|
کدخبر: 253508 سهیل فرزین

مدیرعامل سایت نمایشگاهی همدان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تنها شرط بلوغ صنعت نمایشگاهی کشور

گلی پور گفت: امید می رود که با رفع تحریم ها بتوانیم نمایشگاه های بین المللی در سطح کشور برگزار کنیم.

نمایشگاه تنها شرط بلوغ صنعت نمایشگاهی کشور

صنعت نمایشگاهی به‌ عنوان معرف دستاوردها و تولیدات صنعتی کشور نقش حائز اهمیتی در توسعه صادرات و بازاریابی‌های جدید دارد. از همین رو فعالیت این بخش نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اشتغالزایی و در نهایت بهبود معیشت مردم دارد. کارشناسان بر این باورند که تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌ شود و اگر قصد داریم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم.

یکی از سایت هایی که از زمان شیوع ویروس کرونا با برنامه ریزی و مدیریت توانست نیروهای خود را حفظ و اکثر رویدادهای تعیین شده را در سررسید مقرر برگزار کند سایت نمایشگاهی استان همدان بود. خبرنگار گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با حمید گلی پور عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران و مدیرعامل این سایت نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

گلی پور در ابتدای این گفتگو پیرامون شرایط سایت نمایشگاهی استان همدان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت:  در سال گذشته با توجه به مشکلات که در سطح کشور وجود داشت، محدودیت‌هایی برای نمایشگاه همدان نیز به وجود آمد. اما با این وجود ما موفق شدیم بیش از نیمی از نمایشگاه هایی که در تقویم گنجانده بودیم را برگزار کنیم و مهم تر از آن با فضل الهی موفق شدیم نیروهای انسانی خود را حفظ کرده و از بیکار شدن آنها در آن شرایط حساس جلوگیری کنیم.

حمید-گلی-پور-نمایشگاه-همدان

افتتاح سایت جدید استان همدان

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات بزرگ ما در سال گذشته این بود که توانستیم سایت جدید نمایشگاه بین المللی استان را ظرف مدت یک سال آماده بهره‌ برداری کنیم. به امید خدا سایت نمایشگاهی جدید در فاز اول در مساحتی نزدیک به ۸۰۰۰ متر مربع سالن و یک زمین ۲۰ هکتاری در ماه‌های آینده و پس از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

مهم ترین چالش های صنعت نمایشگاهی کشور

مدیرعامل نمایشگاه همدان در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان مهم ترین چالش های صنعت نمایشگاهی کشور و سایت نمایشگاهی استان همدان پرداخت و گفت:  مشکلات نمایشگاه ها در سراسر کشور تقریباً مشابه هم هستند. در حال حاضر نبود متولی مشخص بزرگترین مشکلی است که صنعت نمایشگاهی با آن روبرو است.  به عقیده من اگر روزی صنعت نمایشگاهی متولی مشخصی داشته باشد و بتوان مشکلات و چالش ها را از آن کانال پیگیری کرد، نیمی از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران افزود: از طرفی امیدواریم  کرونا از بین برود و اثرات پیرامونی آن کاهش پیدا کرده و فعالیت ها به حالت اولیه بازگردد. از طرفی امید می رود که با رفع تحریم ها بتوانیم نمایشگاه های بین المللی در سطح کشور برگزار کنیم.

وی در ادامه به چالش ورود افراد غیرمتخصص در حوزه سیاست گذاری صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این مشکلی بود که در سطح کشور و سیاست گذاری کلان مشاهده می شد.  اما  ما در استان همدان با چنین مشکلی روبرو نشدیم. ما با علوم پزشکی استان نشستی برگزار کردیم و پروتکل مخصوص نمایشگاه ها را تعریف کردیم و همین امر موجب شد که تقریبا اکثر نمایشگاه های ما در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در زمان مقرر برگزار شوند. البته در برخی مواقع اوج گیری شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی تمام فعالیت های نمایشگاهی در سطح کشور می شد که از ید اختیار ما و علوم پزشکی استان خارجبود.

افق صنعت نمایشگاهی در ۱۴۰۱

مدیرعامل سایت نمایشگاهی همدان در ادامه به برنامه های این سایت نمایشگاهی در سال جدید اشاره کرد و گفت: تقویم نمایشگاهی برای سال ۱۴۰۱ تدوین شده است. اولین نمایشگاه ما اواخر اردیبهشت یعنی بیست و نهم این ماه در سایت جدید استان همدان برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که حدود ۳۲ رویداد برای سال جاری در تقویم نمایشگاهی استان پیش بینی شده است.

گلی پور در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه افق صنعت نمایشگاهی را تا پایان ۱۴۰۱ را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سایت های مختلف گرفتیم، پیش بینی من این است که انشالله امسال سال خیلی بهتری نسبت به دو سال گذشته خواهد بود. من فکر می کنم که ۱۴۰۲ به دوران قبل از کرونا برسیم و انشاالله با برداشته شدن تحریم‌ها گام های جدیدی در صنعت نمایشگاهی کشور برداشته خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها