|
کدخبر: 320311

بهترین دیدنی های شیراز و شهرهای اطراف آن

بهترین دیدنی های شیراز و شهرهای اطراف آن

شیراز، مرکز استان فارس، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که با لقب "شهر گل و بلبل" شناخته می‌شود. این شهر با باغ‌های دل‌انگیز، عمارت‌های باشکوه، شاعران و نویسندگان نامدار، و فرهنگ غنی خود، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می‌کند. اگر هنوز برنامه سفر خود را قطعی نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که با رزرو هتل آریوبرزن شیراز یک سفر دل انگیز به این شهر داشته باشید. نوروز 1403 بهترین زمان برای بازدید از جاذبه های این شهر است.

جاهای دیدنی شیراز که باید ببینید

شیراز یکی از کهنترین شهرهای ایران است، شهری که یادگاری‌های زیادی از دوران تاریخی مختلف در آن وجود دارد. شکوه هخامنشیان و خانه های تاریخی بسیاری که در دوره‌های مختلف در این شهر ساخته و به هویت شیراز جان تازه‌ای داده‌اند. شاید در یک سفر چندروزه، فرصت دیدن تمامی این زیبایی ها را پیدا نکنید، اما پیشنهاد می‌کنیم در برنامه ریزی سفر خود، حتما لیست مهمترین جاذبه های دیدنی شیراز را قرار دهید. در ادامه با مهمترین جاذبه های شیراز آشنا شوید.

  1. مجموعه پارسه

شهر پارسه یا همان تخت جمشید، یکی از مهمترین جاذبه هایی است که در سفر به شیراز باید از آن دیدن کنید. البته تخت جمشید داخل شهر شیراز نیست و باید به سمت مرودشت بروید، اما به هرحال این جاذبه در استان فارس، مهمترین اثر باقی مانده از دوران پرشکوه هخامنشیان است.

  1. پاسارگاد

یکی دیگر از مهمترین جاذبه هایی که در سفر به شیراز باید از آن دیدن کنید، پاسارگاد و آرامگاه کوروش کبیر است. این جاذبه نیز بیرون از شهر شیراز و در نزدیکی شهر مرودشت قرار دارد. پاسارگاد اولین باغ ایرانی و اختراع و هدیه کوروش به جهان است، باغی که هنر جدیدی به نام باغسازی ایرانی را در جهان پرآوازه کرده و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

  1. باغ های شیراز

باغ های شیراز، شهرت جهانی دارند. باغ هایی با درختان بلند و تنومند که شما را مدهوش و سرخوش خواهند کرد. باغ گلشن، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ ارم، باغ جهان نما برخی از این باغ ها هستند که باید از آنها بازدید کنید. یک نیم روز خود را زیر سایه درختان باغ های شیراز سپری کنید و از نسیم خنکی که بین درختان سرو شیرازی میپیچد، لذت ببرید.

  1. خانه های تاریخی شیراز

سفر به شیراز، بدون بازدید از عمارت شاپوری و خانه زینت الملوک چیز زیادی کم دارد. عمارت شاپوری یکی از زیباترین باغ عمارت های شیراز و از یادگارهای دوره پهلوی است. بنایی زیبا که در میان انبوه درختان بلند قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به کافه و رستوران عمارت نیز بزنید. خانه زینت الملوک نیز یکی از مهمترین خانه‌های تاریخی شیراز است که ساخت آن 12 سال طول کشیده و یکی از آثار دوره قاجار محسوب می‌شود.

  1. حافظیه و سعدیه

مگر سفر به شیراز، بدون بازدید از سعدیه و فال گرفتن در حافظیه شدنی است؟ تماشای آرامگاه حافظ در انبوه درختان، آن هم در سکوت و تاریکی شب صفای دیگری دارد. سفر به شیراز باید با زیارت این 2 شاعر خوش سخن آغاز و به پایان برسد. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از حافظیه و سعدیه را به بعدازظهر موکول کنید و فضای شاعرانه و عارفانه این جاذبه ها در شب را از دست ندهید.

  1. نقش رستم شیراز

نقش رستم، مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و آرامگاه‌های مربوط به دوران هخامنشیان است که در 12 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده است. این بنای تاریخی در دامنه کوه رحمت، مشرف به دشت مرودشت قرار دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران شناخته می‌شود.

  1. دریاچه مهارلو شیراز

دریاچه مهارلو، دریاچه‌ای فصلی و شور در 30 کیلومتری جنوب شرقی شیراز است که به دلیل رنگ صورتی خود، به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد ایران شناخته می‌شود. رنگ صورتی دریاچه مهارلو به دلیل وجود نوعی جلبک به نام دونالیلا سالینا است. این جلبک در آب‌های شور رشد می‌کند و رنگدانه‌های قرمز رنگی تولید می‌کند که باعث می‌شود آب دریاچه به رنگ صورتی دیده شود.

  1. روستای قلات

روستای قلات، روستایی پلکانی و تاریخی در 36 کیلومتری شمال غرب شیراز است که به دلیل معماری منحصر به فرد خود، به عنوان ماسوله ای دیگر در دل کوه شناخته می شود. خانه های روستای قلات از سنگ و خشت ساخته شده و به صورت پلکانی در دامنه کوه قرار گرفته اند. این خانه ها دارای سقف های مسطح و گاه گنبدی هستند و در ساخت آنها از هیچ گونه مصالح صنعتی استفاده نشده است.

  1. نقش رجب شیراز

نقش رجب مجموعه ای از سنگ نگاره ها و کتیبه های مربوط به دوره ساسانیان است که در ایران، استان فارس، شهرستان مرودشت، در شمال تخت جمشید واقع شده است. این مکان در کنار جاده شاهی قرار دارد که در ۲۵ قرن پیش شوش را به سارد متصل می کرد.

  1. آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در استان فارس، شهرستان سپیدان، در نزدیکی روستای مارگون واقع شده است. این آبشار در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار دارد و ارتفاع آن به 70 متر و عرض آن به 100 متر می رسد.

سفری متفاوت به شیراز با هتل آریوبرزن

هتل آریوبرزن یک هتل چهار ستاره در شیراز است که در سال 1379 افتتاح شده و در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل در خیابان رودکی، در مرکز شهر شیراز واقع شده است و به بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر مانند ارگ کریم خان، حافظیه، سعدیه، و باغ ارم دسترسی آسان دارد.

هتل آریوبرزن دارای 50 اتاق در 7 طبقه است. این هتل دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی از جمله رستوران، کافی شاپ، سالن همایش، بیلیارد، فوتبال دستی، دارت، ایکس باکس، و روم سرویس 24 ساعته است. با فلای تودی می توانید این هتل یا هریکی از دیگر هتل های شیراز را با بهترین قیمت و به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها