|
کدخبر: 286235

طرح فروش بلیط هواپیما رسپینا ۱۴۰۱با تضمین قیمت [+شرایط و نحوه رزرو]

خرید بلیط هواپیما رسپینا با گارانتی ارزان ترین قیمت تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد.

با در نظر گرفتن روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، ممکن است با افزایش تعرفه بلیط هواپیما مواجه شویم. با این حال شرکت سامان سیر رسپینا تصمیم به فروش بلیط های هواپیما با تخفیف ویژه گرفته است. برای استفاده از این طرح و نحوه برخوداری از آن، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

بلیط-هواپیما-رسپینا-۱

رسپینا با آغاز طرح فروش ویژه بلیط هواپیما از تابستان سال 1401 و پر رنگ تر جلوه دادن آن در شب یلدا با استقبال خوبی از سوی مسافران مواجه شد. در پی این اتفاق خبر تمدید این طرح تا پایان سال جاری یعنی 1401 را اعلام کرد. بنابراین مسافران با مراجعه به وب سایت رسپینا و انتخاب صفحه بلیط هواپیما می توانند پرواز مورد خود را ارزان تر از همه جا رزرو کنند.

میزان تخفیف بلیط هواپیما رسپینا چقدر است؟

میزان تخفیفی که رسپینا برای بلیط هواپیما در این طرح در نظر گرفته است عدد مشخص یا مبلغ دقیقی نیست بلکه به صورت درصد و بر مبنای نوع مسیر و پرواز بین 2 الی 5 درصد متغیر است. به عبارتی می توان گفت بلیط پرواز در مسیرهای پر ترددی که با تقاضای بیشتر از سوی مسافران برخوردار است، درصد کمتری از تخفیف را شامل می شود و در مقابل پروازهایی که در مسیرهای کم تردد و تقاضای کمتر هستند نیز تخفیف بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

تضمین نرخ در بلیط هواپیما رسپینا

رسپینا بلیط هواپیما را با اعلام تضمین قیمت به فروش می رساند، به گونه ای که چنانچه مسافران بعد از رزرو بلیط هواپیمای خود از رسپینا، همان بلیط را از سایر شرکت های خدمات گردشگری با قیمت ارزان تر مشاهده کند می تواند از طریق تماس با رسپینا این موضوع را اطلاع داده و 2 برابر اختلاف قیمت را دریافت کند. دقت داشته باشید که صحت این موضوع با در نظر گرفتن عوامل موثر بر قیمت بلیط مثل زمان سفر و نوع ایرلاین مورد بررسی قرار می گیرد و بعد تایید این مبلغ برای شما واریز می شود.

مهلت و نحوه رزرو بلیط هواپیما در طرح فروش ویژه

 رسپینا مهلت استفاده از طرح فورش ویژه بلیط هواپیما را تا پایان امسال (1401) اعلام کرده است. از آنجایی که بهترین زمان خرید بلیط حداقل 1 ماه پیش از سفر است، مسافران می توانند برای بهره مندی از این طرح پیش از پایان سال، هم اکنون بعد از ورود به سایت در صفحه بلیط هواپیما، مبدا و مقصد خود را انتخاب کنند، سپس با استفاده از تقویم پروازی که رسپینا بر روی سایت خود قرار داده، تاریخ پرواز مورد نظر را تا 2 ماه آینده مشاهده و انتخاب کنند.

بلیط-هواپیما-رسپینا-2

در رابطه با این طرح برای انواع بلیط سیستمی و چارتر باید گفت که رسپینا تنها برای بلیط های سیستمی امکان ارائه تخفیف را فراهم کرده است، زیرا با قیمت گذاری ثابت نوسات قیمت کمتری دارد. همچنین زمان انتخاب بلیط هواپیما مورد نظر از میان بلیط های پیشنهادی رسپینا، گزینه تضمین قیمت را تنها بر روی بلیط های سیستمی میتوان مشاهده کرد. در حالی که بلیط های چارتر به دلیل قیمت گذاری از سوی شرکت های چارتر کننده در زمان های مختلف دچار افزایش یا کاهش می شوند که در این صورت اعمال تخفیف بر روی بلیط های هواپیما چارتری امکان پذیر نیست.

خدمات مسافرت هوایی سامان سیر رسپینا در خرید بلیط هواپیما

رسپینا علاوه بر تخفیف بلیط هواپیما و تضمین قیمت، خدمات دیگری همچون سرویس های اطلاعی رسانی ارزان شدن بلیط ها را نیز برای مسافران فراهم کرده است. بدین صورت که مسافران می توانند با استفاده از سرویس خبرم کن بعد از کاهش قیمت بلیط و متناسب با نرخ انتخابی خود از طریق پیامک از ارزان شدن در سریع ترین زمان ممکن مطلع شوند. همچنین در صورت فعالسازی سرویس چند بخرم می توانند با ثبت مبدا و مقصد سفر و مقدار کاهش قیمت دلخواه در بازه زمانی مشخص مثلا تا 3 الی 5 روز بعد، خرید بلیط را به رسپینا بسپارند تا به طور خودکار برایشان رزرو شود.

بلیط-هواپیما-رسپینا-3

افراد واجد شرایط برای استفاده از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا

بر خلاف تصور بهره مندی از طرح فروش بلیط هواپیما رسپینا با تضمین قیمت و تخفیف ویژه شامل همه افراد جامعه می شود و رسپینا این طرح را به قشر یا گروه خاصی اختصاص نداده است. حتی اتباع غیر ایرانی هم مانند سایر مسافران می توانند از این طرح برای خرید بلیط هواپیما خود استفاده کنند تنها با این تفاوت که زمان ورود اطلاعات مسافرین باید گزینه اتباع خارجی را انتخاب کرده و به جای کد ملی باید شماره پاسپورت خود را وارد کنند.

همچنین کودکان و نوزادان نیز می توانند از این طرح بهره مند شوند، به علاوه تخفیف بلیط هواپیما رسپینا به غیر از تخفیفی است که ایرلاین ها برای کودکان و نوزادان با سنین مختلف در نظر گرفته اند. لازم به ذکر است که بلیط های چارتر در ایرلاین ها هم شامل نرخ کودک نیستند و کلیه تخفیفات تنها به بلیط های سیستمی اختصاص یافته است.

طرح فروش ویژه بلیط هواپیما شامل کدام پروازهاست؟

در صورت رزرو کلیه پروازهای داخلی از رسپینا می توان از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما بهره مند شد. اما استفاده از این طرح برای رزرو پروازهای خارجی به صورت محدود اجرایی می باشد و تنها به مسیرهایی تعلق می گیرد که جز پر فروش ترین و بیشترین تقاضا از سوی مسافران است. به عبارتی مسیرهای پر تردد در پروازهای خارجی از جمله مشهد استانبول، تهران استانبول، تهران نجف و. . . مشمول این طرح می شوند. 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها