگر با پول دیجیتال پرداخت شود، همانند کوپن هست که کالایی خاص را اجازه خرید دارد. مانع مصرف بودجه در محل‌های دیگر می‌شود. در نتیجه مشکلات و مسائل تورمی از بین می‌رود و انضباط مالی دولت افزایش پیدا می‌کند.

مشتاق خاطرنشان کرد: از بین بردن عدم تمرکز در رمزارزها تقریباً غیرممکن است. نوع رگلاتوری ممکن بر رمزارزها استفاده از مسیرهای فیات است. در جایی که کاربر قصد دارد، رمز ارز را به پول فیات (پول معمولی) تبدیل کند، رگلاتورها می‌توانند در صرافی‌ها مسیر را پیگیری کرده و مانع معاملات شوند. اتفاقی که در آینده می‌افتد این است که رگلاتوری بر بیت کوین انجام می‌شود و روند غیرمتمرکز بودن رمز ارزها شکسته نمی‌شود.

امکانات جدید آپدیت بیت کوین چیست؟

وی در پایان افزود: این سافت‌فورک که تپ روت نام دارد اکنون چند ماهی است که در فضای بیت کوین قابل استفاده بوده و در تاریخ ۲۴ آبان به صورت رسمی تمامی نودها باید از آن پیروی کنند. این آپدیت بیت کوین بعضی از امکانات چند امضایی را به بیت کوین اضافه می‌کند. در مورد بیت‌کوین‌های قدیمی و کیف پول‌ها جای هیچ نگرانی نیست. کیف پول‌ها بعد از آپدیت بیت کوین قابل استفاده خواهند بود و بیت کوین جدید از نظر فنی با بیت کوین قبلی کاملاً سازگار خواهد بود.

در مورد قیمت شعاری داریم به نام شایعه را بخر و خبر را بفروش، تا زمانی که صحبت‌ها و شایعه‌ها پیرامون سافت‌فورک بیت کوین است، رشد اتفاق می‌افتد و چند روز قبل از رویداد بازار متعادل می‌شود. بعد از آپدیت افت اندکی را تجربه خواهیم کرد. البته در این آپدیت بیشتر هیجان بازار در ماه‌های قبل مصرف شده و در نتیجه نباید به صورت قطعی منتظر رشد انفجاری در ۲۴ آبان باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها