|
کدخبر: 296210 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

کمپینگ رفتن هم سخت شد / چادر مسافرتی ۹۶ میلیون ناقابل!

در این گزارش به بررسی قیمت ملزومات کمپینگ ها پرداخته شده است.

گردشگری کمپینگ رفتن هم سخت شد / چادر مسافرتی ۹۶ میلیون ناقابل!

سفر جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها است. در زمان تعطیلات، فراغت و برای تجدید قوا افراد سعی می کنند برنامه ریزی برای سفر داشته باشند تا از دغدغه‌های روزمره و زندگی کمی دور شوند.

دایره سفر کردن بسیار گسترده و بزرگ است. سفر انواع مختلفی دارد که بستگی به زمان و مکان نوع آن هم متفاوت می‌شود. سفر کاری، سفر تفریحی، سفر علمی و حتی بسیاری از روانشناسان برای درمان از سفر استفاده می‌کنند تا درمانگر با فضایی جدید روبه رو شود و حالش کمی بهتر! پس نقش سفر در زندگی انسان‌ها رنگ پررنگی دارد.

همه ی ما با این مصرع سعدی آشنا هستیم که بسیار سفر باید رفت تا پخته شود خامی و امروزه این مصرع سعدی در طی مقالات علمی معتبر ثابت شده است. از گذشته سفر کردن مورد توجه بوده و حتی سنت آگوستین از فیلسوفان دوره قرون وسطی در باب سفر کردن بیان کرده دنیا یک کتاب است و کسانی که سفر نمی روند فقط یک صفحه می خوانند. البته که تاثیرات مثبت سفر کردن بر همه نمایان است اما این موارد مثالی بودند برای صحت گفته‌ها.

اما شرایط اقتصادی که وجود دارد سفر کردن را برای بیشتر افراد سخت کرده است حتی سبک سفر کردن هم فایده ای ندارد و ملزومات آن دارای هزینه است. در این گزارش به بررسی سفرهای کمپی و ملزومات آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

سفر نیازمند ملزوماتی است که نسبت به نوع سفر بالا و پایین دارد. از سفر با بهترین نوع کلاس هواپیما تا هتل‌های لاکچری و اقامت در چادر با کمترین هزینه! با بررسی ساده از قیمت چادر تا کوله پشتی و دیگر واجبات این نوع سفر متوجه می‌شویم هزینه سفر کمپی هم قابل توجه است و بسیاری از پس آن بر نمی‌آیند.

از طرفی این نوع سفر مورد توجه طبیعت گردان است که شامل اقامت شبانه و معمولا بیش از یک شب در یک پناهگاه حفاظتی در طبیعت است که راهی برای دور شدن از استرس، افسردگی و اضطراب زندگی شهری برای مدت زمان محدود به شمار می‌رود.

به جز لوازم شخصی و مواد غذایی که مورد نیاز برای هر سفری است این سفر شامل ملزوماتی است که باید برای سکونت فراهم شود.

سکونت‌گاه موقت

چادر مسافرتی اولین کالای مورد استفاده در کمپینگ‌ّها است به طوری که مانند یک هتل انتخاب آن مهم است. چادرمسافرتی قیمت های مختلفی دارد که با جستجوی ساده در سایت‌های فروش اینترنتی قیمت آن را متوجه می‌شویم.

شاید لاکچری‌ترین و مجهز‌ترین چادر مسافرتی شامل چادر سقفی مدل AOR - Adventure ۱.۲m Hard Shel است. قیمت این چادر ۹۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است. البته این نوع چادر شاید خیلی مورد استفاده قرار نگیرد و انتخاب طبیعت گردان های زیادی نباشد. چادر مسافرتی ۱۶ نفره عصایی دوپوش ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین چادر مسافرتی اتومات ۴ نفره دوپوش را با ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌توانید خریداری کنید.

چادر-مسافرتی

کیسه خواب

کیسه خواب یکی از مهمترین وسیله برای کمپینگ‌ها است تا خواب راحتی را در سفر داشته باشید. کیسه خوابهای با شکل مومیایی ممکن است برای تمامی افراد راحت نباشد به خصوص کسانی که عادت به خوابیدن بر روی پهلو و یا شکم را دارند. در این صورت کیسه خواب هایی طراحی شده که فاقد زیپ بوده و در عوض جیب هایی برای قرار دادن دست و بازو دارند و همچنین دریچه تهویه برای پاها.

قیمت کیسه خواب سه پوش آمریکایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. کیسه خواب گایا مدل نایت لایت ۳۰۰ Gaya Nite lite را با قیمت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید خریداری کنید. کیسه خواب ارزان تر هم با قیمت ۳۸۰ هزار تومان وجود دارد که مدل کیسه خواب الیافی مدل لحافی MOUNTAIN GEAR است.

کیسه_خواب

زیرانداز

زیرانداز اساسی ترین ملزومات در کنار چادر مسافرتی و کیسه خواب است. زیرانداز کیسه خواب آکاردئونی جیلو را با ۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان می‌توانید خریداری کنید. همچنین زیرانداز کیسه خواب فومی دکمه دار ۲۹۰ هزار تومان است که جزء ارزان ترین زیر انداز های بازار است.

ملزومات دیگر سفر کمپینگ

بالش، صندلی های تاشو سفری، چراغ قوه، شارژر خورشیدی، لوازم آشپزی، گاز مخصوص کمپینگ، وعده غذایی و لوازم بهداشتی از دیگر تجهیزات مهم برای کمپینگ ها است.

شاید هزینه ابتدایی این سفر بسیار گران باشد اما خوبی ماجرا اینجاست که این موارد لوازمی هستند که همیشه مورد استفاده قرار می گیرند و به قول معروف یک بار هزنه برای یک عمر سفر هستند. سفرکردن بسیار مهم است و آدم ها برای لذت بردن سفر می روند. هر فردی دوست دارد اوقات خوشی را برای خود فراهم کند و باید در طول سفر بسیار مهربان تر باشیم. معمولا خاطرات سفر بخشی از خاطرات به یادماندنی هر فردی است که با یادآوری آن اوقات خوش را برای خودش مجسم می کند. سفر کردن و داشتن تجربه های تازه باعث می شود که شما آن را همواره در خاطره خود داشته باشید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها