|
کدخبر: 270548

اخذ پاسپورت دوم چیست؟

اخذ پاسپورت دوم به چه شکل است و برای این کار باید چه فرایندی را طی کرد؟ چگونه بدون نیاز به مهاجرت و یا سرمایه گذاری در کشورهایی مانند آمریکا و یا کانادا، میتوان به راحتی به اکثر کشورهای دنیا سفر کرد؟ همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت و دلایل این کار را برایتان نقل کنیم.

پاسپورت

کمی درباره دومینیکا

همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا نام رسمی کشور دومینیکاست که یک کشور جزیره­ای در نزدیکی قاره آمریکای جنوبی به شمار می­رود. این جزیره برای اولین بار توسط دریانورد معروف یعنی کریستف کلمب در روز یکشنبه کشف شد و به همین خاطر نام یکشنبه به زبان لاتین بر روی آن گذاشته شد.

زبان رسمی این کشور انگلیسی است. این کشور در سال ۱۹۷۸ میلادی اعلام استقلال و جدایی از بریتانیا را کرد. دلار کارائیب شرقی واحد پول رسمی کشور­های شرق دریای کارائیب است که دومینیکا هم از آن استفاده می­کند. جمهوری دومینیکن و دومینیکا دو کشور مستقل از هم هستند و توجه داشته باشید که نباید با یکدیگر اشتباه شوند.

مزایای اخذ شهروندی دومینیکا

اصلی­ترین مزیت اخذ شهروندی دومینیکا سفر بدون ویزاست. یعنی شما برای سفر به دیگر کشور­ها با پاسپورت دومینیکا نیازمند اخذ ویزا از بسیاری کشور­ها نخواهید بود. از طرفی برای اخذ شهروندی دومینیکا شما به مدرک زبان احتیاج نخواهید داشت. این درحالی است که امروز برای گرفتن شهروندی بسیاری از کشور­ها مدرک زبان شرطی جدی و ضروری است. شما می­توانید برای تمامی اعضای خانواده خود بدون داشتن مدرک زبان پاسپورت بگیرید و از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت.

اما درباره دومینیکا شرایط کاملا متفاوت است. با اخذ پاسپورت دومینیکا شما می­توانید بدون اخذ ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا در سراسر قاره ­ها سفر کنید. درصد بیشتر این ۱۴۰ کشور را هم کشور­های اروپایی مثل ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، انگلستان، آلمان، هلند، سوئیس، یونان و... تشکیل می­دهند.

دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا

از مزایای اخذ شهروندی کشور دومینیکا می‌توان به اخذ آسان تر ویزا کانادا و آمریکا اشاره کرد. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید آسان‌تر و راحت‌تر نسبت به اخذ ویزای کانادا و آمریکا اقدام کنید. روند اخذ ویزا به دلیل نبود سفارت کانادا و آمریکا در خاک ایران پروسه‌ای طولانی مدت و هزینه‌بر است. با این حال اخذ ویزای این کشورها با در دست داشتن پاسپورت دومینکا کوتاه‌تر طی خواهد شد.

شما بعد از دریافت پاسپورت دومینیکا شهروند این کشور هستید و این امتیاز به هیچ وجه از شما سلب نخواهد شد. این گذرنامه این امکان را به شما می­دهد که شهروندی این کشور را به نسل­های بعدی خودتان هم انتقال دهید. اگر در خارج از دومینیکا درآمدی دارید در زمان حضور در این کشور نیازی نیست مالیات آن را پرداخت کنید. این تنها گوشه­ای از مزایای پاسپورت دومینیکاست.

هزینه و شرایط اخذ پاسپورت

شما برای سرمایه­ گذاری در این کشور و شروع مراحل اخذ پاسپورت نیاز به حداقل ۱۰۰هزار دلار امریکا سرمایه اولیه دارید. با این روش می­توانید از طریق برنامه سرمایه­گذاری این کشور وارد پروسه اخذ شهروندی شوید. این کشور از سال ۱۹۹۳ برنامه توسعه خود را آغاز کرده و در این بین از علاقه­مندان به سرمایه­گذاری دعوت می­کند تا این کشور را به عنوان مقصد برای خود انتخاب کنند. یکی دیگر از مزایای شهروندی دومینیکا این است که شما با داشتن پاسپورت این کشور می­توانید در تمام کشور­های شرق دریای کارائیب سرمایه­گذاری کنید که مزیت بزرگی برای تاجران و سرمایه گذاران است.

دومینیکا

مراحل اخذ پاسپورت

اخذ پاسپورت کشور دومینیکا دارای مراحلی است که در ادامه شرح می­دهیم.

مرحله اول

باید نماینده­ای مجاز برای شروع مراحل کار خود انتخاب کنید چراکه این درخواست نمی­تواند از طریق شخص صورت بگیرد و حتما باید توسط نماینده­ای مجاز انجام شود.

مرحله دوم

باید مدارک خود را آماده و فرم‌های رسمی را پر کنید تا فرایند درخواست شما شروع شود. این کار با تماس با نماینده مجاز دولت دومینیکا امکان­پذیر است.

مرحله سوم

درخواست شما توسط مراکز مربوطه بررسی خواهد شد و در صورت تکمیل بودن مدارک و دارا بودن شرایط نتیجه مثبت آن به شما خواهد رسید. در غیر این صورت باید موارد اصلاحی را انجام دهید و دوباره برای این کار اقدام نمایید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر و با پرداخت مبالغ مربوطه شما گواهی شهروندی صادر شده از طرف CBIU را دریافت خواهید کرد. این مورد به معنی پایان درخواست شما و اخذ شهروندی دومینیکاست.

سخن آخر

اگر قصد اخذ پاسپورت دوم را دارید شریف تریپ با بهترین خدمات در خدمت شماست. تیم شریف تریپ با سابقه­ای طولانی و اعتباری رسمی در مشاوره در زمینه اخذ شهروندی دومینیکا یک سرمایه­گذاری امن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. تنها کافیست برای اطلاعات بیشتر سری به وبسایت مجموعه شریف تریپ بزنید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها