|
کدخبر: 286645 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

صنایع‌دستی امروز میراث‌فرهنگی دیروز است

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی مدت‌ها بی‌صدا بوده و گاهی در انزوا بوده و من از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقاضا دارم که صدای صنایع‌دستی باشند، چرا که صنایع‌دستی امروز ما میراث‌فرهنگی دیروز ماست.

گردشگری صنایع‌دستی امروز میراث‌فرهنگی دیروز است

مریم جلالی عصر امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری با موضوع برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلاتی با نرخ ۸ تا ۱۲ درصد به بازدیدکنندگان پرداخت می‌شود و بازدیدکنندگان علاوه بر امکان خرید از محصولات هنرمندان این نمایشگاه می‌توانند از سایر فروشگاه‌ها در طول سال که دستگاه پذیرنده بانکی این صندوق را داشته باشند خرید کنند. در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای این کار تخصیص یافته است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اهالی رسانه دیده‌بان‌های مدیران هستند و امید دارم بتوانیم کارها را اثر بخش انجام دهیم. نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی درحقیقت قدیمی‌ترین نمایشگاهی است که برگزار می‌شود به گونه‌ای که نمایشگاه بین‌المللی تهران فعالیت خود را با نمایشگاه صنایع‌دستی آغاز کرده است.

جلالی خاطر نشان کرد: صنایع دستی بر اساس شعار «اقتصاد هویت‌بنیان» دوره جدید خود را آغاز کرده است و بر همین اساس نمایشگاه امسال بر اساس راهبردهای مشخص و هدف‌گذاری شده برگزار خواهد شد. فعالان حوزه صنایع‌دستی امسال به شکل ویژه‌ای در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و آثار فاخر و آثار بازازنده‌سازی به نمایش در می‌آید و در چهار سالن تخصصی آثار هنرمندان به نمایش درخواهد آمد.

نام‌گذاری روزهای برگزاری نمایشگاه

جلالی با اشاره به نام‌گذاری روزهای نمایشگاه صنایع‌دستی، اضافه کرد: روز اول روز تماشا نام‌گذاری شده و مراسم اهدای لوح شهرها و روستاهای ملی را خواهیم داشت. روز دوم روز روایت نام‌گذاری شده، روز سوم روز رقابت نام‌گذاری شده و دستگاه‌های مختلف برای خرید هدایای خود از این نمایشگاه باهم رقابت خواهند کرد و روز چهارم نیز روز حمایت نام‌گذاری شده و از هنرمندانی که در حوزه‌های مختلف درخشیده‌اند حمایت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه صنایع‌دستی ۲۳ هنرمند اجرای زنده آثار خواهند داشت. امسال یک سالن جدید به نام نام‌آوران و نوآوران خواهیم داشت که در این سالن ۲۳ نفر اجرای زنده دارند و آثار ۱۶ هنرمند نوآور نیز در سالن ۲۷ به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها