|
کدخبر: 284050

خبر خوش برای حجاج / سفر به مکه قسطی شد

با گرانی هزینه حج تمتع، عربستان هم از زائران این کشور هزینه حج را به صورت مرحله‌ای دریافت می‌کند.

گردشگری خبر خوش برای حجاج / سفر به مکه قسطی شد

با افزایش هزینه حج تمتع توسط سعودی‌ها، عربستان اعلام کرده که امسال متقاضیان زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع می‌توانند هزینه این سفر را به صورت قسطی بپردازند.

نام‌نویسی حج تمتع برای زائران سعودی در روز‌های آینده آغاز می‌شود و با درخواست‌های صورت گرفته برای قسطی کردن این هزینه، مسؤولان حج عربستان علاوه بر پیش بینی کاروان‌های متنوع با قیمت‌های مختلف، اقدام به تقسیط هزینه این سفر برای زائران کرده‌اند؛ به طوری که قرار است امسال هزینه حج در سه قسط از زائران دریافت شود.

در کشورمان نیز قسطی کردن هزینه حج تمتع در یک دهه اخیر به دلیل بالا رفتن هزینه‌های حج تمتع صورت گرفته است و امسال نیز با گرانی هزینه حج در پی افزایش نرخ دلار، مسؤولان سعی در پرداخت هزینه حج در چند قسط کرده‌اند.

البته هنوز هزینه حج تمتع مشخص نیست و با توجه به آغاز ثبت‌نام حج تمتع از ۳۰ دی‌ماه، باید هزینه این سفر تا آن زمان مشخص و اعلام شود. اما به نظر می‌رسد هزینه این سفر معنوی حداقل ۱۲۰ میلیون تومان باشد. با این وجود، در صورتی که دولت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ اختصاص دهد، هزینه این سفر ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

امسال حدود ۴۰ هزار نفر به حج تمتع مشرف شدند که با توجه به سهمیه کشورمان در سال ۹۹، مسؤولان در تلاش هستند تا تعداد زائران ایرانی در حج آینده به ۹۰ هزار نفر افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر