|
کدخبر: 304880

بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

شهر استانبول به یکی از محبوب‌‌ترین شهرها در میان گردشگران تبدیل شده است. علاوه بر جاذبه‌های تفریحی و تاریخی، مراکز خرید متعدد در استانبول یکی از دلایل جذب گردشگر به این شهر هستند. پاساژهای استانبول انواع مختلفی دارند و شامل اوت لت‌ها، مراکز خرید ارزان و لوکس می‌شوند. در این مطلب قصد داریم برجسته‌‌ترین مراکز خرید استانبول را معرفی کنیم و ویژگی‌های هرکدام را برشماریم. با خواندن این مطلب انتخاب بهتری برای خرید اجناس مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت دارید و بخش آسیایی و اروپایی بهترین مراکز خرید شهر استانبول را می‌شناسید.

مرکز خرید جواهیر

در سال‌های گذشته، مرکز خرید جواهیر دومین مرکز خرید بزرگ جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید استانبول به شمار می‌رفت، اما درحال‌حاضر این القاب فاخر نصیب استانبول مال شده است. اگر بعد از خرید  تور لحظه آخری استانبول به دنبال یکی از زیباترین و لوکس ترین مراکز خرید استانبول می‌گردید، مرکز خرید جواهیر انتخاب مناسبی است. پاساژ جواهیر در منطقه شیشلی قرار دارد و به همین دلیل دسترسی به آن از تمامی نقاط شهر با حمل‌ونقل عمومی میسر است. در مرکز خرید جواهیر می‌توانید 200 فروشگاه مختلف را بیابید. دو طبقه از جواهیر به‌طور اختصاصی به رستوران و کافی‌شاپ اختصاص داده شده‌اند و طبقه همکف آن مکانی برای تفریح کودکان و بزرگسالان است.

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون استانبول

این مرکز خرید مساحت حدوداً 4 هزار مترمربعی دارد و شامل 160 فروشگاه در چهار طبقه است. مرکز خرید کانیون در منطقه مالی قرار دارد و اجناسی از برندهای مشهور دنیا را به فروش می‌رساند. رستوران‌های متنوع، سالن‌های سینما و باشگاه ورزشی از امکانات دیگر مرکز خرید کانیون هستند. جالب است بدانید در سال 2006 کانیون توانست جایزه نقد و بررسی معماری منظره شهری را از آن خود کند؛ بنابراین می‌توان گفت کانیون یکی از زیباترین مراکز خرید در شهر استانبول است.

پارکینگ بزرگ مرکز خرید کانیون گنجایشی برابر با 2300 خودرو را دارد. در سال کنسرت‌ها و جشنواره‌های مختلفی در کانیون برگزار می‌شود و به همین دلیل سرگرمی‌های متفاوتی را برای گردشگران فراهم می‌کند. باشگاه ورزشی مارس، مرکز خرید Sapphire ، مرکز خرید متروسیتی و مرکز خرید آک از جمله اماکن نزدیک به کانیون هستند. برای رسیدن به کانیون باید از خط ام دو میدان تکسیم به طرف ایستگاه حاجی عثمان بروید.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید زورلو استانبول

ایستینیه پارک در سال 2007 کار خود را آغاز کرد. در ایستینیه پارک می‌توانید 280 فروشگاه متفاوت را بیابید که هم در فضای باز و هم در فضای سرپوشیده قرار دارند. وسعت کلی این مرکز خرید تقریباً 270 هزار مترمربع است و 87 هزار مترمربع آن را فضای فروشگاه اشغال می‌کند. سقف‌های شیشه‌‌ای این مرکز خرید به همراه فضاهای سبز اطراف، زیبایی این مجموعه را دوبرابر کرده‌اند. دوازده سالن فیلم سینمایی به همراه سالن بدنسازی از جمله امکاناتی است که در ایستینیه پارک می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر عاشق جواهرات تیفانی یا برند مشهور لویی ویتون هستید، ایستینیه پارک برای شما انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

برای دسترسی به این مرکز خرید باید از محله پولیگان سوار یکی از خطوطFSM  یعنی 29p یا 29b شوید. اگر از منطقه ایستینیه به سمت مرکز خرید می‌روید، باید خط 29s یا 42 منطقه باغچه‌گوی استفاده کنید. با خرید  تور از آژانس هوایی هورام گشت، از بهترین مراکز خرید ترکیه برای خانواده و دوستانتان سوغاتی بخرید.

مرکز خرید زورلو

در میان مراکز خرید استانبول، زورلو یکی از جدیدترین‌ها محسوب می‌شود. مساحت کلی این مرکز خرید تقریباً 105 هزار مترمربع است و 10 هزار متر آن را زمین اصلی تشکیل می‌دهد. در این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه‌های کالاهای لوکس، یک هتل 5 ستاره مهم نیز وجود دارد. یک سالن نمایش نیز در زورلو به چشم می‌خورد که در آن نوازندگان و موزیسین‌های مختلفی حضور پیدا می‌کنند. این مرکز خرید در منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده است. هتل ملاس، دیوان سیتی و سورملی از جمله هتل‌های نزدیک مرکز خرید زورلو هستند.

مرکز خرید نیشانتاشی

این مرکز خرید همانطور که از نامش مشخص است، در محله نیشانتاشی قرار دارد. اگر دوست دارید سری به مرکز مد استانبول بزنید، حتماً نیشانتاشی را جزو اولین انتخاب‌های خود قرار دهید. مرکز خرید نیشانتاشی کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را در دل خود جای داده است؛ به همین دلیل در کنار خرید می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی را نیز امتحان کنید. فروشگاه الکساندر مک کوئین، فروشگاه باربارا بوی، بیمن، بوگنر، باربی، کارتیه و ... از جمله فروشگاه‌های مشهور نیشانتاشی هستند. برای دسترسی به نیشانتاشی کافی است به میدان تکسیم بروید و حدود 5 دقیقه تا مرکز خرید پیاده‎روی کنید. با خرید تور استانبول از آژانس  هورام گشت، بهترین مراکز خرید در یک قدمی شما است.

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکمرکز استانبول

مرکز خرید آکمرکز در سال 2010 توانست از املاک تجاری اروپا، جایزه بهترین طراحی داخلی را کسب کند؛ به همین دلیل می‌توان گفت یکی از زیباترین طراحی‌های داخلی در میان مراکز خرید شهر استانبول متعلق به آکمرکز است. در طبقه آخر آکمرکز یک پیست اسکیت روی یخ وجود دارد که هرساله فعالیت‌های مختلف ورزشی در این پیست انجام می‌شود. آکمرکز را می‌توان بهترین مرکز خرید استانبول در قسمت اروپایی دانست. این مرکز خرید تقریباً 180 هزار مترمربع زیربنا دارد و 250 فروشگاه در آن قرار گرفته است که محصولات مختلفی را عرضه می‌کنند. پارکینگ سرپوشیده، رستوران‌های متنوع بین‌المللی، فروشگاه‌های برتر در زمینه‌های مختلف و ... از جمله امکاناتی است که در این مرکز خرید گردهم آمده‌اند. برندهایی نظیر تفال، سامسونگ، زارا، گپ، آدیداس، ماسیمو دوتی و ... در این مجموعه حضور دارند. این مرکز خرید در منطقه بشیکتاش، محله اتیلر و در خیابانی به نام نسبتیه قرار دارد.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم نیز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در استانبول به شمار می‌آید که شما می‌توانید انواع کالاهای مختلف را در آن پیدا کنید. مساحت تقریبی فروم 495 هزار مترمربع است و یکی از عظیم‌‌ترین آکواریوم‌های ترکیه به نام تورکواز در آن قرار دارد. علاوه‌براین، اولین موزه یخی جادویی نیز در فروم استانبول وجود دارد. فروشگاه‌های IKEA، Praktiker، Decathlon از جمله مشهورترین فروشگاه‌های فروم هستند.

در مجموع 62 فروشگاه پوشاک و کفش، چندین فروشگاه مربوط به تکنولوژی، 34 رستوران، 15 کافه و 10 سالن فیلم در این مرکز خرید قرار دارند. مرکز کشف لگولند یکی دیگر از مراکز مهمی است که در فروم واقع شده است. برای دسترسی به فروم باید به منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا بروید.

مرکز خرید پالادیوم

در میان مراکز خرید استانبول، ظاهر شیشه‌مانند و جذاب پالادیوم توجه هر بیننده‌‌ای را به خود جلب می‌کند. این مرکز خرید در قسمت غربی آتاشهیر قرار دارد؛ اما از بیشتر قسمت‌های آسیایی نیز قابل دیدن است. در داخل پالادیوم می‌توانید رستوران‌های متعددی را پیدا کنید اما جدای از آن کافه‌های بسیاری هم در اطراف آن دیده می‌شوند. برندهایی نظیرAdidas ، Nike، Mac ، Benetton و... در این مرکز خرید شعبه دارند. این مرکز خرید در منطقه آسیایی آتاشهیر، ینی صحرا در محله بارباروس، خیابان هالک و در پلاک 8 واقع شده است.

مرکز خرید اوت لت ویاپورت

اوت لند ویاپورت تقریباً نزدیک فرودگاه صبیحه گوکچن است و جزو مراکز خرید استانبول در قسمت اسیایی محسوب می‌شود. مرکز خرید اوت لت ویاپورت به دلیل سالن‌های سینما، رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که دارد بهترین مرکز خرید سال شناخته شده است. علاوه‌براین، مرکز خرید اوت لت ویاپورت در کنار دریا قرار دارد و از این نظر نیز جذاب است. در این مرکز خرید یک پارک آبی وسیع با 17 سرسره و یک آکواریوم بزرگ قرار دارد که در آن بیش از 12 هزار موجود دریایی مختلف زندگی می‌کنند.

خرید تور استانبول از آژانس هواپیمایی هورام گشت

در این مقاله لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی کردیم. همچنین به بررسی چند مرکز خرید ارزان و اقتصادی نیز پرداختیم. بسیاری از گردشگران برای خرید و پاساژگردی به استانبول می‌روند، به همین دلیل استانبول مراکز خرید متعددی دارد. معمولاً قیمت اجناس در منطقه اروپایی استانبول بالاتر از مناطق دیگر آن است. شما می‌توانید با توجه به بودجه مورد نظر خود به یک یا چند مرکز خرید مهم استانبول بروید و کالاهای مدنظر خود را بخرید. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، آژانس هواپیمایی هورام گشت بهترین تور استانبول را با قیمت و کیفیت مناسب به فروش می‌رساند. برای اطلاع از امکانات هر تور و هزینه آن با پشتیبانان هورام گشت به شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید یا به سایت www.hooramgasht.com مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها