|
کدخبر: 302416

آشنایی با جاذبه های شگفت انگیز شیراز+ عکس

شیراز، شهری زیبا که به آثار تاریخی و باغ های جذاب معروف است.

گردشگری آشنایی با جاذبه های شگفت انگیز شیراز+ عکس

شیراز، شهر تاریخ و تمدن ایران که به ستون‌های سر به فلک کشیده تخت جمشید و مقبره کوروش و همچنین باغ‌های سرسبز معروف است. البته فقط به این جاذبه‌های تاریخی زیبا ختم نمی‌شود بلکه زندان اسکندر هم یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و جذاب این استان است. ناگفته نماند که مقبره حافظ و سعدی هم که از شاعران پارسی زبان ایرانی هستند بسیار دیدنی و تماشایی است. ما در این گزارش، قصد داریم مناطق دیدنی شیراز را به شما معرفی کنیم.

تخت-جمشید

ستون‌های یر به فلک کشیده تخت جمشید، چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند و گردشگران، یک روز کامل را به تماشای این آثار تاریخی زیبا اختصاص می‌دهند. اینکه زمانی در این منطقه، امپراطوری وجود داشته و افراد بسیاری در میان این بناهای جذاب رفت و آمد داشته اند، جذابیت این منطقه را چند برابر می‌کند.

پاسارگاد

پاسارگاد۱

پاسارگاد که یادگاری باشکوه از دوران هخامنشی بوده و همه ما را یاد کوروش کبیر می‌اندازد، در شهرستانی به همین نام قرار گرفته است که تقریبا ۱۳۰ کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد. نماد تاریخ ایران؛ تخت جمشید هم در شهرستان مرودشت استان فارس واقع شده و در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر شیراز قرار گرفته است، همچنین نقش رستم و رجب هم که از مهم‌ترین آثار باستانی ایران به شمار می‌روند، به ترتیب در ۱۳ کیلومتری شهر مرودشت و ۶ کیلومتری تخت جمشید واقع شده‌اند.

حافظیه

حافظیه

حافظ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدار‌ترین شاعران ایرانی دانست که بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی، درکنار مزار حافظ نشسته و از این همه زیبایی و شکوه لذت می‌برند. حافظیه در شب بسیار زیباتر بوده و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. نورپردازی این مکان فوق‌العاده بوده و وجود تاق هشت ضلعی بر روی آرامگاه حافظ بسیار تماشایی است.

باغ ارم

باغ-ارم

یکی دیگر از مکان هایی که بسیار زیبا و با شکوه است و در فصل اردیبهشت رنگ و بوی خاص دارد، باغ ارم شیراز است. گفته می‌شود بنای اولیه این مکان مربوط به دوران سلجوقیان است اما در زمان نصرالدین شاه تکمیل شده است. در فصل بهار بوی بهارنارنج و گل‌های بهاری به طور کامل محیط باغ را پر می‌کنند و در فصل پاییز هم رنگ نارنجی بی‌نظیر باغ از مقابل چشمانتان کنار نخواهد رفت.

ارگ کریم خان

ارگ-کریم خان

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر شیراز را می‌توان ارگ کریم‌ خان معرفی کرد. این ارگ در سال‌های ۱۷۶۶ و ۱۷۶۷ میلادی توسط کریم خان زند ساخته شد و به ارگ کریم خان شهرت پیدا کرد. کریم خان زمانی که شیراز را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، این ارگ تاریخی را برای محل زندگی خود در نظر گرفت.

دروازه قرآن

دروازه-قرآن

معروف‌ترین و نام آشنا‌ترین اثری که همه آن را می‌شناسند، دروازه قرآن است. شهر شیراز در گذشته از ۶ دروازه برخوردار بود که هم‌اکنون تنها دروازه باقی‌مانده از این شهر، دروازه شیراز است. این دروازه توسط عضدالدوله دیلمی ساخته شد و بر روی آن قرآنی قرار دادند تا مسافران از زیر آن به سلامت عبور کنند.

تخت جمشید

تخت-جمشید ۱

تخت جمشید، این بنای باستانی به قدمت ۲۵۰۰ سال، نماد شکوه و عظمت ایران باستان و یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز است. زمانی که از تمدن ایرانی سخن به میان می‌آید، نخستین تصویری که در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بندد، نقش و نگارهای تخت جمشید است. سلسله شکوهمند هخامنشی با سردمداری کوروش بزرگ، یکی از مهم‌ترین امپراتوری‌های جهان باستان محسوب می‌شود که مایه فخر و مباهات ما ایرانیان است و سرمایه‌ای عظیم از جنس تمدن و غرور ملی برایمان به یادگار گذاشته است.

شیراز، باغ‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری دارد که تماشای آن بسیار لذت بخش است. ما سعی کردیم در این گزارش، تنها به مواردی اشاره کنیم که بسیار معروف و مشهور است.

  • جواد زارع ارسالی در

    سلام
    پاسارگاد واقع در شهرستان پاسا رگارد ۹۰ کیلومتری شیراز است پس بنای تاری خی در استان فارس و شهرستان پاسارگاد می ب اشد در شهر شیراز و یا حوزه استحفاظی شهرس تان شیراز نمی باشد .همچنین بنای تاریخی ت خت جمشید واقع در شهرستان مرودشت ۴۵ کیلوم تری از شیراز قرار دارد بنای تخت جمشید نی ز در شهرستان شیراز واقع نشده است زحمت ک شیدید مطلب گذاشتید بیشتر تحقیق کنید این دو بنای تاریخی در حوزه استحفاظی شهر شیرا ز قرار ندارد بهتر است شهر های مرودشت و پ اسارگاد را معرفی کنید این دو شهر همیشه م ظلوم واقع شده اند . مرودشت بخش نیست بلکه دومین یا سومین شهرستان بزرگ استان فارس است. تخت جمشید در آخر خیابان شهر مرودشت واقع شده متعجبم که از این شهر عبور می کن ید ولی نامی از آن اینجا نیست !

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها