|
کدخبر: 321053

راهنمای سفر از کیش به قشم و بالعکس

کیش و قشم جزایری هستند که هر ساله مسافران زیادی را به خاطر جاذبه ها و تفریحاتی نظیر ساحل لاک پشت ها مربوط به هر دو جزیره، باغ پرندگان، بیمارستان متروکه، پاراسل، جت اسکی و کشتی یونانی کیش، جزیره ناز، دره ستارگان و تنگه چاهکوه قشم، جذب می کنند. بسیاری از این مسافرین دوست دارند که به هر دو جزیره سفر می کنند از این رو، به بررسی مسیرهای رسیدن به کیش و قشم و همچنین ایننکه چگونه از کیش به قشم و از قشم به کیش برویم را مورد بررسی قرار می دهیم. بهترین راه رفتن از کیش به قشم، مسیر دریایی است زیرا هیچ پروازی چه از قشم به کیش و چه از کیش به قشم وجود ندارد.

 

کیش

چگونه از کیش به قشم برویم؟

بیایید اول راه رسیدن به کیش را بررسی کنیم و سپس، ببینیم که چگونه از این جزیره به قشم برویم.

برای سفر به جزیره کیش دو مسیر هوایی و دریایی پیش‌روی شما قرار دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. هم بلیط هواپیما برای سفر به کیش وجود دارد و هم می‌توانید با استفاده از کشتی‌های موجود خود را به مقصد برسانید. شما می‌توانید از شهر خود با اتومبیل شخصی راهی بندرعباس شوید و سپس به بندر چارک بروید. با تهیه بلیط کشتی می‌توانید هم خود و هم اتومبیل خود را به کیش ببرید.

فاصله کیش تا قشم 280 کیلومتر است و پس از رسیدن به کیش می‌توانید به دو روش خود را به قشم برسانید. استفاده از کشتی و لنج بهترین گزینه‌های موجود هستند تا به جزیره قشم برسید. در مسیر دریایی باید ابتدا به بندر آفتاب بروید و سپس از مسیر زمینی به بندر پل و در نهایت با مسیر دریایی به قشم برسید. مسیر دریایی از کیش به بندر آفتاب ۳۵ کیلومتر، از بندر آفتاب تا بندر پل ۲۳۰ کیلومتر و از بندر پل تا قشم نیز ۱۴ کیلومتر خواهد بود.

چگونه از قشم به کیش برویم؟

شما می توانید از مسیرهای بندر چارک و بندر آفتاب خود را به کیش برسانید. از آنجایی که مسیر بین کیش و قشم، دریایی است، فرودگاه این جزیره پروازی به سمت کیش ندارد. همچنین مسیر خشکی هم ندارد که بخواهید از طریق، اتوبوس یا قطار به انجا سفر کنید. تنها راهی که باید به آنجا بروید، مسیر دریایی است. اما نکته ای که وجود دارد این است که چگونه به قشم برویم و سپس از آنجا راهی کیش شویم؟

برای رفتن به جزیره قشم می‌توانید هم از هواپیما و سفر هوایی و هم از اتوبوس‌های شناور و سفر دریایی بهره ببرید. در مسیر زمینی باید ابتدا خود را به بندرعباس و سپس به بندر پل برسانید. لندیگراف‌ها خودرو شما را به قشم منتقل می‌کنند و خود نیز باید با شناورهای دریایی راهی جزیره شوید.

معرفی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از بخش‌های شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است که به مرجان‌های زیبا و سواحل بی‌نظیر معروف است. تنوع جاذبه‌های دیدنی موجود در کیش توانسته بسیار هیجان‌انگیز باشد و می‌توان به پارک دلفین‌ها، پارک ساحلی سیمرغ، پارک مرجان‌ و... اشاره داشت. از جمله هتل های جزیره کیش که می توانید پس از سفر از قشم به کیش در آنها اقامت کنید، ترنج، کوروش، آرامیس پلاس و داریوش هستند. در ادامه دو مورد از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تلکابین

هتل داریوش کیش

یکی از هتل های 5 ستاره کیش و امکانات بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌دهد، هتل داریوش است. این هتل معماری بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده و در سال 1382 بنا شد. اتاق های هتل داریوش، شامل دو تخته استاندارد روبه دریا، دو تخته استاندارد روبه باغ و... است که کمترین مبلغ رزرو اتاق از 3 میلیون تومان در اسفند 1402 شروع می‌شود.رستوران‌های موجود در هتل شامل آپادانا و پاسارگاد می‌شوند و کافی‌شاپ‌های موجود در استخر و لابی قرار دارند و می‌توانید از کافی‌شاپ لانج نیز استفاده کنید.

هتل آرامیس پلاس کیش

هتل آرامیس پلاس، یکی از هتل های 5 ستاره ای است که در سال 1399 با 14 طبقه، بهره برداری شد. از سری امکانات هتل آرامیس پلاس کیش می‌توان به سونا، پارکینگ، چایخانه سنتی، فروشگاه، آژانس مسافرتی و... اشاره داشت. اتاق‌های این هتل به صورت سوئیت و اپارتمانی هستند و در اسفند 1402 شروع قیمت از 4 میلیون و 500 تومان است.

معرفی جزیره قشم

جزیره قشم که یکی از جزایر خاص و منحصربه‌فرد ایران است، مقصد گردشگران قرار گرفته و امکانات و جاذبه‌های دیدنی بسیار اعجاب‌انگیزی را به مسافران ارائه می‌دهد. جزیره هنگام، دره ستارگان، جزایر ناز، تنگه چاهکوه، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس و... از زیباترین جاذبه‌های دیدنی موجود در این جزیره هستند. از جمله هتل های لوکسی که شما پس از سفر از کیش به قشم می توانید در آن ها اقامت کنید، می توان به هتل آرتا، آراکتا، ساحل طلایی و آتامان اشاره کرد.

قشم

هتل آراکتا قشم

در سال 1402 اولین هتل 5 ستاره قشم افتتاح شد که که در سه طبقه و با 95 اتاق آماده خدمت‌رسانی باشد. معماری هتل سبکی زیبا و مدرن را به خود گرفته و می‌توانید از امکانات بی‌نظیر همانند روم سرویس، فروشگاه، مرکز خرید، کتابخانه و.. بهره می برد. اتاق‌های هتل شامل یک تخته، دو تخته تراس‌دار رو به لابی، دو تخته کینگ ویو دریا ، اتاق دو تخته توئین است. شما در اسفند 1402، با 4 میلیون 300 هزار تومان می توانید رزرو هتل آراکتا قشم را برای یک نفر انجام بدهید.

هتل ساحل طلایی قشم

هتل ساحل طلایی قشم از امکاناتی نظیر استخر، کافی شاپ و رستوران، اتاق های رو به دریا و ساحلی بهره می برد. اتاق‌های این مجموعه شامل دو تخته معمولی، دو تخته VIP و سه تخته معمولی هستند. شروع قیمت در هتل ساحل طلایی در اسفند ماه 1402 از 4 میلیون و 250 شروع می‌شود و با توجه به نوع اتاق، این مبلغ مفاوت است.

سوالات متداول

چگونه خود را از کیش به قشم برسانیم؟

شما باید از طریق سفر دریایی و از مبدا بندر آفتاب، با استفاده از کشتی و لنج های موجود، خود را به قشم برسانید.

هتل‌های لوکس موجود در کیش و قشم کدامند؟

دو مورد از بهترین هتل های کیش شامل داریوش و آرامیس پلاس هستند. دوتا از بهترین هتل های قشم نیز هتل ساحل طلایی و آراکتا می باشند.

چگونه از قشم به کیش برویم؟

ازآنجایی که در این جزیره پروازی به مقصد جزیره زیبای کیش ندارد، شما باید از کشتی ها و مسیر دریایی به کیش بروید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها