|
کدخبر: 312665

مازندران/الیمالات /گردشگری بین‌المللی

مازندران در آستانه تحول بزرگ اقتصاد گردشگری

استاندار مازندران با بیان اینکه استان مازندران در آستانه تحولی بزرگ در اقتصاد اقتصادی و گردشگری قرار دارد، گفت: طرح سرزمینی استان برای انواع کشاورزی، صنعتی و ... ترسیم شد. فعالیت های گردشگری که در ابعاد مختلف هستند در حال حرکت است.

گردشگری مازندران در آستانه تحول بزرگ اقتصاد گردشگری

سید محمود حسینی‌پور پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح فاز نخست منطقه نمونه گردشگری الیمالات شهرستان نور، ضمن تشکر از سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری الیمالات در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه، اظهار کرد: این منطقه ویژه و فوق العاده‌ای است که می‌تواند به مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه استان مازندران در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه اقتصادی و اقتصاد گردشگری است، تصریح کرد: آمایش سرزمینی استان برای فعالیت‌های مختلف کشاورزی، صنعت و حوزه گردشگری ترسیم شد که در ابعاد مختلف در حال حرکت است.

حسینی‌پور با بیان اینکه توازن و رقابت در سه حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری وجود دارد، گفت: گردشگری از این دو موضوع اول خیلی عقب‌تر است.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که در مازندران به جای صنعت گردشگری خدمات مسافرتی ارائه می‌دهیم، گفت: هنر حوزه گردشگری این است که مسافر را تبدیل به گردشگر کنند.

او با بیان اینکه از بسترهای موجود در استان ظرفیتی باید ساخته شود که سالانه ۴۰ میلیون جمعیت وارد استان شوند، تصریح کرد: باید بتوانیم مسافرانی که از سراسر کشور به مازندران می‌آیند را به گردشگر تبدیل کنیم که با این کار اقتصاد استان متحول خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه اقتصاد همه جوانان در همه حوزه‌های شهری و روستایی در حوزه گردشگری می‌تواند درآمدزایی و اشتغال ایجاد کند، افزود: باید از تمام امتیازات گردشگری در استان برای اشتغال‌زایی و درآمد پایدار استفاده مطلوب صورت گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طبیعت انسان با صنعت سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در روستاهای اروپا دهکده‌های کشاورزی و دامپروری احداث کردند باید در استان هم این را امر تحقق کنیم.

او با اعلام اینکه مجموعه الیمالات در گذشته یک آببندان معمولی محسوب می‌شد با توجه به ۹۰۰ آببندان در استان ، گفت: مردم متمدن استان در گذشته آببندان‌ها را برای ذخیره سازی آب ایجاد کردند و امروز دوباره به سمت آببندان‌ها روی آوردند.

حسینی‌پور ادامه داد: در مازندران چند رودخانه طبیعی داریم و رودخانه گردی یکی از اجزای گردشگری استان است که می‌تواند فضای استان را متحول کند.

او به اقامتگاه بوم‌گردی در روستاها اشاره کرد و افزود: در روستاهای مازندران اقامتگاه بوم‌گردی می‌تواند یکی از بزرگترین اجزای گردشگری باشد که روستاهای استان می توانند میزبان گردشگران خارجی و داخلی باشند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه گردشگری مازندران با توجه به طبیعت زیبا باید احیاء شود، تصریح کرد: با توجه به فرصت‌های بی نظیر در استان، احیای گردشگری در روستاهای استان در دستور کار قرار گیرند.

حسینی‌پور در موضوع گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گرپشگزی و صنایع‌دستی باید استان مازندران را بطور ویژه ببیند، افزود: راه‌اندازی گردشگری انسانی یکی از برنامه‌های مهم برای حضور گردشگران خارجی و داخلی که باید در دستورکار قرار گیرد.

استاندار مازندران بابیان اینکه با وجود دریا و سواحل در استان یک کشتی تفریحی نداریم، گفت: نبود کشتی تفریحی یک فقر است که مجوز کشتی کروز گرفته شد که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

 

منبع: میراث آریا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها