|
کدخبر: 300064

همه چیز درباره شهر کلگری کانادا

شاید کلگری شهرت گردشگری شهری مانند تورنتو را نداشته باشد؛ اما وقتی صحبت از مناظر زیبا و کیفیت زندگی به میان می آید، یکی از بهترین شهرهای جهان محسوب می شود. کلگری، بزرگ ترین شهر استان آلبرتای کانادا بوده که در نقطه تلاقی دو رود زیبای بو و البو قرار گرفته است؛ از این رو، این شهر در میان طبیعت سرسبز و بکر احاطه شده و جاذبه های بی نظیری برای لذت بردن دارد. همچنین سالانه جشن ها و فستیوال های بسیار مهمی در این منطقه برگزار می شود؛ اما شرایط زندگی در کلگری چگونه است؟ در این متن همراه ما باشید تا بیشتر با شهر کلگری در کانادا آشنا شوید.

کلگری در کجای کانادا قرار گرفته است؟

کلگری پرجمعیت ترین شهر استان آلبرتا و سومین شهر بزرگ کانادا به شمار می رود. آلبرتا از جنوب با کشور آمریکا و از شمال با مناطق شمال غربی همسایه است؛ همچنین از شرق به شهر ساسکاچوان و از سمت غرب به استان بریتیش کلمبیا منتهی می شود. کلگری در شرق دامنه رشته کوه های راکی، جایی که رودخانه های بو و البو به هم می رسند، قرار دارد. اگر با ماشین شخصی به سمت شمال حرکت کنید؛ پس از تقریباً دو ساعت و نیم به مرکز استان، یعنی شهر ادمونتون می رسید.

گلکری

جمعیت شهر کلگری کانادا

کلگری به عنوان چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا در حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد. در واقع بر اساس سرشماری انجام شده در سال 2016، شهر کلگری در میان کلان شهرهای کانادا، بیشترین رشد جمعیت از سال 2011 را تجربه کرده است. از طرفی جوان ترین میانگین سنی را در میان شهرهای بزرگ کانادا به خود اختصاص داده است.

اقتصاد کلگری

به طور کلی چرخه اقتصادی در شهر کلگری بر روی صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری استوار است. این شهر سهم قابل توجهی از صنعت نفت کانادا را به خود اختصاص داده است. در واقع به صورت تخمینی ذخایر آن به شکل ماسه های نفتی پس از عربستان سعودی در رتبه دوم قرار دارد.

از طرفی اکثر دفاتر مرکزی شرکت های نفتی کانادا، در این شهر هستند و این موضوع باعث شده تا کلگری به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا تبدیل شود. همچنین با متکی بودن کلگری به صنعت نفت در کنار سنت های قدیمی کابویی باعث شده که به استان آلبرتا، عنوان تگزاس کانادا را بدهند.

کلگری به عنوان قلب غرب جدید؛ هر سال میزبان رویداد Stampede است که در آن گاوچران ها از نقاط مختلف دنیا جمع می شوند تا استعدادها و مهارت های خود را به نمایش بگذارند. در این مدت هتل ها و پروازها بسیار شلوغ و گران می شوند، پس برای شرکت در این جاذبه گردشگری بی نظیر زودتر بلیط کلگری را رزرو کنید.

گلکری۱

آب و هوای شهر کلگری

شهر کلگری در حدود 1048 متر از سطح دریا ارتفاع داشته، از این رو آب و هوای آن خشک بوده و رطوبت کمی دارد. فصل تابستان در این شهر، گرم و خشک بوده و دمای آن به 30 درجه سانتی‌گراد یا بالاتر می رسد. از طرفی در بین شهرهای دیگر کانادا، کلگری در طول سال بیشترین روزهای آفتابی را دارد. حتی در روزهای زمستانی، آسمان آفتابی خواهد بود.

فصل زمستان در کلگری، متعادل تر بوده و تنها چند هفته از سال دمای زیر 10 درجه سانتیگراد را تجربه خواهید کرد. در واقع به دلیل نزدیک بودن شهر به رشته کوه های راکی، پیست های اسکی بسیار زیادی فعال هستند که یک زمستان هیجان انگیز را برای گردشگران به همراه دارد. بارزترین ویژگی زمستان های کلگری، وزش جبهه هوای گرم از سطح اقیانوس آرام به نام شینوک است که در عرض چند ساعت دما را تا 15 درجه سانتیگراد افزایش می دهد.

به طور میانگین بارندگی سالانه در شهر کلگری کم بوده و اغلب این بارندگی ها به شکل برف و در ماه های زمستان اتفاق می افتد. در ماه می (اردیبهشت) وزش باد شدید تر بوده و در ماه ژوئن (خرداد) میزان بارش بیشتری را خواهید دید. از طرفی ماه های جولای و آگوست (تیر و مرداد) گرم ترین ماه های سال هستند. اگر برای سفر به کلگری برنامه ریزی می کنید، آگوست (مرداد) خوش آب و هواترین ماه سال محسوب می شود.

گلکری۲

فرهنگ در شهر کلگری

نکته جالب توجه در مورد این شهر، جمعیت بالای مهاجران آن خواهد بود. در واقع از هر 3 نفر یک نفر در خارج از کانادا به دنیا آمده است. از این رو تنوع قومی و فرهنگی بسیار زیادی دارد؛ اقلیت های فیلیپینی، هندی و چینی، کمی بیش از یک سوم جمعیت را به خود اختصاص می دهند.

تئاترها و سالن های موسیقی معروف و در سطح جهانی از جمله سالن کنسرت جک سینگر، ارکستر فیلارمونیک کلگری، تئاتر کلگری، تئاتر آلبرتا و موزه گلنبو در این شهر قرار دارد. از طرفی مردم کلگری به موسیقی سنتی خود در سبک کانتری بسیار افتخار می کنند؛ به گونه ای که بسیاری از ایستگاه های رادیویی شهر، تنها به این سبک اختصاص دارند.

سخن آخر

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ شهر کلگری به طبیعت بی نظیر و کیفیت بالای زندگی معروف است. این شهر از نظر هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای پرجمعیت کانادا در سطح متوسطی قرار دارد. از طرفی یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب مهاجرتی در بین ایرانیان به شمار می رود. به همین دلیل تلاش کردیم نکات مهمی در مورد زندگی در کلگری را با شما به اشتراک بگذاریم تا دیدگاه دقیق تری نسبت به این کلان شهر کانادا به دست آورید.

در نهایت اگر تصمیم سفر گرفته اید؛ می توانید با مراجعه به سایت فلای تودی با مناسب ترین قیمت از بهترین ایرلاین های دنیا، بلیط کلگری را تهیه کنید. نظر شما در مورد این شهر کانادا چیست؟

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها