|
کدخبر: 294712

همدان گردی در پاییز

گردشگری همدان گردی در پاییز

پاییز فرصت خوبی است تا از یکی از شهر‌های معروف ایران درزمینه گردشگری یعنی همدان بازدید کنید. همدان جاذبه‌های فراوانی مانند تالاب آق گل همدان و گنج‌نامه دارد. اگر جاهای دیدنی قزوین یا شهر‌های دیگر را بررسی می‌کنید تا مقصد مناسبی برای سفر بعدی خو بیابید، حتما همدان و دیدنی‌های آن را در لیست داشته باشید و درباره آن‌ها مطالعه کنید. در این‌مقاله تعداد از جاهای دیدنی همدان را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در پاییز به آن‌ها سفر کرده و آن‌ها را از نزدیک ببینید.

سفری کوتاه به گوشه‌ای از شهر بوعلی

همدان پر است از درختانی که از دو سوی جاده دستانش را به هم داده‌اند تا ما را از نور سوزان خورشید حفظ کنند. صحنه ورود به شهر آن‌قدر زیبا است که انگار باید همه سفر را به خیابان‌های شهر اختصاص داد و فرصتی دیگر به دیدن جاهای دیدنی همدان رفت. بار اول که از خیابان‌های شهر می‌گذری، آن‌قدر مبهوت زیبایی‌های شهر خواهی شد که شاید فراموش کنی ثبت فیلمی از عبور زیر درختان تنومند شهر می‌تواند تصاویری بی‌نظیر باشد.

گنج‌نامه و آبشار زیبای آن

نشستن لب آب و تماشای آبشار حس خوب آرامش دارد. البته کمی بوی سیگار و قلیان هم در شلوغی‌ها و روز‌های شلوغ وجود دارد که می‌توان چشم خود را روی آن پوشید. البته مراقب باشید تا در پاییز سرما نخورید. صدای طبیعی آبشار برای لحظاتی دغدغه‌های روز‌های شلوغ زندگی ماشینی را از ذهن مسافران دور می‌کند و آن‌ها را به سمت آرامش واقعی سوق می‌دهد.

همدان۱

اگر دوست دارید کمی هیجان به سفر خود اضافه کنید، بد نیست در دهکده گنج‌نامه، تفریح جالبی با نام سورتمه را امتحان کنید. فرمان در این‌تفریح مارپیچ دست شما است و اگر دوست داشته باشید هیجان را بالا ببرید، کافی است اهرم‌ها را بیشتر به جلو فشار داده تا سرعت بیشتری را تجربه کنید. اگر درباره جاهای دیدنی قزوین یا دیگر شهر‌ها جستجو می‌کنید و می‌خواهید مقصد مناسبی را برای سفر بعدی خود بیابید، همدان یکی از گزینه‌های خوب برای شما است.

تالاب آق گل همدان

یکی از دیدنی‌های طبیعی و جذاب همدان که مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند، تالاب آق گل همدان است. این‌تالاب را با نام تالاب کرد خورد نیز می‌شناسند. اگر قصد سفر به همدان در پاییز را دارید، یکی از بهترین دیدنی‌هایی که برای لحظاتی شما را میهمان صحنه‌هایی بی‌نظیر می‌کند، این‌تالاب چشم‌نواز است. تالاب آق گل در جنوب غربی شهر اسلام‌شهر آق‌گل قرار دارد. قدمت تالاب با بررسی‌ها به حدود 40هزار سال قبل بازمی‌گردد. پرندگان وحشی کوچ‌کننده مختلفی مانند اردک مرمری، اردک سرسبز، مرغ سقا، فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، لک‌لک و حواصیل در این‌تالاب زندگی می‌کنند و تالاب محل زیست آن‌ها است.

تالاب آق گل همدان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و شک نکنید یکی از دیدنی‌هایی است که باید در سفر خود حتما آن را از نزدیک ببینید. دوربین خود را در این‌سفر فراموش نکنید تا بتوانید تصاویر بی‌نظیری را در دفتر خاطرات سفر‌های خود ثبت کنید. از تهران تا تالاب آق گل حدود 320 کیلومتر فاصله است. تالاب شکلی مستطیلی دارد و محل جمع‌شدن هرزآب‌های فصلی است. بهترین زمان برای بازدید از تالاب اواخر پاییز و اوایل بهار است.

همچنین اگر دوست دارید پرنده‌ها را در این‌جا ببینید بهتر است سفر خود را برای روزهای پاییزی برنامه‌ریزی کنید. تپه نوشیجان، ‌آتشکده نوشیجان، قلعه پری ملایر و یخچال میرفتاح ملایر از دیدنی‌هایی هستند که به نزدیک تالاب قرار دارند و می‌توانید بدون زحمت بسیار، سری به آن‌ها بزنید.

همدان۲

بازار سنتی همدان

یکی از جاهای دیدنی همدان که باید در سفر خود، سری به آن‌جا بزنید و از تماشای آن لذت ببرید، بازار سنتی شهر است. بازار سنتی همدان یکی از بهترین نقطه‌‎‎های شهر برای خرید انواع وسایل است. اگر قصد خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان دارید، فرصت گردش و خرید دز این‌بازار را از دست ندهید.

تنوع اجناس بازار بال است و شما امکان خرید کالا‌ها با بهتری قیمت‌ها را در بازار سنتی همدان دارید. بازار همدان 30 راسته دارد و صنف‌های مختلفی در این‌راسته‌ها کسب روزی می‌کنند. اگر به آثار تاریخی علاقه دارید، ابتدا از راسته‌های قدیمی‌تر بازار بازدید و گشت‌و‌گذار را شروع کنید. مسگران، چاقوسازان، شیشه‌فروش‌ها، گیوه‌فروش‌ها و صحاف‌ها تعدادی از راسته‌های جذاب بازار همدان هستند.

دیگر دیدنی‌های همدان

اگر می‌خواهید درباره جاهای دیدنی قزوین یا دیگر شهر‌ها تحقیق کنید، بد نیست نگاهی هم به دیدنی‌های همدان بیندازید. تپه هگمتانه همدان که یادگار ماد‌ها است، تخت نادر در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر همدان، گنبد هرمی‌شکل برج قربان، آرامگاه عارف قزوینی شاعر پرآوازه ایرانی و معبد لائودیسه نهاوند برخی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های همدان هستند که باید برای بازدید از آن‌ها وقت بگذارید.

قبل از سفر به همدان حتما با‌تو‌جه‌به نیاز‌ها و شرایط خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. برنامه‌ریزی را با مطالعه درباره دیدنی‌های همدان آغاز کنید و لیستی از جاذبه‌هایی که حتما باید ببینید تهیه کرده باشید. همدان شهری زیبا است و جاذبه‌های فراوان برای دیدن دارد، پس از همه فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کنید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها