|
کدخبر: 294143

جاذبه های گردشگری باکو که کمتر می‌ شناسید

اگر دلتان می‌خواهد که سفر خارجی نزدیک را تجربه کنید، بلیط تهران باکو را بگیرید. از آن‌جایی که این شهر از همسایه‌های ایران است، می‌تواند یک گزینه مناسب، هم برای زمان‌های کوتاه تعطیلات شما باشد. جاذبه‌های دیدنی این شهر کم نیستند و برای تماشای تمام آن‌ها باید زمان زیادی بگذارید؛ اما در ادامه چند مورد از بهترین ناشناخته‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا سفرتان به این شهر خاطرات شیرینی برایتان رقم بزند.

باکو

تماشای تاریخ باکو در ارگ شهر

اولین جایی که با فرهنگ و تاریخ شهر باکو آشنا می‌شوید، ارگ این شهر یا (Icheri Sheher) است. این محل قدیمی شهر است که در آن جاذبه‌های مختلفی مانند کاخ شیروان شاه و کاخ دختر وجود دارند. همین‌طور، حمام‌های سنتی هم هستند که بعضی از آن‌ها هنوز هم در بعضی از روزهای هفته از حضور مردم استقبال می‌کنند.

مکان ‌های فرهنگی شهر باکو

جاذبه‌های فرهنگی یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید بلیط تهران باکو است. زمانی‌که به باکو مراجعه کنید، می‌توانید در زمان کم و با تماشای چند جاذبه فرهنگی با بخش بزرگی از فرهنگ حاکم بر این شهر و گذشته آن آشنا شوید. در باکو هم موزه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید.

  • موزه فرش

ساختمانی 3 طبقه که در آن به‌صورت تخصصی فرش‌ها را بررسی می‌کنند. این مکان معماری جذابی دارد که شبیه یک فرش لوله‌‌شده است. در اینجا با مراحل بافت فرش آشنا می‌شوید و مدارش فرش‌بافی این کشور را می‌شناسید. همین‌طور، با جزئیات کامل فرش‌بافی عصر معاصر بررسی می‌شود.

باکو۱

  • موزه کتاب ‌های مینیاتوری

کوچک‌ترین کتاب‌های دنیا را در کلکسیونی که ظریفه سلاهوا جمع کرده ‌است، ببینید. این خانم بیشتر از 6500 کتاب کوچک و بزرگ را از 64 کشور دنیا جمع کرد. این کار به مدت 30 سال طول کشید. حالا این مکان جایی است که با انواع کتاب‌های کوچکی که فرهنگی، مذهبی و فرهنگ لغت هستند، آشنا می‌شوید.

جاذبه ‌های شهر باکو با معماری‌ متفاوت

زمان تهیه بلیط تهران باکو بدانید که این شهر معماری‌های خاصی دارد و باید حتما به تماشای آن‌ها بروید. چند مورد از بهترین معماری‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد که از فاصله دور شما را به خود خیره می‌کنند. همه آن‌ها به نشانه‌های شهر معروف شده‌اند.

  • ساختمان فرهنگی حیدر علی ‌اف

ساختمانی سفید و به شکل منحنی که هیچ نقطه تیزی در آن پیدا نمی‌کنید. زها حدید، معماری بریتانیایی-عراقی این ساختمان را طراحی کرد. هدف از ساختمان این مجموعه گذشتن از معماری سنتی و آموزه‌های جدید حوزه‌های مختلف در آن است. این مکان به دلیل ظاهر متفاوت و خاص این مجموعه، در لیست جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار دارد.

  • برج‌های ۳ گانه شعله

آتش و شعله‌های آن نماد کشور آذربایجان به حساب می‌آیند و این شهر را با نام Land of Fire هم می‌شناسند. چون در بخشی از این شهر، آتش عبادتگاه زرتشتیان به‌طور مستمر روشن است. با الهام از این موضوع، ۳ ساختمان ۱۹۰ متری در این شهر ساختند که بلندترین برج‌های شهر به‌حساب می‌آیند و به شکل شعله‌های آتش هستند. این ساختمان‌ها برای اهداف اداری، مسکونی و هتل استفاده می‌شوند و در شب نورپردازی از رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و آبی دارند.

باکو۲

انرژی گرفتن با دیدن از جاهای تفریحی شهر باکو

هدف از تهیه بلیط تهران باکو و سفر به کشور آذربایجان تفریح و گشت‌وگذار هم است. به همین خاطر، لازم است با جاذبه‌های تفریحی این شهر هم آشنا شوید تا این سفر برایتان جذاب‌تر باشد. بعضی از این تفریحات تنها مختص به این کشور هستند و برخی دیگر را در هر جای دیگر جهان هم پیدا می‌کنید؛ اما با حضور در این مکان‌ها با فرهنگ دیگری که مربوط به مردم شهر باکو است، آشنا می‌شوید.

  • نسخه کوچک ونیز ایتالیا در شهر باکو

یکی از تفریحاتی که تنها می‌توانید در باکو تجربه کنید، حضور در ونیز کوچک این شهر است. باکو نسخه‌ای از قایق‌سواری داخل شهر را مانند ونیز ایتالیا در این شهر اجرا کرده ‌است. تنها کافی است 5 منات بپردازید تا سوار قایق‌ها شوید و در کانال‌های آب به گردش بپردازید.

  • پارک فیلارمونی با صدای موسیقی در تمام نقاط آن

یکی از جاهای تماشایی شهر باکو هم پارک فیلارمونی آن است که آب‌نمای زیبایی دارد. زمانی‌که در این مکان در حال قدم‌زدن هستید، حتما از گوشه و کنار آن صدای موسیقی به گوش می‌رسد؛ چون نزدیک این پارک تالار فیلارموی است که در آن، گروه‌های موسیقی مختلف اجرا و رویداد برگزار می‌کنند.

تماشای شهر با سوار بر قطار کابلی

قطاری در باکو (Baku Funicular)است که با کابل و قرقره شما را از قسمت پایینی شهر به بالا به اندازه 455 متر می‌برد. این جاذبه تفریحی در سال 1960 افتتاح شد که هنوز این کشور بخشی از شوروی بود. این قطار از خیابان نفتچیلار تا قسمت جنوب شرقی شهر قدیم کشیده شده ‌است.

  • لمس فرهنگ شهر با پیاده ‌روی در بلوار باکو

در کنار دریا بلواری کشیده شده ‌است که مردم محلی و گردشگران در آن در تمام ساعات شبانه‌روز در حال پیاده‌روی هستند. این مسیر ۳/۵ کیلومتری و از میدان آزادی تا میدان پرچم این شهر است. اینجا علاوه‌بر این‌که برای پیاده‌روی یک انتخاب عالی است؛ در اطراف آن مراکز خرید و رستوران هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

  • تماشای از بالای شهر با چشم باکو

شهر باکو چرخ و فلکی دارد که با سوارشدن آن، شهر را از 60 متر بالاتر می‌بینید. از بالای این وسیله که به چشم باکو هم معروف شده ‌است، می‌توان تمام شهر را زیر پای خود دید. 30 دقیقه طول می‌کشد که یک دور کامل بچرخد و شما می‌توانید هنگام تهیه بلیط تهران باکو این گزینه را مد نظر داشته باشید که حتما از آسمان هم باکو را تماشا خواهید کرد.

خرید بلیط تهران باکو از معتبرترین ایرلاین ها در فلای تودی

برای خرید بلیط تهران باکو با مناسب‌ترین قیمت به سایت فلای تودی سر بزنید. شما در این سایت می‌توانید خدمات تمام ایرلاین‌ها و مقدار هزینه آن‌ها را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همین‌طور، علاوه‌بر تهیه بلیط امکان رزرو هتل باکو و دریافت خدمات بیشتر سفر هم برایتان فراهم است. فلای تودی ارزانترین و معتبرترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها