|
کدخبر: 204423

از فرصت ۶ ماهه اکسپو بهره ببریم

حسن‌علی موبدی - کارشناس روابط عمومی در صنعت نمایشگاهی

یادداشت از فرصت ۶ ماهه اکسپو بهره ببریم

پس از ۳ سال تلاش مستمر دبیرخانه و ستاد اکسپو، در آستانه بهره برداری پاویون جمهوری اسلامی ایران هستیم. ۹ مهر ماه روز افتتاح بزرگترین رویداد جهان برای اولین بار در منطقه خاورمیانه از سال ۱۸۵۱ است. ایران با طراحی زیبای پاویون خود در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی آماده بهره برداری از این فرصت طلایی از هر جهت است.

 ایران به عنوان کشوری که تولید کننده محصولات و خدمات با کیفیت و قابلیت صادراتی در منطقه به ویژه بازار های کشورهای همسایه است، چندان شناخته شده نیست و دلیل آن هم، این می‌تواند باشد که همواره ایران هزینه ناچیزی برای معرفی برند، باز مهندسی هویت تجاری و فرهنگی پرداخت کرده و آن را یک هزینه تلقی می‌کند و نه یک سرمایه گذاری.

 دو گام اساسی در این رویداد

گام اول، هویت‌بخشی برند تجاری در حوزه هایی که در پاویون ایران حضور پررنگ تری دارند معدن، گردشگری و صنایع دستی، هنر صنعت فرش ، های تک، صنعت ، بخش تجاری و نمایش های آیینی و فرصت طلایی ۶ ماهه برای کشور عزیرمان که در جهت اعتبار افزایی، باز تعریف برند تجاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدام جدی و هوشمندانه ارائه کند.

گام دوم، با کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران بخصوص کشورهای همسایه که در قالب اتحادیه و یا سازمان همکاری همچون اوراسیا، شانگهای ، اکو عضو هستند همکاری و رایزنی تجاری داشته باشیم.

جای بسی امیدواریست که در این دوره از اکسپو ، حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی در پاویون ایران را میتوان مشاهده کرد. امید که فرصت اکسپوی دوبی عزم و اراده ملی دولتمردان، که در ابتدای راه هستند را برای توسعه و بسط صادرات کالاهای غیر نفتی صد چندان جدی تر تلقی نماید.

در پایان، وجود برنامه ریزی منعطف و برنامه زمان بندی شده را در شروع کار این رویداد جهانی در دستور کار قرار دهیم و هر روز آنرا غنیمت شماریم.

نویسنده: حسن‌علی موبدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها