|
کدخبر: 265609

با جاذبه های شهری استانبول آشنا شوید!

استانبول یکی از شهرهای تاریخی و توریستی ترکیه است که جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد.

گردشگری با جاذبه های شهری استانبول آشنا شوید!

طبیعت و تاریخ پرفرازونشیب استانبول بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به‌سمت خود می‌کشاند تا آن‌چه را که هزاران سال در دل خود نگه‌ داشته به مردم دنیا نشان دهد. معمولا گردشگران ایرانی در بسیاری از روزهای تعطیل با پرواز تهران استانبول یا خرید تور استانبول ارزان به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا جاذبه‌های آن را ببینند و یک خرید عالی از بازارها و مجتمع‌های تجاری آن انجام دهند. پیش از اینکه بتوانید از همه مکان‌های دیدنی استانبول بازدید کنید، بهتر است دو کار انجام دهید؛ ابتدا در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین جاذبه‌های دیدنی استانبول آشنا شوید؛ سپس بلیط مربوط به پرواز تهران استانبول را بخرید!

  • مسجد آبی سلطان احمد استانبول

مسجد آبی سلطان احمد یکی از باشکوه‌ترین آثار به‌ جامانده از قرن 17 و حکومت عثمانی به‌حساب می‌آید که به دستور «سلطان احمد» و توسط معمار بزرگ عثمانی «محمد صدفکار» ساخته شده است. دلیل این که نام این مسجد را مسجد آبی گذاشته‌اند، این است که فضای داخلی آن با هزاران کاشی آبی تزئین شده است. این مسجد زیبا تنها مسجد در استانبول به‌شمار می‌رود که شش مناره دارد و دلیل ساخت آن هم رقابت با مسجد ایاصوفیه بوده است. بازدید از این آثار باستانی برای گردشگران رایگان خواهد بود و آن‌ها می‌توانند در همه زمان‌ها به‌جز زمان برگزاری نماز از مسجد دیدن کنند. قیمت بلیط تهران به استانبول در ایام تعطیل کمی گران می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید سفرتان به استانبول ارزان باشد، بهتر است روزهای تعطیل را برای سفر اتخاب نکنید.

  • بازار بزرگ استانبول

در استانبول مراکز خرید بسیار شیکی مانند استانبول مال وجود دارد که می‌توان یک خرید عالی و با قیمت مناسب را در آن تجربه کرد؛ اما هرچقدر هم خرید از این مراکز بزرگ زیاد باشد، باز حس‌وحالی که خرید از بازراهای سنتی به شما دست می‌دهد متفاوت است. تماشای صنایع‌دستی، معماری مربوط به دوران عثمانی، ازدحام جمعیتی که درحال خرید از مغازه‌ها هستند و طیف رنگی وسیعی که به‌چشم می‌خورد، خرید از بازار بزرگ استانبول را به یک خاطره بی‌نظیر تبدیل می‌کند. بازار بزرگ استانبول یا به زبان ترکی کاپالی چارشی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استانبول است که در دوران سلطان محمود عثمانی در قرن 15 میلادی ساخته شده و از آن زمان تا کنون به‌عنوان مکانی برای تامین نیازهای روزانه مردم استفاده می‌شود.

  • مسجد ایاصوفیه استانبول

 جاذبه های شهری استانبول- مسجد آبی

مساجد میان مردم ترکیه ارزش عرفانی بالایی دارند و از آن‌ها به‌عنوان نمادهای عرفانی در ترکیه یاد می‌کنند. مسجد ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین مسجدهای به جامانده از دوران بیزانس و عثمانی است که امروزه به‌عنوان موزه از آن بازدید می‌شود. درواقع این مکان ابتدا کلیسا بوده و بعدا از آن به‌عنوان مسجد استفاده شد. اکنون این مسجد به یک موزه بزرگ تبدیل شده است تا تاریخ پرفرازونشیب استانبول را به بازدیدکنندگان نشان دهد. بازدید از این موزه زیبا می‌تواند تجربه بزرگی در زندگی هرکسی باشد؛ اگر می‌خواهید با دیدنی‌های داخل موزه ایاصوفیه بیشتر آشنا شوید، بهتر است قیمت بلیط استانبول را چک کرده و با یکی از بهترین پروازهای آن به سفر بروید.

  • برج گالاتا استانبول

حدود 700 سال پیش برج گالاتا برای دیدبانی کشتی‌های دشمن ساخته شد؛ اما بعدها از آن به‌عنوان زندان استفاده کردند. سال‌ها بعد دوباره به‌عنوان برج دیدبانی تغییر کاربری داد و اکنون یک اثر تاریخی باشکوه و محلی برای دیدن شهر از ارتفاع 67 متری است. در این مکان زیبا بهترین رستوران و کافه‌های ترکی وجود دارد تا تماشای غروب آفتاب در این مکان همراه با خوردن بهترین غذاهای استانبول لذت‌بخش‌تر شود. اگر قصد بازدید از این مکان را دارید، می‌توانید پرواز تهران استانبول را با کم‌ترین قیمت در بخش پروازهای لحظه آخری تجربه کنید.

  • آب‌انبار باسیلیکا استانبول

یکی از عجیب‌ترین آثار باستانی استانبول، آب‌انبار باسیلیکا یا به زبان ترکی یره باتان سیسترن به‌شمار می‌رود که در قرن ششم به فرمان امپراتور روم ساخته شده است. دلیل نام‌گذاری این آب‌انبار به باسیلیکا این است که در زمان‌های قدیم در این مکان یک کلیساس قدیمی وجود داشت. طول آب‌انبار باسیلیکا 140 متر، عرض آن 70 متر و گنجایش آب در آن 2/8 میلیون فوت مکعب است و می‌تواند آب موردنیاز اهالی استانبول را به‌راحتی تامین کند. فضای داخلی این آب‌انبار از 336 ستون از جنس سنگ مرمر ساخته شده و برای به‌اندازه 52 پله پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد. جالب است بدانید در این مکان صحنه‌هایی از فیلم جیمزباند بازی شده است.

  • موزه باستان‌شناسی استانبول

موزه‌ها بهترین نماد برای نشان‌ دادن گذشته یک شهر یا یک کشور هستند و تماشای آثار باستانی درس‌های زیادی را درباره فداکاری، شجاعت و عاقبت ترس و تصمیمات اشتباه به ما می‌دهند. موزه باستان‌شناسی یکی از مهم‌ترین موزه‌های ترکیه است که با نگهداری از بیش از یک میلیون اثر باستانی نفیس از سرگذشت ترکیه و حکومت‌های آن را نشان می‌دهد. این موزه باستان‌شناسی در سال 1811 میلادی توسط «عثمان حمیدی» و معمار بزرگ آن زمان «الکساندر والری» ساخته و در سال 1908 بازسازی شده است. با بازدید از این موزه زیبا می‌توانید آثار ارزشمندی را از آناتولی؛ مصر، عربی و بین‌النهرین مشاهده کنید. علاوه‌بر این‌ها می‌توانید از تماشای آثاری مانند مجسمه زنجیرلی، تفاهم‌نامه قادس، ستون پادشاه نارامیسن و حدود 75 هزار نسخه از نوشته‌های میخی لذت ببرید. قیمت بلیط استانبول در سفر هوایی و زمینی کمی متفاوت است؛ با مراجعه به سایت‌های معتبر می‌توانید شرایط و هزینه هر دو نوع را بررسی کرده و بهترین راه را برای سفرتان انتخاب کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها