|
کدخبر: 313332

قلعه فلک‌الافلاک/ گردشگری و صنایع‌دستی / یونسکو

سهمیه ثبت جهانی این قلعه تاریخی در سال ۲۰۲۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

گردشگری سهمیه ثبت جهانی این قلعه تاریخی در سال ۲۰۲۴

عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: کمتر از ۶۰ روز تا ارسال پرونده به یونسکو، فرصت هست و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.

او ادامه داد: بی شک در این مسیر، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آنها، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد، کارشناسان و همراهی همکاران و اساتید این حوزه هستیم.

حسن‌پور همچنین به پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و افزود: تملک ۱۲ باب مغازه به منظور آزادسازی بخش شمالی عرصه قلعه فلک‌الافلاک نیز سال‌جاری در همین راستا انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک الافلاک در حال حاضر به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده شدن است.

با ابلاغ علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولیت تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک به عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان محول شد.

منبع: وزرات میراث فرهنگی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها