|
کدخبر: 314257

ارائه خدمات گردشگری به این اشخاص/تامین ۱۵۰۰ اتوبوس

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، درنظر دارد قراردادی را برای تأمین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به امضا برساند. او اعلام کرد که قصد داریم خدماتی را برای اقشار خاصی که قادر به شرکت در برنامه‌های گردشگری نیستند، فراهم کنیم.

گردشگری ارائه خدمات گردشگری به این اشخاص/تامین ۱۵۰۰ اتوبوس

امیر قاسمی، با تأکید بر خدمات ارائه شده به اقشار خاص در حوزه گردشگری، اظهار داشت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، موفق به امضای قرارداد برای تأمین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس شده‌ایم تا بتوانیم به افرادی که خودشان قادر به شرکت در برنامه‌های گردشگری نیستند، خدمات ارائه دهیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی که آیا تهران به یک مقصد گردشگری برای شهروندان و گردشگران تبدیل شده است، اظهار کرد: برای تبدیل تهران به یک مقصد گردشگری، نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی وجود دارد. اما در حال حاضر، جاذبه‌های گردشگری این شهر برای ساکنان پایتخت و شهرهای اطراف جذابیت قابل توجهی دارند.

وی افزود: افزایش تقاضا برای تورهای گردشگری تاریخی را می‌توان با اشاره به تورهایی که در روزهای تعطیل در منطقه تاریخی شهر تهران برگزار می‌شود، تأیید کرد. در گذشته، مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی تنها در عید نوروز فعال بودند، اما در حال حاضر تقاضا برای انجام تورهای این مسیرها با لیدر افزایش یافته است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تأکید کرد: بیشترین بازخورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مربوط به منطقه ۱۲ است. در حال حاضر، همکاران ما در حوزه گردشگری در سرای کاظمی مستقر شده‌اند تا به مراجعه‌کنندگان روزانه پاسخ دهند. پس از منطقه ۱۲، بیشترین تقاضا برای بازدید از برج میلاد تهران وجود دارد.

امیر قاسمی با تأکید برئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، طرحی را برای تأمین ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به امضا گذاشته است. این طرح به منظور ارائه خدمات گردشگری به افرادی که قادر به شرکت در برنامه‌های گردشگری نیستند، اجرا خواهد شد. با امضای این قرارداد، اتوبوس‌های جدید به منظور حمل و نقل گردشگران و شهروندان در تهران در اختیار قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرده است که این طرح جهت ارائه خدمات به اقشار خاصی که توانایی شرکت در برنامه‌های گردشگری را ندارند، اجرا خواهد شد. این اقشار شامل افراد با معلولیت، سالمندان، و افراد با محدودیت‌های جسمی است. با این اقدام، برنامه‌های گردشگری به افرادی که معیارهای معمول را برآورده نمی‌کنند، دسترسی آسان‌تری خواهد داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی درباره تبدیل تهران به یک مقصد گردشگری، اشاره کرده است که برای تحقق این هدف، نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب وجود دارد. اما در حال حاضر، جاذبه‌های گردشگری تهران جذابیت زیادی برای ساکنان شهر و گردشگران دارند.

وی افزوده است که افزایش تقاضا برای تورهای گردشگری تاریخی را می‌توان با اشاره به تورهایی که در روزهای تعطیل در منطقه تاریخی شهر تهران برگزار می‌شود، تأیید کرد. در گذشته، مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی تنها در عید نوروز فعال بودند، اما در حال حاضر تقاضا برای انجام تورهای این مسیرها با لیدر افزایش یافته است.

به علاوه، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرده است که بازخورد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه ۱۲ بسیار مثبت بوده است. در حال حاضر، نمایندگان ما در حوزه گردشگری در سرای کاظمی مستقر شده‌اند تا به بازدیدکنندگان خدمات ارایه دهند.

تاکید بر گردشگری آسان و ارزان

امیر قاسمی با تاکید بر گردشگری آسان و ارزان، بیان کرد: در مورد بازدید از بافت تاریخی تهران در منطقه ۱۲ آمادگی داریم که برای نهادها تور رایگان  برگزار کردیم.

وی یادآور شد: اتفاقی که امسال مهرماه برای نخستین بار در شهر تهران روی داد این بود که تورهای دانشجویی برای دانشجویایی که برای بار اول وارد شهر تهران شده بودند را برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت. همچنین قرار است تا با دانشگاه علامه طباطبایی تورهای ویژه ای را به زودی برگزار کنیم. این دانشگاه از قوی ترین کرسی های گردشگری است، به طوری که نشست های خوب علمی در این دانشگاه برگزار می شود.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه به سیرک آذربایجان که با حضور ۴ کشور برگزار می شود، پرداخت و گفت: در کنار این سیرک می توان از ظرفیت شهربازی بسیج بهره برد. همانطور که می دانید شهربازی بسیج بزرگترین چرخ‌فلک سرپوشیده و دارای امکانات کشور را در خود جای داده است، به طوری که برای هر کدام از کابین ها سیستم تهویه هوا تعبیه شده است.

انعقاد تفاهم نامه با سیرک آذربایجان

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی در فصل سرما می توانند از برنامه های متنوع سیرک آذربایجان که حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه برنامه است، استفاده کنند، گفت: در این سیرک در هر سانس آن برای ۷۰۰ نفر امکان پذیرایی وجود دارد.

امیرقاسمی ادامه داد: هماهنگی‌های اولیه برای انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه سیرک آذربایجان انجام شده تا شهروندان بتوانند از این سیرک با قیمت مناسب استفاده کنند. به طوری که مناطق بتوانند برای بازدید از این سیرک تورهایی را برگزار کنند.

ایجاد مسیر کوهپیمایی در جنوب شهر

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین به کوهپیمایی در تهران اشاره و بیان کرد: در راستای افزایش مسیرهای کوهپیمایی در ۶ ماهه اول سال، مسیر کوهپیمایی راگا را احیا کردیم که به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در گذشته مسیرهای کوهپیمایی اوین، درکه و دربند را در تهران داشتیم. به طوری که مردم جنوب تهران مجبور بودند برای کوهپیمایی به شمال پایتخت بروند، اما اکنون مجموعه راگا توانسته ظرفیت خوبی ایجاد کند.

وی در پایان به تعاملات بین شهری در حوزه گردشگری پرداخت و تاکید کرد: با توجه به شهر زیرزمینی در نوش آباد به عنوان جاذبه گردشگری و جذب گردشگر خارجی، به دنبال جذب گردشگر متقابل برای پایتخت هستیم.

منبع: پایگاه شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها