|
کدخبر: 289203

معرفی یک مسیر پرطرفدار تهرانی‌ها برای سفر نوروز

گردشگری معرفی یک مسیر پرطرفدار تهرانی‌ها برای سفر نوروز

با آمدن فصل بهار که با نوروز باستانی آغاز می‌شود بسیاری از تهرانی‌ها همچون دیگر اهالی شهرها باروبندیل سفر را می‌بندند تا به یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشور سفر کنند. با اینکه در فصل بهار به هر جای ایران سفر کنید با زیبایی‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوید؛ اما دشت‌های سرسبز، جنگل‌های سر به فلک کشیده، طبیعتی بکر و زیبا و آسمان ابری شمال که در فصل بهار زیبایی‌های آن صد چندان نیز می‌شود، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای نوروزی به شمار می‌رود و همه ساله مورد استقبال مسافران به‌خصوص پایتخت‌نشینان قرار می‌گیرد. برای بسیاری از گردشگران و مسافران، مسیر سفر از تهران به شمال درست به‌اندازه خود مقصد زیبا و جذاب است؛ اما سؤال اینجاست که از کدام مسیر راهی شمال شویم؟

در اینجا تصمیم گرفتیم تا با شما عزیزان یک مسیر پرطرفدار تهرانی‌ها برای سفر نوروزی یعنی مسیر تهران شمال از فیروزکوه و جاذبه‌های گردشگری آن را برای شما معرفی کنیم، تا انتها همراه ما همراه باشید.

سفر به شمال از طریق جاده فیروزکوه

سفر به نواحی شمالی کشور از راه‌های متعددی امکان‌پذیر است؛ اما بدون شک بسیاری از گردشگران بر این باورند که جاده فیروزکوه که ما بین دو شهر تهران و ساری قرار گرفته است حال و هوای دیگری دارد و برای سفر به خطه شمالی کشور بهترین گزینه به شمار می‌رود؛ اما جاده فیروزکوه فراتر از یک جاده ساده است که دو شهر را به هم متصل می‌کند. این جاده یک محور تاریخی است و به‌عنوان زیباترین و کم‌خطرترین جاده‌ها برای رسیدن به خطه سرسبز شمال شناخته شده است. رانندگی در این جاده زیبا که به‌اندازه خود مقصد زیبا و خواستنی است و تماشای طبیعتی زیبا و سرسبز و جاذبه‌های دیدنی، استشمام بوی خاک باران‌خورده و گوش دادن به صدای سوختن چوب لذتی وصف‌نشدنی دارد. به همین دلیل است که این جاده به‌عنوان پرطرفدارترین راه مواصلاتی به شمال شناخته شده است و همه ساله میزبان مسافران بسیاری از اقصی نقاط جهان است.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جاده فیروزکوه

جاده فیروزکوه که به جاده سوادکوه نیز معروف است یکی از مسیرهای خوش‌منظره است که از تهران شروع شده و با گذر از شهرهای بومهن، فیروزکوه، پل سفید، زیرآب و شهر lhcه، در نهایت به بابلسر، ساری، بهشهر و بندر ترکمن منتهی می‌شود(برای اقامت در بابلسر از این لینک اقدام کنید: https://www.otaghak.com/city/babolsar ). در طول مسیر این جاده مناظر زیبا، دشت‌های وسیع، روستاهای ماسوله‌ای، کوهپایه‌های سرسبز و دیدنی زیادی واقع شده‌اند که میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان هستند. ازجمله برخی از جاذبه‌های دیدنی که در امتداد جاده فیروزکوه واقع شده‌اند عبارت‌اند از:

جنگل ارفع ده و چشمه پراو

جنگل ارفع ده یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی استان مازندران است که ما بین جاده تهران به فیروزکوه واقع شده است. این جنگل زیبا و سرسبز با داشتن درختان سر به فلک کشیده و در مه فرو رفته افرا، توسکا، ملچ و غیره؛ چشمه‌های جاری متعدد، پوشش گیاهی متنوع، دورنمای قله ارفع‌ ده و دشت‌های فراخ از گل همچون نگینی سبز در طبیعت زیبای روستای ارفعده جلوه‌گری می‌کند؛ اما شگفتی این منطقه به اینجا ختم نمی‌شود چشمه پراو نیز از دیگر مکان‌های گردشگری ارفع ده است که شاخه‌های زلال آب و جوی‌های بزرگ و کوچکی که از آن سرچشمه می‌گیرند منظره فوق‌العاده بی‌نظیر و فضایی سرسبزی را در اطراف به وجود آورده‌اند که در نوع خود دیدنی است.

دریاچه شورمست

شورمست دریاچه‌ای زیبا و رویایی است که در مسیر جاده فیروزکوه و در نزدیکی روستای شورمست واقع شده است. این دریاچه همچون نگینی درخشان در میان کوه‌ها و درختان سر به فلک کشیده توسکا قرار گرفته و با طبیعت بی‌نظیر، چشم‌اندازی دیدنی و آب‌وهوای خوشی که دارد همه ساله پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری است. کمپ کردن و برپایی چادر، ماهی‌گیری، قایق‌سواری، اسکی روی آب و غیره ازجمله تفریحاتی است که می‌توانید در کنار تماشای منظره‌ی شگفت‌انگیز و دیدنی دریاچه شورمست از انجام دادن آن‌ها نیز لذت ببرید.

پارک جنگلی جوارم

در سراسر جاده فیروزکوه که پا بگذارید می‌توانید جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را نظاره‌گر باشید که هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود خلقت آفرینش را به رخ جهانیان می‌کشند. پارک جنگلی جوارم نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران است که در روستای جوارم قرار گرفته است. این پارک جنگلی جلوه‌ای بسیار تماشایی دارد و برای فرار از شلوغی شهر تهران و گذراندن یک تعطیلات به یاد ماندنی مکان مناسبی به شمار می‌رود. طبیعت زیبا و سرسبز، انبوه درختان در مه فرورفته، آرامش و سکوت وصف نشدنی، خنکای نسیم، نغمه زیبای پرندگان و امکانات رفاهی مناسب از ویژگی‌های این پارک جنگلی است که آن را در بین گردشگران و مسافران محبوب کرده است.

 تنگه واشی

تنگه واشی یکی از دیدنی‌ترین ییلاق‌های نزدیک تهران است که در ۱۷ کیلومتری جاده فیروزکوه واقع شده است. طبیعت بکر و زیبا، آب لاجوردی شفاف، صخره‌های به هم پیچیده، کوه‌های صخره‌ای، رودخانه و آبشار تنگه واشی و غیره ازجمله دلایلی هستند که پای گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر تنگه واشی؛ انتخاب خوبی برای یک سفر به یاد ماندنی به همراه خانواده است؛ اما لازم به ذکر است که این منطقه مسیری دشوار دارد و برای همه افراد مناسب نیست.

سفری لذت‌بخش با انتخاب مسیر دیدنی و سرسبز

سفر کردن و کشف تجربیات جدید یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در زندگی است. اگر مسیر رسیدن به سفر نیز زیبا و دیدنی باشد که لذت سفرتان دوچندان می‌شود. بسیاری از مسافران شمال را برای سفر انتخاب می‌کنند. برای سفر به شمال آن هم در ایام نوروز که تعداد گردشگران و مسافران بیشتر می‌شود، بهتر است ابتدا مقصد مورد نظرتان را انتخاب و سپس بر اساس موقعیت قرارگیری آن شهر، بهترین مسیر رسیدن به شمال را انتخاب کنید. اگر مقصد سفرتان شرق مازندران باشد که در آن صورت جاده تهران به فیروزکوه و گذر از شیرگاه و سواد کوه، انتخاب مناسبی خواهد بود.

برای اجاره ویلا در مازندران از لینک زیر وارد شوید:

https://www.otaghak.com/province/mazandaran

همچنین ویلا های شیرگاه را می توانید از لینک زیر رزرو کنید:

https://www.otaghak.com/city/shirgah

جاده فیروزکوه یکی از آن مسیرهای زیبا و شاعرانه است که دسترسی پایتخت به شهرهای شمالی کشور را میسر می‌سازد. هر گردشگری که پا در این جاده می‌گذارد با دیدن جاذبه‌های دیدنی و طبیعی زیبایی که در جاده فیروزکوه قرار گرفته‌اند، ترجیح می‌دهد برای مدت کوتاهی هم که شده در این جاده اقامت داشته باشد. خوشبختانه اقامتگاه‌های زیادی در جاده فیروزکوه و مناطق و روستاهای اطراف این جاده برای گردشگران فراهم شده‌اند، کافی است برای اجاره اقامتگاه‌ اینجا کلیک کرده و بهترین گزینه را با توجه به نیاز و سلیقه خود رزرو کنید.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها