|
کدخبر: 312798

جاذبه های گردشگری/ چهارمحال و بختیاری/اقامت

اقامت پاییزی در طبیعت بکر شهرکرد/جدول اقامت در بام ایران

شهرکرد را می‌توان یکی از آن شهرهای بی‌ادعا و پرجاذبه دانست که کمتر کسی به خودش زحمت بازدید از آن را می‌دهد. اما در صورتی که به این شهر زیبا و پر از دیدنی سفر کنید، دیگر هرگز از آن دل نخواهید کند.

گردشگری اقامت پاییزی در طبیعت بکر شهرکرد/جدول اقامت در بام ایران

طبیعت زیبا در کنار مکان های تاریخی شهرکرد را به یکی از جاذبه های گردشگری ایران تبدیل کرده است. ما در علی بابا قصد داریم بهترین مکان های دیدنی شهرکرد را به شما معرفی کنیم. با ما بمانید.

شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و در۹۷ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است. این شهر مرتفع ترین مرکز استان در کشور عزیزمان ایران است و به همین دلیل به آن بام ایران لقب داده اند. شاید اگر از پدربزرگ و مادربزرگتان درباره این شهر بپرسید از آن به نام دهکرد یاد کنند. این شهر تا قبل از سال ۱۳۱۴ دهکرد نام داشت. احتمالا فکر می کنید که نام این شهر به خاطر جمعیت خونگرم کرد شهرکرد است، اما اینطور نیست. در قدیم عشایر را کرد می نامیدند و به دلیل عشایر بودن بیشتر مردم این منطقه را شهرکرد نامیدند.

شهرکرد زیبایی های زیادی دارد. چه این شهر مقصد بعدی سفر شما باشد و چه در راه است، بهتر است با دیدنی های آن آشنا شوید. جالب است بدایند آب زاینده رودپ اصفهان از دل کوههای این شهر نشات میگیردو زیبایی اصفهان مدیون طبیعت بی مثال شهرکرد بوده و هست.

مجموعه تاریخی قلعه چالشتر این مجموعه سه موزه دارد که هریک از آنها بخشی از فرهنگ و زندگی مردم این منطقه را به تصویر می‌کشند: موزه کار و زندگی یا موزه مردم شناسی، موزه حمام، موزه آثار سنگی تنگ صیاد

از جمله دیدنی های شهرکرد میتوان به مکانهای طبیعت گردی و چشمه های زیبای این شهر اشاره کرد. از جمله این رودخانه بازفت،آبشار زردلیمه، اماکن اسب‌سواری و چوگان، رودخانه زاینده‌رود،  تالاب سولقان، پل زمان‌خان، قلعه دزک اشاره کرد.

شهرکرد را به بام ایران میشناسند و در این مکان بسیاری از طبیعت های بکر و  زیبا وجود داردکه با توجه به فصل پاییز زیبا و دوست داشتنس تر نیز شده است. برای اقامت در این شهر میتوانید از شهرهای سامان ، فارسان و کوهرنگ دیدن کنید و در این مکانها اقامتی بیاد ماندنی داشته باشید.جدولی از هزینه های اقامت در هتل ها و اقامتگاههای شهرکرد گرد آوری کرده ایم که توجه شما رابه آن جلب میکنیم.

بام ایرانی

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها