|
کدخبر: 290780

در پاریس کجا برویم؟

پاریس شهری است که شاید بتوان گفت همه مردم دنیا آن را می‌شناسند. این شهرت بی علت نیست و می‌توان ده‌ها دلیل برای آن آورد. معماری زیبا، مد و پوشاک، غذاها و رستوران‌های درجه یک، موسیقی و دلایل بسیار دیگر باعث شده این شهر برای بسیاری از گردشگران به مقصدی جذاب تبدیل شود.

در پاریس کجا برویم؟

پاریس شهری است که شاید بتوان گفت همه مردم دنیا آن را می‌شناسند. این شهرت بی علت نیست و می‌توان ده‌ها دلیل برای آن آورد. معماری زیبا، مد و پوشاک، غذاها و رستوران‌های درجه یک، موسیقی و دلایل بسیار دیگر باعث شده این شهر برای بسیاری از گردشگران به مقصدی جذاب تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی پاریس و کارهایی که باید در این شهر انجام دهید بپردازیم تا اگر امکانش برای شما فراهم شد، بلیط پاریس به تهران را خریداری کنید و به دیدن این شهر بروید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به سفری مجازی به پاریس ببریم.

فرانسه-پاریس

فرودگاه بین المللی شارل دو گل

احتمالا اگر به صورت هوایی به این شهر سفر کنید، اولین جایی که وارد آن خواهید شد، فرودگاه شارل دو گل باشد. این فرودگاه، فرودگاه اصلی شهر پاریس و بزرگترین فرودگاه در فرانسه است. علت نامگذاری آن، ادای احترام به شارل دوگل رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم بوده است. این فرودگاه فاصله‌ای 25 کیلومتری با شهر دارد و در سال 2008 رکورد جابجایی بیش از 60 میلیون مسافر را به ثبت رساند.

برج ایفل نماد شهر پاریس

نام برج ایفل و شهر پاریس همواره در کنار یکدیگر می‌آیند. برج ایفل به نوعی نماد برای شهر پاریس و حتی کشور فرانسه تبدیل شده است. این برج اولویت اول برای بازدید هر کسی است که به شهر پاریس خواهد رفت. برج ایفل در کنار رود سن و در میان باغ سرسبزی قرار دارد و بلندترین بنای پاریس به شمار می‌آید. این برج با 324 متر ارتفاع معادل یک ساختمان 70 طبقه ارتفاع دارد. مقبره ناپلئون با یک گنبد طلایی در نزدیکی ایفل قرار دارد و با رفتن به محوطه برج می‌توانید از آن نیز بازدید کنید. از زمانی که این برج ساخته شد و مورد بازدید عموم قرار گرفت تا به امروز، چیزی در حدود 200 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند و به همین دلیل این بنا به عنوان پر بازدید کننده ترین بنا در جهان شناخته می‌شود.

موزه لوور

شاید مشهورترین موزه‌ای که در دنیا برای ما ایرانی‌ها شناخته شده است، موزه لوور باشد. لوور یکی از بزرگ ترین موزه های جهان است که آثار بسیار زیادی از هنرمندان بزرگ دنیا را در خود جای داده است. میزان این اهمیت وقتی مشخص می‌شود که بدانید امروزه چیزی در حدود 35000 اثر در هشت بخشی که این موزه دارد، نگهداری می‌شوند. در این موزه حتی آثاری از ایران نیز به چشم می‌خورد.

کلیسای نوتردام همتای تاریخ پاریس

یک کلیسای رومی که به سبک گوتیک در کنار رود سن ساخته شده و پنجره‌های بزرگ آن شهرتی جهانی دارند. مدت زمانی که طول کشیده تا این کلیسا ساخته شود چیزی در حدود 200 سال بوده و به همین دلیل این کلیسا با تاریخ این شهر در هم تنیده است. اتفاقات بسیار مهمی در کنار این کلیسا به وقوع پیوسته که در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد. شاه هنری ششم و ناپلئون نیز در کنار این کلیسا تاجگذاری کرده است. ماری، ملکه اسکاتلند در کنار این کلیسا مراسم ازدواج خود را برپا کرده است و ژنرال‌ها و مقامات دولتی ژنرال دو گل نیز در کنار این کلیسا تجمع کرده‌اند. درون این کلیسا به قدری بزرگ است که در صورت نیاز می‌تواند جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر را در خود جای دهد.

طاق-تریومف

طاق تریومف

ساخت و ساز این طاق در حدود 30 سال به طول انجامیده و در نهایت به منظور اعلام اتمام جنگ جهانی اول، خلبان معروفی به نام چارلز گادفروی به عنوان یکی از بخش‌هایی که برای مراسم جشن پایان جنگ در نظر گرفته بودند، از بالای این طاق پرواز کرد. درون این طاق موزه کوچکی از مراحل ساخت آن وجود دارد که بعد از بالا رفتن از چند پله می‌توانید از آن بازدید کنید.

خیابان شانزه لیزه

یکی از معروف ترین خیابان های دنیا همین خیابان است. این خیابان اعیان نشین که در نزدیکی کاخ الیزه قرار دارد، به اعتقاد پاریسی‌ها زیباترین خیابان جهان محسوب می شود. تنها قدم زدن در این خیابان کافی است تا از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید ولی می‌توانید از کافه تراس‌های زیبای آن استفاده کنید و یا از فروشگاه‌های لوکس آن بازدید کنید.

موزه اورسی

این موزه که زمانی ایستگاه راه آهن بوده است، امروزه به مکانی برای نمایش شاهکارهای تاریخی و هنری تبدیل شده است. بد نیست بدانید که بنای موزه در سال 2011 مورد بازسازی قرار گرفته است.

کاخ ورسای

این کاخ یکی از بزرگ ترین قصرهای دنیا است که به دستور شاه لوئی چهاردهم در میان باغی وسیع ساخته شده است. اوج معماری کلاسیک فرانسویان را می‌توانید در این کاخ مشاهده کنید. به همین دلیل است که این مکان یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های پاریس به شمار می‌آید.

کاخ-ورسای

رستوران های پاریس

در سفر به پاریس نباید از غذاهای فرانسوی غافل شوید. برای این منظور انتخاب‌های گوناگونی پیش روی شما است. از رستوران های لوکس پاریس گرفته تا اغذیه فروشی‌های کوچک خیابانی، همه و همه می‌توانند تجربه خوبی از غذاهای فرانسوی را برای شما به یادگار بگذارند.

خرید بلیط پاریس از متنوع ترین ایرلاین ها در فلای تودی

اگر قصد سفر به پاریس را داشته باشید تنها کافی است بلیط و هتل پاریس خود  را در سایت فلای تودی رزرو کنید. فلای تودی امکان رزرو متنوع ترین بلیط و هتل را از میان 900 ایرلاین و 1.5 میلیون هتل در سرتاسر جهان فراهم کرده است. با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید بلیط و هتل موردنظر خود را در این سایت پیدا کنید. پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی در تمام روزهای هفته و حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها