|
کدخبر: 229755

بهترین رمز ارزهای متاورسی بازار

سعید عبادتی - کارشناس حوزه بلاک چین ‌و‌ رمز ارز

اخیراً فیس بوک نام مجموعه خود را به متا تغییر داد. با این کار ورود جدی به متاورس را از سوی فیس بوک شاهد بودیم. بعد از این تغییر نام متاورس در دنیای ارزهای دیجیتال رونق گرفت و جامعه کاربران متاورس افزایش پیدا کرد. رمز ارزهایی که تحت متاورس هستند، دنیای واقعی پیرامون را به ما نزدیک‌تر می‌کند. به طور مثال خیلی از افراد خرید و فروش زمین در دنیای مجازی را تجربه نکرده‌اند اما در حال حاضر این امکان وجود دارد که زمین در دنیای متاورس خرید و فروش شود. در نتیجه رمزارزهایی مثل مانا (MANA) و سند (SAND) در دنیای متاورس شکل گرفته‌اند. تفاوت عمده رمزارزهای متاورس با سایر ارزهای دیجیتال در نزدیکی دنیای واقعی با دنیای مجازی است. پتانسیل این نزدیکی را متاورس ایجاد کرده است.

عبادتی

در خصوص کاربردهای رمز ارزهای متاورسی باید چند مثال ارائه دهیم. فرض کنید، کاربران بازی رایانه‌ای را انجام می‌دهند و در ازای بازی بخشی از زمین را در دنیای مجازی برنده می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که از کشورمان سایر کشورها را آنلاین تماشا کنیم. رمز ارزهای مبتنی بر متاورس برای توسعه این دنیا استفاده می‌شوند و برای جذب مخاطب بیشتر قابل استفاده هستند. نوسان قیمتی این رمز ارزها نیز مبتنی بر همین روند است. پروژه‌های مختلفی مثل دیسنترا لند (Decentraland) را شاهد هستیم که به عنوان یک واقعیت مجازی استفاده می‌شود. هر رمز ارز مبتنی بر یک پروژه متاورسی است.

شرکت‌های بزرگ تمرکز بر روی متاورس دارند، در دنیای مجازی و واقعیت مجازی شرکت‌هایی که برنامه برای توسعه دارند، شرایط سرمایه‌گذاری بهتری دارند. یکی از مهم‌ترین اجزای متاورس ها نزدیکی دنیا فعلی به دنیا مجازی است. در کنار سایر ارزهای دیجیتالی که نام بردیم، رمز ارزهای کوچکی مثل EPIK و ATLAS نیز قابل سرمایه‌گذاری هستند و با توجه به پروژه‌هایی که دارند، قابل پیش رفت هستند. در نتیجه می‌توانیم با دید بلند مدت این ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم. پیش‌بینی می‌شود، در سال ۲۰۲۲ ارزهای دیجیتال متاورسی جدیدی وارد باز کریپتوکارنسی شوند. دنیای متاورس ها جذاب است و جای رشد فراوانی دارد. همین جذابیت و پتانسیل رشد متاورس را آینده‌ساز می‌کند.

صحبت از رقابت رمز ارزهای متاورس با ارزهای دیجیتال اشتباه است. متاورس ها در تکمیل زنجیره ارزش بلاک چین‌ها به وجود آمده‌اند. در آینده دنیای متفاوتی نسبت به زمان فعلی خواهیم داشت. متاورس ها سرعت تغییر جهان فعلی را افزایش خواهند داد. جهان آینده نیازمند ارز دیجیتال و نقل و انتقال پول است و کوین‌های متاورسی نیاز آینده بشر را پاسخ داده‌اند. برای توسعه این فضا زمین‌های مجازی و بازی‌های مجازی در دنیای متاورس شکل گرفته‌اند و در آینده این دنیا گسترده‌تر خواهد شد. رمز ارزهای متاورسی تکمیل کننده زنجیره بلاک چین‌ها محسوب می‌شوند.

 

نویسنده: سعید عبادتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها