|
کدخبر: 130765

قیمت طلا و سکه امروز چه تغییری می ‌کند؟ (۹۹/۰۸/۰۶)

بازار سکه و ارز در مسیر نزولی قرارگرفته بود که تحریم‌های دوشنبه‌شب آمریکا، روند معاملات هر دو دارایی در معاملات پشت خطی را تغییر داد. حالا باید دید قیمت طلا و سکه امروز چه تغییری می‌کند.

اقتصاد قیمت طلا و سکه امروز چه تغییری می ‌کند؟ (۹۹/۰۸/۰۶)

دیروز قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۳میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. اما قیمت طلا و سکه امروز چه تغییری می‌کند. چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دیروز در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا امروز هم ارزان خواهد، گفت: قیمت انس جهانی طلا به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است. چنانچه این روند ادامه‌دار باشد، احتمالا قیمت طلا فردا ارزان‌تر خواهد شد.

ابراهیم محمدولی افزود: چنانچه بانک مرکزی همانند امروز به تعهدات ارزی خود در بازار عمل کند انتظار می‌رود که قیمت طلا تا پایان هفته روند ثابت و با آرامشی را طی کند.

اعلام تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه بخش‌هایی از صنعت نفت ایران موجب شد که در معاملات پشت خطی، سکه بازان خریدار شوند و قیمت را بار دیگر به بالای ۱۴ میلیون تومان بیاورند.

روز دوشنبه هم بازار در این مرز حمایت زیادی شده بود و تنها بین ساعت ۴ تا ۵ عصر بود که بازار به‌یک‌باره از آن ریزش کرد.

به‌طور خلاصه، بازار سکه امروز را در ابتدای کانال ۱۳ میلیون تومانی چنان‌که انتظار می‌رفت، آغاز نخواهد کرد و بار دیگر مبارزه دو گروه خریدار و فروشنده در مرز ۱۴ میلیون تومانی صورت خواهد گرفت.

بااین‌حال، در اینکه اعلام تحریم‌های جدید بتواند مسیر بازارها در ادامه روز سه‌شنبه را هم تحت تأثیر قرار دهد، تردید وجود دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر