|
کدخبر: 288772

تکذیب پارکینگ شدن آتشکده ساسانی کازرون

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون انتشار مطالبی مبنی بر تجاوز به حریم آتشکده کازرون در فضای مجازی را تکذیب کرد.

محمدجواد جوکاری امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ با اشاره به وجود گلخانه در این منطقه افزود: گلخانه‌ای با مجوز رسمی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال ۱۳۹۴ احداث‌ شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون افزود: طبق گزارشات رسیده و انتشار عکس و مطالبی از مردم در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ رعایت حقوق و حد و حریم‌ آتشکده کازرون، نیروهای میراث‌فرهنگی وارد عمل شدند و موضوع را پیگیری کردند.

جوکاری افزود: در بازدید میدانی از این اثر ملی، پارک چند خودرو در جلوی گلخانه و حوالی آتشکده مشاهده شد که به مقامات انتظامی گزارش داده شد و با آن‌ها برخورد شد.

او گفت: علت عبور و مرور ماشین‌ها همین گلخانه بوده است، در این محل زمین‌های زراعی وجود دارد و این منطقه مسیر ارتباطی است، اما حریم‌ کاملاً رعایت می‌شود.

او با تأکید بر حفاظت و نگهداری آثار باستانی ملی توسط میراث‌فرهنگی و مردم‌ تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری برای تأمین‌ بودجه برای فنس‌کشی، در آینده‌ای نزدیک‌ با این اقدام‌ تا حدودی مشکل رفع خواهد شد.

جوکاری، ضمن تقدیر از همکاری و دغدغه دوست‌داران‌ میراث، دوست‌داران محیط زیست در خصوص آثار ارزشمند تاریخی که هویت ما هستند، انتشار هرگونه مطلب و عکس مبنی بر تجاوز به حریم‌ آتشکده کازرون را تکذیب کرد و تصریح کرد: میراث‌فرهنگی برای حفظ و نگهداری آثار ارزشمند باستانی، تاریخی و ملی شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و حفظ این آثار وظیفه میراث‌فرهنگی است.

منبع: روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها