|
کدخبر: 270093

جاهای دیدنی تبریز و اطراف در سفر تابستانه با یول بیر!

گردشگری جاهای دیدنی تبریز و اطراف در سفر تابستانه با یول بیر!

تابستان فصلی است که اصولا همه‌ ما در طول سال انتظارش را می‌کشیم! شاید انتظاری به بلندای 9 ماه دیگر سال؛ اما همین فصل همچون برق و باد می‌گذرد و تا می‌آیی سر بجنبانی بوی ماه مهر از راه می‌رسد! تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در این فصل گرم باعث می‌شود اوقات فراغت بیشتری در اختیار داشته و با خیال راحت دل را به جاده بزنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر اقدام کرده و از روزهای باقیمانده تابستان خود برای یک سفر لذت‌بخش، خاطره‌‌انگیز و متفاوت استفاده کنید. در این بین اگر قصد سفر به یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان را دارید، تا انتها ما را همراهی کنید.

در صحبت از خنک‌ترین شهرهای ایران، بی‌گمان نام تبریز در بین آن‌ها می‌درخشد. تبریز، شهری با قدمتی به بلندای تاریخ، نامی آشنا در میان اقوام مختلف و شهر علم، هنر، ادب و فرهنگ است! گفتن، خواندن و شنیدن از جاهای دیدنی تبریز تمامی ندارد و زیبایی‌های تبریز همچون قصیده بلندی است که باید گوش جان به آن سپرده و در تک تک زیبایی‌هایش غرق شوید.

نبود شهر در آفاق بهتر از تبریز *** به ایمنی و به مال به نکویی و جمال

ائل گلی؛ مکانی که نمی‌شود از خیر آن گذشت!

ائل گلی، مکانی نام آشنا و یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تبریز با مترو در میان مسافران و شهروندان این شهر است. ائل گلی باغی بسیار زیباست که یک استخر بزرگ در میان آن قرار گرفته و کاخ باشکوهی را در آغوش کشیده است. می‌توانید در اطراف این استخر قدم زده و از زیبایی مناظر لذت ببرید. تجربه قایق‌سواری در استخر میان باغ، چشیدن طعم لذیذ غذا و یا نوش جان کردن میان‌وعده‌ای خوشمزه در کاخ میان استخر، قدم زدن در کنار استخر و زیر سایه درختان، گذراندن اوقاتی هیجان‌انگیز در لونا پارک ائل گلی و یا تجربه بازی گلف در مینی گلف آن این سفر را بسیار متفاوت‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

عینالی؛ تجربه همزمان لذت و هیجان

توصیه می‌کنم اگر به تبریز سفر کردید، از عینالی آن نگذرید! بازدید از این کوه یک روز بسیار مفرح و هیجان‌انگیز را برایتان خلق خواهد کرد. می‌توانید سوار بر تله کابین بر فراز این کوه پرواز کرده و تا بالاترین نقطه آن بروید و یا می‌توانید از مسیرهای مشخص شده از کوه بالا رفته و خود را به قله برسانید. در بالای این کوه بقعه‌ای وجود دارد که به فرزندان حضرت علی منسوب است. همچنین یک استخر بزرگ نیز در این مکان دیده می‌شود که می‌توانید در اطراف آن نشسته و از طبیعت فوق‌العاده زیبا و هوای خنک تبریز در تابستان لذت ببرید.

کوه عون بن علی؛ از جاهای دیدنی تبریز

جنگل‌های ارسباران؛ بکرترین جایی که نباید از دست دهید!

جنگل‌های ارسباران را می‌توان جزو بکرترین و زیباترین جاهای دیدنی و تماشایی در کشور به شمار آورد. اگر از دوستداران طبیعت هستید و از این که تابستان خود را در یک مکان جذاب و طبیعی بگذرانید لذت می‌برید، جنگل‌های ارسباران انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. جنگل‌های ارسباران انواع گونه‌های جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده و همچون مادری مهربان از آن‌ها حفاظت می‌کند. طبیعت بی‌نظیر و چشم‌اندازهای دلنشین این منطقه چشمانتان را نوازش کرده و به یقین خاطره‌ای متفاوت از سفر به تبریز را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

روستای کندوان؛ پناهگاهی از مواد مذاب آتشفشانی!

چه کسی گمان می‌کرد مواد مذاب آتشفشان کوه‌های سهند، پناهگاهی برای اهالی روستا و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز شود؟ کندوان، روستایی از نوع صخره‌ای با خانه‌های کله قندی و جذاب است که لذت یک سفر لذت‌بخش را نصیبتان خواهد کرد. خانه‌های سنگی این روستا همچون کندوهای عسل بوده و از همین رو به کندوان شهرت دارد. می‌توانید راهی موزه مردم شناسی کندوان شده و یا از بازارچه‌های جذاب آن خرید کنید.

بازار تبریز؛ بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان

بازدید از بازار سرپوشیده تبریز یکی از ملزومات سفر به این شهر زیباست. این بازار بزرگ‌ترین سازه مسقف جهان بوده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هرکدام از بخش‌های مختلف بازار تبریز به کسب‌وکار خاصی اختصاص دارد و همین امر زیبایی بازار را چند برابر می‌کند. بازار فرش، بازار بلورفروشان، بازار کفش‌دوزان، بازار مسگران، بازار شیشه‌گران و سایر بازارها هرکدام رنگ و جلوه‌ای اصیل داشته و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. تیمچه مظفریه زیباترین قسمت بازار تبریز است که سقفی بلند و پنجره‌های رنگی جذابی دارد.

لاله پارک؛ مرکز خریدی لوکس برای شما با هر سلیقه‌ای

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از خرید کردن، آن هم در دل روزهای گرم تابستان! مرکز خرید لاله پارک تبریز یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر است که کالاهای برند و مطرح روز دنیا در آن به فروش می‌رسند. در یک عصر دل‌انگیز تابستانی راهی این مرکز خرید شده و خود را به خرید جذاب‌ترین محصولات برند ترکیه مهمان سازید. همچنین می‌توانید خود را به یک وعده غذای لذیذ در فودکورت آن دعوت کرده و لذت خرید را چندین برابر کنید.

موزه قاجار؛ زیباترین موزه تبریز

جاهای دیدنی تبریز

موزه قاجار یا همان خانه نظام گروسی یکی از زیباترین موزه‌های تبریز به شمار می‌رود. ورود به این عمارت باشکوه با حیاطی مملو از گل‌های زیبا، شما را با سیر تاریخ همراه کرده و به دوران قاجار خواهد برد. در این موزه تالارهای مختلفی از آثار متنوع همچون سکه‌ها، ظروف، تفنگ‌ها، انواع ساز، کاشی‌های رنگی و آثار دیگری از دوران قاجار قرار گرفته که بازدید از هرکدام تجربه متفاوتی برایتان خواهد بود.

پیاده‌راه تربیت؛ بخشی از شاهراه ابریشم!

پیاده‌راه تربیت، یک پیاده‌راه منحصربه‌فرد و جذاب است که خاطره خوشی از قدم زدن و تماشای زیبایی‌ها آن برایتان رقم خواهد خورد. در سفر به تبریز راهی این پیاده‌راه خاص شده، در آن قدم زده و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. همچنین در دو طرف این پیاده‌راه مغازه‌ها و پاساژهای مختلفی قرار گرفته که می‌توانید خریدهای خود را با قیمت مناسبی انجام داده و لذت یک پیاده‌روی فراموش‌نشدنی را برای خود رقم بزنید.

بهترین جاهای دیدنی تابستان در مجله گردشگری یول بیر!

تابستان فصل سفر کردن به دل زیبایی‌ها و جذابیت‌هاست! سفر در این فصل لذتی است که نباید از دست داد. بهتر است قبل از اینکه قدم در این راه بگذارید، با بهترین جاهای دیدنی در تابستان، بهترین مکان‌های دیدنی هر شهر و بهترین زمان سفر به آن‌ها آشنا شوید. مجله گردشگری یول بیر یک تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه گردشگری است که کمک می‌کند بهترین تجربه را از سفر تابستانه خود داشته باشید.

مقالات این مجله گردشگری، دیدنی‌ترین جاهای ایران را مورد بررسی قرار داده تا با توجه به سلیقه گردشگری خود، بهترین مقصد سفر در تابستان را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه کوله‌بار سفر را ببندید، سری به مجله گردشگری یول بیر به آدرس https://mag.yol1.ir/ زده و با زیباترین مقاصد گردشگری آشنا شوید تا این بار سفری خاص، متفاوت و منحصربه‌فرد را تجربه کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • زاده تبریز ارسالی در

    خانه ام در همسایگی خانه پروین است ؛ هر ر وز مسافرین تابستانی مراجعه میکنند به در بسته بر مخورند و بر میگردند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها