|
کدخبر: 282619 نعیمه صفری تبار

گفتگوی گسترش نیوز با رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران؛

مسافران تسهیلات می گیرند / چوب حراج دولت به تورهای گردشگری

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از اجرای طرح حراج سفر برای قشر ضعیف جامعه به شکل گسترده در سال خبر داد و بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگری دسترس‌پذیر توسط شهرداری‌ها و استانداران تاکید کرد.

گردشگری مسافران تسهیلات می گیرند / چوب حراج دولت به تورهای گردشگری

سفر جز لاینفک زندگی افراد است که در تمامی تعطیلات و اوقات استراحت برنامه‌ریزی برای گردش و سفر می‌کنند اما چند سالی با هزینه های بالا روبرو هستیم که سفر را حتی برای قشر متوسط و رو به بالا جامعه هم سخت کرده است. اخیرا برای قشر ضعیف حراج سفر طراحی شده است که به گفته رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به زودی اجرا می‌شود. برای اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع با ما همراه باشید.

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اهمیت مشارکت دولت و بخش خصوصی در راستای فراهم کردن شرایط سفر ارزان قیمت برای قشر ضعیف جامعه بیان کرد: باید شرایطی برای سفر این قشر مهیا و پکیج‌های مقرون به صرفه و خاص این تعداد از متقاضیان سفر که ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند فراهم شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با تاکید بر اینکه این قشر باید به شکل خاص دیده شوند، ادامه داد: در سبد گردشگری باید این افراد که مغفول مانده‌اند گنجانده شوند.

این طرح قابل اجرا است؟

وی از حراج سفر به‌عنوان طرحی موفق یاد کرد و افزود: در گذشته این طرح که به معنای واقعی کلمه حراج بود به شکل محدود و یک هفته در سال اجرا و از آن استقبال شد.

حرمت-الله-رفیعی

رفیعی با بیان اینکه در نظر داریم این طرح را گسترش دهیم، ادامه داد: به واقع تعداد زیادی از متقاضیان سفر در آن یک هفته از این طرح استفاده کردند، می‌خواهیم با در نظر گرفتن برخی تسهیلات طرح را در یک یا دو ماه در سال اجرا کنیم و به مرور گردشگری را در سفر خانوار ایرانی قرار دهیم.

وی همچنین در ارتباط با اجرای گردشگری دسترس‌پذیر در ۳۱ استان کشور، گفت: با وجود اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را افراد توان‌یاب و بازنشسته تشکیل می‌دهند، اما هیچ یک از دولت‌ها حق واقعی این قشر را ادا نکرده‌اند. در هیچ یک از کلان شهرها و مقاصد گردشگری زیرساخت مناسب برای این افراد وجود ندارد و حتی برای انجام کارهای روزانه با مشکل مواجه هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه در این سال‌ها این قشر را تنها به‌عنوان تبلیغات خودمان دیده‌ایم، ادامه داد: در هر یک از دولت‌های گذشته این اتفاق در حد کلام افتاده و در هیچ یک از استان‌ها و شهرها برای توان‌یابان کاری انجام نشده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این افراد می‌تواند به رونق اقتصادی حوزه گردشگری نیز بیانجامد، افزود: برای فراهم کردن تمامی زیرساخت‌های لازم باید زمان مشخصی تعیین شود و برنامه‌ریزی کوتاه مدت شش ماهه و نهایت یک ساله انجام گیرد.

رفیعی متولی اصلی این کار را استانداران و شهرداران عنوان کرد و گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این‌باره دغدغه‌مند است اما مهندس ضرغامی متولی همه کشور نیست، زیرساخت لازم برای این قشر باید توسط متولیان اصلی استان‌ها و شهرها فراهم شود.

وی تصریح کرد: مهندس ضرغامی نیز با هماهنگی بخش خصوصی گردشگری می‌تواند تسهیلات ویژه‌ای که حق مسلم مردم ایران است، فراهم کند.

در اختیار گذاشتن ظرفیت اقامتگاه‌ها و ایرلاین‌ها در زمان‌های غیر پیک سفر یکی از پیشنهادهای مطرح‌شده از سوی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بود که در حقیقت موجب تبدیل ضرر موجود به سود نیز می‌شود.

ارسال نظر