|
کدخبر: 296179

بهترین زمان سفر به شیراز

شهر شیراز جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. از اماکن تاریخی و فرهنگی گرفته تا طبیعت زیبا و باغ‌های رنگارنگ. تنوع جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای مطبوع این شهر باعث شده که هرسال تعداد زیادی گردشگر برای تفریح یا دیدن آثار تاریخی به این شهر سفر کنند. به دلیل شهر شیراز مقصدی گران قیمت به نظر می‌رسد. اما خرید بلیط ارزان شیراز یا رزرو هتل ارزان در شیراز همیشه غیرممکن نیست. در این مطلب کوتاه قصد داریم بهترین زمان سفر به شیراز و ارزانترین زمان سفر به این شهر را باهم بررسی کنیم.

سفر به شیراز در فصل پاییز

دمای هوای شیراز در فصل پاییز در بیشترین حالت به 20 درجه سانتی گراد می‌رسد. به همین دلیل می‌توان گفت که پاییز شیراز مطبوع و کمی سرد است. اما اگر به درختان زرد و نارنجی و هوای بارانی و مه گرفته علاقه دارید، پاییز شیراز شگفت‌زده‌تان می‌کند. از سمتی فصل پاییز شیراز خلوت‌تر از فصل‌هایی مثل بهار و تابستان است. این یعنی شما با ترافیک کمتر، جمعیت کمتر و مکان‌های خلوت‌تری روبرو می‌شوید. همچنین خرید بلیط ارزان شیراز در این فصل راحت‌تر می شود و مسیرهایی مثل پرواز شیراز تهران یا سایر مسیرهای پرتردد ترافیک هوایی کمتری دارند. به طور کلی پاییز شاید بهترین زمان سفر به شیراز نباشد، اما اگر عاشق سکوت هستید، نباید تجربه پاییز شیراز را از دست بدهید.

سفر به شیراز در فصل بهار

بدون شک بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و ماه اردیبهشت است. فصلی که تمام درختان پر از شکوفه هستند، نسیم خنک و عطر بهار نارنج را در هر کجای این شهر می‌توان حس کرد و باران نم‌نم به جز جدانشدنی از طبیعت تبدیل شده است. از کوچه‌پس‌کوچه‌ها گرفته تا باغ‌های معروفی مثل نارنجستان قوام، باغ دلگشا و باغ ارم، هرکجا بروید، زیبایی‌های طبیعت غافل گیرتان می‌کند.

اگرچه بهار بهترین زمان سفر به شیراز است، اما ارزانترین زمان سفر نیست. بهار شلوغ ترین فصل شیراز است، همین موضوع باعث شده خرید بلیط ارزان شیراز در این فصل کار سختی باشد. اگر قصد دارید در بهار به شیراز سفر کنید قبل از خرید بلیط شیراز تهران و برنامه‌ریزی سفر به تقویم قیمتی فلای تودی سر بزنید و سعی کنید ارزانترین روز را برای خرید بلیط انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این فصل زودتر از حد انتظارتان تکمیل شوند. به همین دلیل برای رزرو هتل ارزان در فصل بهار زودتر از موعد اقدام کنید.

سفر به شیراز در تابستان

تابستان های شیراز شلوغ و گرم است. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به شیراز هستید، تابستان را انتخاب نکنید. به دلیل تعطیلی مدارس، تابستان‌های شیراز همیشه شلوغ می‌شود. از سمتی هوا در این فصل گرمتر از همیشه خواهد شد. چه بخواهید به حافظیه و سعدی بروید و چه بخواهید در باغ ارم قدم بزنید، باید انتظار جمعیت زیاد و صف‌های طولانی را داشته باشید.

سفر به شیراز در زمستان

سرما و سکوت را می پسندید؟ اگر از قدم زدن در یک باغ زمستانی با دمای هوای 5 درجه لذت می‌برید، زمستان شیراز را از دست ندهید. زمستان خلوت ترین فصل سفر به شیراز محسوب می شود. قدم زدن در میان ستون‌های تخت جمشید درحالی که سکوت عمیقی در فضا حاکم شده، بوی گل‌های نرگس و کوچه‌پس‌کوچه‌های خلوت شیراز، تجربه‌ای است که در کمتر فصلی می‌توانید نظیر آن را پیدا کنید. از سمتی در این فصل می توانید به پیست اسکی سپیدان بروید و برف بازی کنید. از همه مهمتر خرید بلیط ارزان شیراز و رزرو هتل ارزان در فصل زمستان کار سختی نیست. اگر قصد دارید ارزان سفر کنید، زمستان بهترین زمان سفر به شیراز محسوب می‌شود.

راهکارهایی برای خرید بلیط ارزان شیراز

یکی از بهترین راهکارها برای سفر ارزان به شیراز خرید بلیط لحظه آخری است. برای خرید آسان بلیط لحظه آخری باید از سایت فلای تودی استفاده کنید. گاهی ممکن است قیمت یک پرواز شیراز تهران یا هر مقصد دیگری تنها یک روز یا چند ساعت قبل از پرواز ناگهان پایین بیاید. اگر اهل ریسک باشید یا بودجه محدودی برای سفر داشته باشید، به احتمال زیاد همیشه منتظر ارزانتر شدن بلیط ها هستید و ساعت‌ها سایت های بلیط را برای اطلاع از تغییر قیمت‌ها چک می‌کنید.

فلای تودی کارتان را برای خرید بلیط لحظه آخری شیراز راحت کرده است. کافی است به این سایت سر بزنید و گزینه اطلاع از آخرین قیمت را برای بلیط مدنظرتان فعال کنید. حالا قیمت بلیط موردنظرتان در صورت تغییر در لحظه برایتان پیامک و ایمیل می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است قیمت بلیط مدنظرتان به جای کاهش افزایش پیدا کند!

علاوه براین اگر روز خاصی برای سفر مدنظرتان نیست می‌توانید از تقویم قیمتی فلای تودی استفاده کنید. تقویم قیمتی این سایت ارزانترین بلیط شیراز را در حوالی تاریخ انتخابی شما نشان می دهد. آیا قیمت خاصی برای خرید بلیط مدنظرتان هست؟ با ایرلاین خاصی سفر می‌کنید؟ یا به دنبال بلیط پرواز برای ساعت مشخصی هستید؟شما می‌توانید دقیقا همان بلیطی را بخرید که مد نظرتان است. سایت فلای تودی فیلترهای جالبی برای خرید بلیط دارد. شما می‌توانید در این سایت قیمت بلیط، ایرلاین، ساعت پرواز و حتی تعداد توقف‌ها را فیلتر کنید. حالا فقط بلیط هایی برایتان نمایش داده می‌شود که مطابق شرایطتان باشد. دیگر نیازی نیست ساعت‌ها سایت های بلیط را زیر و رو کنید.

در نهایت مهم نیست چه ساعتی از شبانه‌روز تصمیم گرفته‌اید بلیط خود را کنسل کنید، برای اتصال به سایت با مشکل مواجه شده‌اید یا نمی‌توانید بلیط مدنظرتان را خریداری کنید. شاید سوال خاصی درباره خرید بلیط یا رزرو هتل های شیراز داشته باشید یا به هر شکل در سفرتان با مشکل مواجه شده‌اید. شما می‌توانید با سایت فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی هر لحظه پاسخگوی شما است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها