|
کدخبر: 315197

گردشگری/بندر چمخاله/عملیات عمرانی

سرمایه گذاری ۱۰۰۰میلیارد تومانی این بندر/۸۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت راههای روستایی

پرویز محمدنژاد اظهار داشت که پروژه ساخت بندر چمخاله به صورت جدی و قاطعانه از سال ۹۹ آغاز شده است و از طریق جلسات مکرر در سطح وزارت راه و شهرسازی و با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی، شاهد پیشرفت قابل توجهی در این پروژه هستیم.

گردشگری سرمایه گذاری  ۱۰۰۰میلیارد تومانی این بندر/۸۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت راههای روستایی

نماینده لنگرود در مجلس، اعلام کرد که فاز اول پروژه بندر گردشگری چمخاله با پیشرفتی بالغ بر ۹۶ درصد در حال انجام است و اعلام کرد: برای احداث بندر چمخاله نیاز به سرمایه‌گذاری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان داریم.

وی از پیشرفت بالای ۹۶ درصدی فاز اول پروژه بندر گردشگری چمخاله خبر داد و افزود: قرار بود این پروژه تا پایان تابستان به اتمام برسد، اما رفع برخی از اشکالات زمان برد و لذا طی یک ماه آینده شاهد پایان عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آماده افتتاح پروژه در دهه فجر هستیم، تصریح کرد: پروژه‌های دهه فجر با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود و لذا انعکاس بهتری خواهد داشت.

محمدنژاد پروژه بندر چمخاله را یکی از پروژه‌های کلان استان دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران را به بندر چمخاله آوردیم و در حال حاضر منتظر تصویب طرح‌های سرمایه‌گذاری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

وی از آماده‌سازی و تایید پروژه های سرمایه گذاری با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خبر داد و بیان کرد: طبق برآوردهای اولیه، نیازمند سرمایه‌گذاری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در بندر چمخاله هستیم.

نماینده لنگرود در مجلس، در ادامه به روند احداث دو سد خاکی اطاقور و رادارکومه اشاره و اظهار کرد: این سدها آماده بهره‌برداری هستند و لذا تا پایان سال آبگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم منطقه سالیان سال منتظر احداث سد اطاقور و سد رادارکومه بودند، عنوان کرد: برای احداث این سدها ۲۰ میلیارد تومان(هر کدام ۱۰ میلیارد تومان) هزینه شده است.

محمدنژاد همچنین به پروژه راه اطاقور به کومله اشاره و اظهار کرد: پیمانکار پروژه را آغاز کرده، اما مشاور با ایرادات ناشی از عبور زیرساخت های آب و گاز از این مسیر مواجه شده است لذا به دنبال رفع موانع هستیم و براساس طرح نهایی مقرر شده که حدود هفت کیلومتر از مسیر را با بتن کاور کنیم تا آسیبی به لوله‌های آب و گاز وارد نشود؛ از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی که بین شش تا هشت میلیارد تومان برآورد می‌شود، یک پیمانکار تعیین شده و عملیات بتن‌ریزی در حال انجام است.

نماینده لنگرود با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای پروژه‌های آسفالت شهرستان لنگرود تخصیص دادیم، اضافه کرد: هم‌اکنون بسیاری از راه‌های روستایی استان در حال آسفالت بوده و سهم شهرستان لنگرود ۱۰ کیلومتر است.

وی یکی از الزامات شرق گیلان را نصب دستگاه MRI دانست و بیان کرد: بیمارستان شهید حسین پور فضای مناسب برای نصب MRI نداشت و لذا با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی اقدام به آماده سازی فضای استاندارد و تخصصی کردیم که در مراحل پایانی است و کمتر از یک ماهه آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها