|
کدخبر: 308889

سریلانکا یا تایلند؛ کدام مقصد بهتری است؟

آیا به فکر سفری خاطره‌انگیز در تعطیلات آینده هستید و از خودتان می‌پرسید بین دو کشور سریلانکا و تایلند کدام مقصد بهتری است؟ خب تبریک می‌گوییم. جای درستی آمده‌اید! تصمیم‌گیری بین سفر به سریلانکا یا تایلند بسیار دشوار است. هر دو کشور فرهنگ غنی و تاریخ پرفرازو‌نشیبی دارند و همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت آن‌ها در میان گردشگران شده است. سریلانکا که به آن لقب جواهر اقیانوس هند را داده‌اند، نوید سفری اسرارآمیز را به ما می‌دهد و تایلند، سرزمین لبخندها، با جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و محلی خود به یکی از پربازدیدکننده‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

ما در این مطلب قصد داریم سریلانکا و تایلند را از لحاظ هزینه سفر، موقعیت جغرافیایی، تفریحات، آب‌وهوا و جاهای دیدنی با یکدیگر مقایسه کنیم. به شما قول می‌دهیم در انتهای این مطلب به‌سادگی مقصد موردعلاقه‌تان را انتخاب خواهید کرد.

 موقعیت جغرافیایی سریلانکا و تایلند

برای مقایسه کشورهای سریلانکا و تایلند بهتر است موقعیت جغرافیایی این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم. سریلانکا جزیره‌ای است که در جنوب شبه‌جزیره هند قرار دارد و هند تنها همسایه سریلانکا است که هیچ‌گونه مرز خاکی با آن ندارد. موقعیت جغرافیایی سریلانکا باعث خلق مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی نظیر جنگل‌های انبوه، کوهستان، مزارع سرسبز چای و سواحل خیره‌کننده شده است.

تایلند به لحاظ موقعیت جغرافیایی تفاوت‌های فراوانی با سریلانکا دارد. این کشور که جنوب شرقی آسیا واقع شده با میانمار در شمال و غرب، لائوس در شمال و شمال شرقی، مالزی در جنوب و کامبوج در جنوب شرقی همسایه است. سواحل منحصربه‌فرد، تنوع فرهنگی و طبیعی، شهرهای سرزنده و پرجنب‌وجوش، غذاهای خوش‌عطر و طعم و جاذبه‌های تاریخی این کشور سالانه گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. شما با خرید تور تایلند می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده از دیدن این‌همه زیبایی لذت ببرید. اگر از علاقه‌مندان طبیعت و آثار تاریخی هستید، سریلانکا یا تایلند برای شما فرق چندانی ندارد. هر دو کشور مکان‌های بی‌نظیری برای بازدید و تفریح دارند.

آب و هوای سریلانکا و تایلند

آشنایی با آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای برای ما ایرانی‌هایی که کمتر با این اقلیم آشنا هستیم می‌تواند زودتر ما را به جواب قطعی برساند. آب‌و‌هوای سریلانکا به دلیل موقعیت جغرافیایی که پیش از این مورد بررسی قرار دادیم، تا حد زیادی مرطوب و گرمسیری است. اما این بدان معناست که در طول سال درجه دمای هوای در این کشور تغییر نمی‌کند. دمای مناطق کوهستانی سریلانکا که مزارع چای در آن‌ها قرار دارند در طول تابستان معتدل و خنک است. درهرحال، هوای سریلانکا از اواسط بهار تا اوایل پاییز گرم و مرطوب و میانگین دما بین ۲۷ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.

در حالی که دمای سریلانکا در طول زمستان و پاییز کاهش پیدا می‌کند، تایلند در طول سال دو فصل بارانی و خشک را تجربه می‌کند. فصل خشک که با گرمای شدید همراه است از اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اواسط پاییز ادامه پیدا می‌کند. دمای هوا در این فصل به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد و میزان بارندگی به‌شدت کم می‌شود. در فصل دوم که از آن با عنوان فصل بارانی تایلند یاد می‌شود، رطوبت افزایش پیدا می‌کند و باران‌های مدیترانه‌ای فعالیت‌های آبی و ساحلی را محدود می‌کنند.

در نظر داشته باشید قیمت تور سریلانکا و تایلند بر اساس فصلی که قصد سفر در آن را دارید، نوع هتل، نوع پرواز و آژانس مسافرتی متفاوت است.

تفریحات سریلانکا و تایلند

وقتی نوبت به مقایسۀ تفریحات سریلانکا و تایلند می‌رسد، هردو کشور با ارائه مجموعۀ خیره‌کننده‌ای از گزینه‌های متنوع، هر مسافری را مجذوب خود می‌کنند. اما برای انتخاب میان سریلانکا یا تایلند اجازه دهید کارمان را با تفریحات سریلانکای زیبا آغاز کنیم.

در حالی که سریلانکا به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده چای و ادویه جهان شهرت دارد، همچنان اقتصاد این کشور به صنعت گردشگری وابسته است. در نتیجه دور از انتظار نیست که تفریحات متنوع و مناطق گردشگری شگفت‌انگیزی برای تمامی اعضای خانواده با هر سنی برای گردشگران وجود داشته باشد. به طور کلی تفریحات سریلانکا مناسب خانواده‌ها، طبیعت‌دوستان و جمع‌های دوستانه و خانوادگی است. برای مثال، شنا در اقیانوس هند، استراحت در سواحل زیبا، تماشای وال‌ها، زیپ‌لاین هیجان‌انگیز، قایق‌سواری در آب‌های خروشان و مواج، غواصی در عمق اقیانوس هند و کوهنوردی در قله‌های ۲۵۰۰ متری تنها بخشی از تفریحات جذاب سریلانکا به شمار می‌روند.

تفریحات تایلند هم از سریلانکا چیزی کم ندارند! سواحل خیره‌کننده با فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز، معابد مذهبی طلایی‌رنگ، کوهنوردی و پیاده‌روی در دل جنگل‌های انبوه و سرسبز و همچنین معماری منحصربه‌فرد شهرها، می‌توانند هر گردشگری را برای روزها و حتی هفته‌ها سرگرم کنند. علاوه‌بر این تفریحات، زندگی شبانه تایلند باعث شده است که این کشور به عنوان بهترین مکان برای سپری کردن تعطیلات شناخته شود. شما می‌توانید در سفرتان به تایلند در بازارهای شبانه قدم بزنید، به کافه‌ها و کلاب‌ها بروید و با گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان معاشرت کنید.

در مقایسه تفریحات سریلانکا و تایلند متوجه شدیم که تفریحات سریلانکا خانواده‌محور هستند و تمامی اعضای خانواده می‌توانند با خرید تور خارجی از یک مکان کاملاً ناشناخته لذت ببرند. این در حالی است که تفریحات تایلند می‌توانند برای مجردها و شب‌زنده‌داران جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر باشند.

جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند

خب امیدواریم تا این‌جا توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را برای انتخاب بین سریلانکا و تایلند در اختیارتان قرار داده باشیم. اگر هنوز تصمیم شما نهایی نشده است عجله نکنید؛ چراکه مهم‌ترین بخش مطلب یا همان مقایسه جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند باقی مانده است. از معابد عظیم‌الجثه گرفته تا تماشای حیوانات وحشی، شما می‌توانید از جاهای دیدنی بی‌نظیری در سریلانکا بازدید کنید. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های دیدنی سریلانکا و تایلند را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا بهتر بدانید سریلانکا یا تایلند کدام‌یک برای شما بهتر است.

پارک ملی یالا در سریلانکا

این پارک که زیستگاه گونه‌های کمیابی از حیوانات بومی است، به عنوان مهم‌ترین پارک ملی سریلانکا شناخته می‌شود. از برنامه‌های جذاب پارک ملی یالا می‌توانیم به تماشای پرندگان رنگارنگ، سافاری، اتراق در پارک و تماشای آسمان پر ستاره اشاره کنیم.

برج لوتوس کلمبو در سریلانکا

جدیدترین جاذبه گردشگری سریلانکا که از آن به عنوان بلندترین سازه این کشور یاد می‌شود، برج لوتوس واقع در شهر کلمبو است. این سازه که با الهام از گل نیلوفر ساخته شده، برج مرکزی شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و تلفن همراه این کشور است. اگر اهل خرید و قدم زدن در مراکز خرید شیک و لوکس هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مرکز خرید لوتوس که در پایین این برج مشغول به فعالیت است بازدید کنید.

مسجد قرمز در سریلانکا

بدون شک ده‌ها تصویر از مسجد قرمز سریلانکا را در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید. این مسجد شگفت‌انگیز با نمای بیرونی قرمز رنگی که در الگوی اسپیرال یا مارپیچ ساخته شده، یکی از پربازدید کننده‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا است.

آبشار اروان در تایلند

آبشار اروان زیباترین آبشار تایلند است. این آبشار در پارک ملی اروان، استان کانچانابوری، واقع شده است و هرساله گردشگران و طبیعت‌دوستان فراوانی از آن بازدید می‌کنند. نام این آبشار برگرفته از نام یکی از اسطوره‌های برجسته تایلندی است. از ویژگی‌های آبشار اروان می‌توانیم به سطوح مختلف و استخرهای طبیعی اشاره کنیم که فضای مناسبی را برای استراحت و شنا فراهم کرده‌اند.

سوکوتای در تایلند

شهر تاریخی سوکوتای واقع در شمال تایلند در واقع یک مجموعه باستانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. باقی‌مانده این شهر تاریخی که روزگاری یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری تایلند بوده است، شامل بقایای معابد و مجسمه‌های بودایی می‌شود.

جزایر سیمیلان در تایلند

اگر اهل غواصی هستید، بهترین گزینه شما سفر به جزایر سیمیلان است. جزایر سیمیلان متشکل از ۹ جزیره اصلی و تعدادی جزیره بسیار کوچک است که در جنوب غربی تایلند، در استان پهانگ نگا، قرار دارند. طبیعت استثنایی، مناظر خیره‌کننده، آب شفاف و زلال و امکان غواصی و مشاهده ردیف‌های مرجانی و زندگی جاری کف اقیانوس تنها بخشی از امکانات گردشگری تایلند به شمار می‌روند.

خرید تور تایلند و سریلانکا از آژانس شباویز پرواز

این هم از این؛ هرچه را باید درباره تفاوت‌های سریلانکا و تایلند می‌گفتیم در این مطلب جمع‌آوری کردیم. حالا نوبت شماست تا با توجه به این اطلاعات تصمیم‌گیری و انتخاب کنید. برای تصمیم‌گیری میان سریلانکا یا تایلند، علایق شخصی و بودجه سفر را مدنظر قرار دهید. هرکدام از این دو کشور را انتخاب کنید، یک سفر ماجراجویانه به‌یادماندنی را تجربه خواهید کرد. ما در آژانس مسافرتی شباویز پرواز برترین و محبوب‌ترین تورهای خارجی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. شما می‌توانید با رزرو تورهای تایلند یا سریلانکا از آژانس شباویز پرواز بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر عمرتان را تجربه کنید.

در صورتی که هرگونه سؤالی در ارتباط با قیمت تورهای خارجی، امکانات هر تور، ساعت و تاریخ پرواز، نوع هواپیما و... دارید فرصت را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر با مشاوران گردشگری ما به شماره تلفن 02152916 تماس بگیرید یا به سایت www.shabaviztour.com مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها