|
کدخبر: 292877

بضاعت مالی پایین در خدمات مشاوره ای

مسلم رادمنش - روانشناس و مشاور خانواده

به مناسبت روز ملی روانشناس و مشاور در خصوص چالش‌های پیش روی روانشناسان به چند مورد مهم می‌توان اشاره کرد:

سازمان نظام روانشناسی متاسفانه مجوزهای خود را قبل از این به صورت مصاحبه حضوری به روانشناس ارائه می‌داد و در این خصوص بیشتر نظرات شخصی مصاحبه‌ شوندگان اعمال می‌گردید تا توان علمی مصاحبه شونده و هم اکنون سازمان نظام روانشناسی اعلام نموده بایستی روانشناسان به اندازه ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی که خود سازمان ترتیب خواهد داد شرکت نمایند و این مسئله باز موجب رانت سازمان مربوطه خواهد شد!

مسلم-رادمنش

بیمه نبودن خدمات مشاوره‌ای موجب گشته که عده‌ای از مراجعین واجد شرایط به دلیل بضاعت مالی پایین نتوانند از خدمات مربوطه استفاده نمایند.

عدم رعایت نرخ‌های مصوب در مراکز مشاوره از سوی متولیان مربوطه چالش دیگری است که مراجعین با آن مواجه هستند به این دلیل که خدمات مشاوره‌ای در سطح بالای شهر با جنوب شهر از لحاظ میزان مبلغ متفاوت است.

عدم الزام قانونی برای کسانی که تصمیم به ازدواج دارند جهت مشاوره مشکل دیگری است که میزان طلاق در کشور را به شدت افزایش یافته و قانونگذار تصمیم گرفته مراجعین طلاق را برای حل و فصل مشکلات شان نزد مشاور و روانشناس بفرستد. این در حالی است که بهتر بود الزام قانونی برای گرفتن عکس مجوز ازدواج از حیث دارا بودن شرایط زوجین و تفاهم اعتقادی و اخلاقی از سویی حداقل دو روانشناس صورت می پذیرفت و اگر زوجی بخواهد بدون در نظر گرفتن این مجوز تصمیم به ازدواج نماید بایستی تبعات مالی هزینه های حل مشکلات خانوادگی را تا مرحله دادگاه پرداخت نماید.

نویسنده: مسلم رادمنش

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها