|
کدخبر: 312699

صنایع دستی/گردشگری/گلستان

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه هنرهای دستی در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اقوام ایران‌زمین در استان خبر داد.

گردشگری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه هنرهای دستی در استان گلستان

محمدجواد ساوری گفت: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که تاکنون در پانزده دوره و به‌صورت سالانه برگزار شده است، امسال نیز با حضور پرشور مردم در قالب قومیت‌های مختلف حول پرچمی واحد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان افزود: شانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی است و تا پایان آبان‌ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان در گرگان برگزار خواهد شد.

او یادآور شد: هنرمندان صنایع‌دستی از استان‌های سراسر کشور و همچنین گروه‌های موسیقی سنتی و آیینی از اقوام مختلف کشور در این جشنواره هنر خود را عرضه می‌کنند.

ساوری بیان کرد: از سال گذشته اقتصاد اقوام نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره مورد تأکید قرار گرفت و در این راستا در سال جاری نیز در کنار تلاش برای گسترش فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های اقوام، به دنبال رونق اقتصاد اقوام به‌ویژه در بخش صنایع‌دستی خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تأکید کرد: با نهایی شدن برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها برای برگزاری این رویداد ملی، زمان، مکان و اطلاعات تکمیلی برگزاری شانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران‌زمین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌ها و رخداد‌های فرهنگی و هنری کشور در پانزده دوره باهدف معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ اقوام ساکن در استان گلستان و سراسر ایران اسلامی، ارائه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و موسیقی آیینی استان‌های کشور، معرفی فعالان عرصه گردشگری و رونق صنعت گردشگری، معرفی روستا‌های هدف گردشگری، ارائه سوغات اصیل ایرانی، بازی‌های بومی و محلی و… به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها