|
کدخبر: 305238

سریع ترین روش دریافت وقت سفارت آمریکا 2023

اگر قصد دارید ویزای آمریکا را اپلای یا وقت سفارت آمریکا را تعیین کنید، ابتدا باید فرم مخصوص درخواست ویزا را پرکنید. ویزاهای آمریکا دو دسته دارند ویزاهای مهاجرتی و ویزاهای غیر مهاجرتی. بیشترین هزینه‌ای که باید برای گرفتن این ویزا پرداخت کنید هزینه MRV یا هزینه ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکاست که چندین ویزا از جمله ویزای توریستی آمریکا و ویزای دانشجویی را در بر می‌گیرد. با ما در ویزا فوری همراه باشید تا مراحل آن را بهتر یاد بگیرید.

ویزا

مراحل درخواست ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا

ویزاهای آمریکا فرم‌های مختلفی دارند و توجه داشته باشید که برای هر کدام باید فرم مخصوص آن را پر کنید. ویزاهای F1/F2 J1/J2 B1/B2 جزء ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا هستند.

گرفتن وقت مصاحبه و انگشت نگاری برای ویزای آمریکا

مطمئنا این سوال برای شما پیش می‌آید که چگونه باید وقت سفارت آمریکا بگیرید. برای این کار باید به وب‌سایت رسمی خدمات ویزای آمریکا مراجعه کنید و روی گزینه Nonimmigrant Visa Applicant کلیک کنید و موارد زیر را کامل انجام دهید:

  • اولین مرحله انتخاب کشوری است که برای مصاحبه می‌خواهید به آنجا بروید. اگر می‌خواهید مصاحبه شما به زبان فارسی باشد تنها می‌توانید کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی را انتخاب کنید.
  • مرحله بعد سه گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد و از آنجا که فرم درخواست ویزا را قبلا پر کرده‌اید روی گزینه Apply کلیک کنید.
  • در صفحه بعد از شما سوالاتی می‌پرسند که در آن می‌خواهند نوع ویزایی را که لازم دارید، بشناسند.
  • اطلاعات خود را وارد و روی گزینه create account کلیک کنید. در این مرحله یک ایمیل برایتان می‌آید که باید حساب خود را تأیید کنید و در مرحله بعد حساب ایمیل شما فعال می‌شود.
  • فرم ارسالی را بر اساس اطلاعاتی که قبلا برای درخواست ویزا پر کرده‌اید مجددا پر نمایید و هیچ‌گونه مغایرتی نداشته باشد.
  • سفارتی که می‌خواهید برای درخواست و گرفتن ویزا به آن مراجعه کنید در این مرحله معرفی کنید.
  • مرحله بعد پرداخت هزینه سفارت آمریکا است و باید در مورد آن صحبت کنیم.
  • بعد از آنکه پرداخت را انجام دادید به صفحه‌ای می‌روید که در آن وقت سفارت آمریکا را تعیین می‌کنید. تاریخ و ساعت مصاحبه و انگشت نگاری برای شما تعیین می‌شود. در نهایت یک برگه تأیید وقت سفارت آمریکا برای شما صادر می‌شود که در روز مراجعه به سفارت باید همراه خود داشته باشید.

ویزا۱

پرداخت هزینه ویزای آمریکا به چه صورت است؟

معمولا هزینه این ویزا برای هر کدام از آن ویزاها به ازای هر نفر 185 دلار است. این هزینه بر اساس آنکه شهروند کدام کشور هستید و بر اساس نوع ویزای مورد نظر می‌تواند تغییر کند. این هزینه شامل هزینه‌های انگشت نگاری و مصاحبه هم می‌شود و لازم نیست برای آن هزینه دیگری پرداخت کنید.

برای پرداخت می‌توانید از مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنید.

چند نکته مهم درباره پرداخت ویزا و وقت سفارت آمریکا

  • تا یک سال بعد از آنکه هزینه ویزا را پرداخت کردید می‌توانید وقت سفارت آمریکا را بگیرید.
  • برای گرفتن وقت سفارت آمریکا، مصاحبه و انگشت نگاری می‌توانید به دفاتر خدمات ویزای آمریکا در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان، اسلام آباد، اربیل، بغداد، بیروت و باکو بروید و کارهای مربوط به صدور ویزا را انجام دهید.
  • مصاحبه فارسی را فقط در سفارت شهرهای ایروان، دبی و آنکارا می‌توانید انجام دهید.
  • هزینه‌ای که برای گرفتن ویزا پرداخت کرده‌اید نمی‌توانید پس بگیرید.
  • اگر ویزای شما ریجکت شود یا در مدت مشخص برای انگشت نگاری و مصاحبه نروید هزینه MRV را باید مجددا پرداخت کنید.

ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده ویزای توریستی آمریکا شامل ویزای تایپ B خود شامل سه نوع ویزای دیگر است که انواع ویزای غیر مهاجرتی آمریکا را در بر می‌گیرد.

  • ویزای B1 آمریکا
  • ویزای B2 آمریکا
  • ویزای B1/B2 آمریکا

معمولا ویزای B1 آمریکا برای قرادادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها کاربرد دارد. این ویزا برای فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، انجام مذاکرات یا اعطای تفاهم نامه‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های تجاری صادر می‌شود.

ویزا۲

ویزای B2 برای گردشگری و بازدید از مکان‌های دیدنی، دیدار اقوام و دوستان یا انجام معاینات پزشکی، شرکت در برنامه‌های بشردوستانه و موارد درمانی در آمریکا صادر می‌شود.

ویزای B1/B2 تلفیقی از هر دو نوع این ویزا است و ترکیبی از ویزای گردشگری و تجاری را شامل می‌شود.

ویزای توریستی آمریکا برای چه هدفی صادر می‌شود؟

هدف از صدور این ویزا ورود به خاک آمریکا و ماندن در آن به مدت 6 ماه است. افرادی که از طریق ویزای B1/B2 وارد آمریکا می‌شوند نمی‌توانند در آمریکا کار یا تجارت کنند و نباید بیشتر از زمانی که تعیین شده در آمریکا بمانند.

ویزای توریستی سینگل و مولتی آمریکا

با توجه به مواردی که برای ویزای B1 و B2 آمریکا توضیح دادیم، هر کدام از این ویزاها هم می‌توانند از نوع یکبار ورود و چند بار ورود به آمریکا صادر شوند. تفاوت آن‌ها در اعتباری است که این دو ویزا دارد. ویزاهای سینگل معمولا اعتبار کمی دارد و تنها تا 6 ماه می‌توانید از آن استفاده کنید، اما ویزاهای مولتی معمولا تا 10 سال اعتبار دارند.

شرایط گرفتن ویزای توریستی آمریکا

یکی از مواردی که برای سفارت آمریکا خیلی مهم است این است که شما بعد از رفتن به آمریکا قصد ماندن دائم در آنجا را ندارید و حتما به کشور خود باز خواهید گشت. برای این کار باید ثابت کنید که دلایل محکمی برای بازگشت به وطن خود دارید. شما با آوردن مدارکی مانند سند ملکی یا شغل و تجارتی که اینجا دارید و به وجود شما وابسته است می‌توانید آفیسر سفارت را قانع کنید که قصد ماندن در آمریکا را ندارید. موارد اینچنینی می‌تواند شانس گرفتن ویزای توریستی آمریکا را افزایش دهد.

داشتن تمکن مالی و تأمین هزینه‌های سفر

شما باید آفیسر سفارت را قانع کنید که در مدت سفر قادر خواهید بود هزینه‌های سفر در کشور آمریکا را خودتان به تنهایی پرداخت کنید و افرادی که تحت تکفل شما قصد ورود به آمریکا را دارند هم از طریق شما تأمین خواهند بود.

سفر به کشور دیگر و مصاحبه با آفیسر سفارت

از آنجایی که آمریکا در ایران سفارتی ندارد، هنگامی که برای مصاحبه به یک کشور دیگر می‌روید باید آفیسر را قانع کنید و بتوانید جواب تمام سوالاتی را که به صورت تصادفی از شما می‌پرسد در کمال صداقت پاسخ دهید.

نتیجه‌گیری

کسانی که قصد گرفتن وقت از سفارت آمریکا و گرفتن ویزاهای توریستی آمریکا را دارند باید بدانند که این کشور ویزاهای توریستی را تنها برای اقامت کوتاه‌مدت و هدف‌های گردشگری و دیدار با اقوام و آشنایان صادر می‌کند. باید در نظر داشته باشند که با داشتن این ویزا نمی‌توانند در خاک آمریکا بمانند یا کار و تجارتی را راه بیندازند. تمام موارد را به صورت کامل‌تر می‌توانید در سایت visafori.com ببینید و اگر سوالی داشتید با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها