|
کدخبر: 267589

مردم خرید مسکن را رویا می دانند

حسن همتی- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

دولت اقدامات خوبی شروع کرده است، اما مشکلات جدی هم برای مردم به وجود آمده است که اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار نگیرند مطمئن باشید نمی توانیم خدمات شایسته ای به ملت ایران داشته باشیم.

تورم ماه های اخیر موجب نگرانی شدید مردم شده است، قرار بود فقط یارانه ۴ قلم کالا برداشته شود، در حالی که تاثیرات آن بیش از صدها قلم است و این کار موجب شده دیگر جیبی برای مردم باقی نماند که بخواهند دست در آن جیب کنند.

همتی

آثار پروژه بزرگ گاپ ترکیه هر روز برای کشورهای منطقه به ویژه منطقه ما بسیار زیان‌بار و خطرناک است. آثار این اقدام تا تهران هم رسیده است و فقط سد آتاتورک ترکیه ۵۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت آب دارد که به اندازه تمام سدهای کشور ما است و این یعنی خشک شدن تالاب ها و گرد و غبار شدید که می توان اذعان کرد جای دیپلماسی در گذشته و حال بسیار خالی است.

در اثر سیاست های غیر منطقی جهاد کشاورزی، صنعت دامداری و کشاورزی رو به نابودی است. بالا بودن قیمت فرآورده های دامی و کشاورزی، کشاورزان و دامداری را به رها کردن این صنعت سوق می دهد. قیمت هزینه نگهداری یک دام ظرف ۶ ماه بسیار بیشتر از نگهداری کل دام است و این برای کشاورز نمی صرفد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان خواست اصلی ماست و لازم است این طرح جزء اولویت های اصلی مجلس و دولت قرار گیرد. همچنین بکارگیری نیروهای طرحی دوران کرونا، حداقل دستمزد و تشویق برای آنان است، زیرا در دورانی که اعضای خانواده می ترسیدند به بیمار خود مراجعه کنند این کادر دلسوز ۲۴ ساعته در مراکز کرونایی مشغول رسیدگی به امورات بیماران بودند.

علیرغم گذشت دو ماه هنوز وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را تعیین تکلیف نکرده است، لذا تقاضا داریم این مصوبه مجلس بدون کم و کاست بزودی اجرا شود

محاسبه دستمزدها و حقوق ها به ریال ولی هزینه ها به یورو و دلار است که این امر یکی از معضلات سیستم اقتصادی ما بشمار می رود، نحوه تدوین لایحه بودجه اشکالات اساسی دارد به گونه ای که بخش اعظمی از بودجه کشور مربوط به شرکت های دولتی است و نظارت دقیقی هم بر آنها وجود ندارد که ادامه این کار روند تحول اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد. امروز گرانی و بالا بودن مسکن و اجاره وحشتناک است، مردم خرید مسکن را رویا می دانند و اجاره ها هم حدود ۵۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

نویسنده: حسن همتی

ارسال نظر